2022-10-16, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av %
Om ryssen "dominerar fullständigt" varför tapper de mark hela tiden? Varför har de slut på soldater och materiell?

Saudiarabien hatar ryssen för att de är polare med Iran. När Saudi ville skruva åt oljekranarna i Opec+ vägrade Ryssland för de behövde inkomsten. Då hämnades Saudi med att vrida på kranarna för fullt. Väl medvetna om att det kostar mindre för dem att pumpa upp oljan än för ryssen.

Fast nu är Saudiarabien och Iran med Ryssland mot USA.
Citera
2022-10-16, 00:20
Medlem
KillPus avatar
RyZZka "Romeo och Julian"
Man kan titta måååånga gånger !

https://m.youtube.com/watch?time_continue=1&v=_QjlTzhxsGc&feature=emb_lo go
Citera
2022-10-16, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Nej, Italien har inte reagerat. En liten liten klick inavlade sovjeter har "reagerat" i Italien, och hur många kopek de fick för detta vet ingen. Ej heller är någon intresserad förutom anticimex, och de gör alltid ett bra jobb när de väl vet var härden till problemet är. Tacksamt att dessa "italienare" hjälpte till i operationen. Nästa gång du drar en LÖGN för din agendas skull, så var vänlig att åtminstone inte använda oskyldiga för din sak och ha åtminstone en liten back-up om du blir debunkad
Italienarna röstade för "Italien först". Om det skulle sammanfalla med EU och Nato så är det ok. Men om det inte gör det så gäller Italien först.
Citera
2022-10-16, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Fast nu är Saudiarabien och Iran med Ryssland mot USA.

Saudi ger Ukraina humanitär hjälp i cash: 400 miljoner dollar. Humanitär hjälp innebär att ukraina kan satsa mer på kriget, eller hur.

Så Saudi är på Rysslands sida bara när det gäller att hålla uppe oljepriset.
Citera
2022-10-16, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Så varför går det så förbannat dåligt för ryssen? Kherson är snart förlorad!
Det är din tolkning av hur striderna går? Att Ryssland förlorar? Vansinne.

Ukrainska soldater blir slaktade.
Citera
2022-10-16, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Saudi ger Ukraina humanitär hjälp i cash: 400 miljoner dollar. Humanitär hjälp innebär att ukraina kan satsa mer på kriget, eller hur.

Så Saudi är på Rysslands sida bara när det gäller att hålla uppe oljepriset.

Så hur tolkar du att Saudoiarabien och Ryssland kom överens om att minska försäljningen av olja? Var det mot USA eller i linje med vad Biden vill?
Citera
2022-10-16, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Italienarna röstade för "Italien först". Om det skulle sammanfalla med EU och Nato så är det ok. Men om det inte gör det så gäller Italien först.
trodde jag svarade dig ganska kristallklart vad det gäller DITT narrativ till att bringa in Italien i detta, Men uppenbarligen tar du lika bra hand om dina svar som du tar hand om dina påståenden. Nej, Italienarnas röstningar på "italien först" har inte ett skit att göra med att de på NÅGOT sätt föredrar eller väljer Ryssland. Den "översättningen" kräver en dum stackare som dig för att SKAPA en parallell till. Vakna nu upp och om inte annat så tag dig en tripp till Genua. Efter det så kanske du förstår att dreas inrikespolitiska skanderanden inte har ett skit att göra med Ukraina. Som sagt, vad i Italien fick dig att ta det vidare till denna tråden som handlar om hur ryss-aset har invaderat Ukraina?
Citera
2022-10-16, 00:30
Medlem
Kan även nämna att en bekant som arbetar i Indien med olika typer av geopolitiska analyser nämnde för mig för några dagar sedan att opinionen har svängt rätt rejält till nackdel för Putin de senaste månaderna. Det är trots en lång historia med ryska samarbeten på olika plan.
Citera
2022-10-16, 00:31
Medlem
Jirens avatar
11 skjutna till döds på rysk militäranläggning nära gränsen till Ukraina. Minst 15 skadade.

Ukrainska komandosoldater? Eller är det ryska frihetskämpar som dyker upp nu igen?
Senast redigerad av Jiren 2022-10-16 kl. 00:37.
Citera
2022-10-16, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
11 skjutna på rysk militäranläggning nära gränsen till Ukraina.

Ukrainska komandosoldater? Eller är det ryska frihetskämpar som dyker upp nu igen?

Ryssland säger terrorister från Tajikistan. Lite för lägligt med tanke på deras ledares uppläxning av Putin.
Citera
2022-10-16, 00:37
Medlem
MaymuneNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Om du kan något om världsekonomin så finns det extremt få vinnare i detta spektaklet. Kanske några inom OPEC men de tar stora risker om de gör sig osams med Väst de med. Utan jänkarna så är jag skeptiskt till om dessa länder ens existerat idag.

Kortsiktigt tjänar även Kina och Indien på detta men frågan är om ens de tjänar på konflikten i längden. Deras utveckling bygger på att Väst köper deras produkter. Blir det för utdraget är inte ens dem vinnare.

Ryssland behöver vi inte ens diskutera och Ukraina betalar för sin frihet med blod.

Behövs det så tar jag gärna upp vapen mot regimen i Ryssland men för tillfället gör jag mest nytta av att vara produktiv och stötta Ukraina på andra sätt. Så länge Putlers antagonister klarar av att vara produktiva så finns det ingen möjlighet för någon rysk framgång.

Come on. Nordstream blir till och med sprängt,
en ukrainare ertappas att försöka spränga Turkstream och ändå förstår du inte att det i slutändan drabbar dig. Gasen kan vi få ifrån USA längre fram, då är det väl dem som tjänar på det?

Kan helt ärligt inte förstå denna försvarande av Ukraina. Shit happens, det är många länder som råkar ut för liknande. Vi vänder bort och det drabbar oss inte. Men att våra barn ska växa upp under ett potentiellt 3e världskrig för att vi ska hålla Zelenkys rygg är för mig väldigt skrämmande. Jag bryr mig inte om Ryssland heller låt landet brinna. Men att hålla Zelenskys rygg vad det än kostar är verkligen skrämmande..
Citera
2022-10-16, 00:37
Medlem
Smaka-migs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
RyZZka "Romeo och Julian"
Man kan titta måååånga gånger !

https://m.youtube.com/watch?time_continue=1&v=_QjlTzhxsGc&feature=emb_lo go

Alltså vad fan? Kan någon förklara för mig vad dom håller på med? Mannen får ena av sitt ben avsprängt och försöker stoppa blödningen? Men dör tillslut? Vad fan gör mannen bredvid honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in