Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-15, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Men tänk om det var en fräsch svenska som satt där förklädd? Vad är problemet om folk skänker pengar och tiggarna tjänar mer på det än om de arbetat i sitt hemland? Ingen tvingar av pengar från dig!

Ska allt vi människor gör där vi tjänar "mer" kriminaliseras kanske?

Det som görs för att finansiera att man kan stå utanför systemet skall alltid kriminaliseras
Citera
2022-10-15, 07:13
Avstängd
wwrs avatar
Trollen i sociala media kommer att attackera andra skribenter personligen massivt efter detta avtal för att försöka låta personkonflikter dominera sociala forum.

Politkerna har låtit ett litet 4%-parti slå ut ett 20%-parti ur regeringen för att kunna fortsätta samma politik som tidigare. Detta kommer massmedia och deras troll att försöka dölja. Liberalerna kommer att försöka presenteras som förlorare när det lilla L egentligen slagit ut det stora SD ur regeringen.
Senast redigerad av wwr 2022-10-15 kl. 07:17.
Citera
2022-10-15, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Det som görs för att finansiera att man kan stå utanför systemet skall alltid kriminaliseras
Så att leva på att spela nätpoker inom Eu ska nu kriminaliseras alltså? Eller om jag har en tomt och är självförsörjande på mat och vatten samt har vedspis? Det ska kriminaliseras? Ifall en rik person skänker mig fem miljoner ska det också kriminaliseras? Tänker du ens innan du skriver?
Citera
2022-10-15, 07:28
Medlem
Så libs kommer fortsatt rösta för fri invandring av kriminella och sd får vara med och besluta, när dom tycker som övriga sjuklövern?
Grattis sverige.

F.ö. sverige behöver inte minskad invandring, det tåget gick för trettio år sedan.
Vi behöver återvandringsprogram, annars finns inte sverige om trettio år.
Senast redigerad av priamos2014 2022-10-15 kl. 07:35.
Citera
2022-10-15, 07:31
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Skillnaden är att vänstern inte har något att förlora nu. Ett extra val kan enbart gynna dem.

Så frågan är snarare om det finns 3 personer i L som är villiga att förlora makten.
Miljöpartiet kan åka ur. Centerpartiet står längre bort från 4%, men partiet lär bli mindre efter ett extraval så flera ledamöter förlorar sin försörjning.
Citera
2022-10-15, 07:32
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Så att leva på att spela nätpoker inom Eu ska nu kriminaliseras alltså? Eller om jag har en tomt och är självförsörjande på mat och vatten samt har vedspis? Det ska kriminaliseras? Ifall en rik person skänker mig fem miljoner ska det också kriminaliseras? Tänker du ens innan du skriver?
Du får väl vara självförsörjande problem skola och vård också. På vägnät, polisväsende och infrastruktur. Då är det ok.
Citera
2022-10-15, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Skillnaden är att vänstern inte har något att förlora nu. Ett extra val kan enbart gynna dem.

Så frågan är snarare om det finns 3 personer i L som är villiga att förlora makten.

Magdalena kan lova tre nya myndigheter de kan bli chefer över sedan, med livstids fallskärmsavtal efter några år i s tjänst.
Citera
2022-10-15, 07:44
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Jag är lite nyfiken på vad de äldre C-väljarna, (och de riksdagsledamöter från C som fortfarande ser partiet som ett jordbruksparti), tycker om Tidöavtalet. Om det nu verkar kunna finnas politiska vildar inom L som kan rösta mot regeringsunderlaget och deras kommande förslag, kan det finnas vildar inom C som faktiskt vill ha borgerlig politik?

Det kan framstå som önsketänkande, men C verkar ju ha lite av en identitetskris, jag vet inte hur stark partipiskan är nu efter Lööfs avgång.

Det vore ju fantastiskt om de med extrema elementen i L skulle bli neutraliserade av C-ledamöter som kryper tillbaka till korset.
Senast redigerad av S.W.I.M 2022-10-15 kl. 07:55.
Citera
2022-10-15, 07:59
Medlem
Jag höll på att skratta ihjäl mig när jag fick se den här mumifierade 89:åriga fågelskrämman dom släpade fram som hotade att lämna Liberalerna. Jag kom osökt att tänka på den här "mormor Ingrid" som fick nacken avbruten av sitt afghanska flyktingbarn när dom hade sex. Det är otroligt med dom här kärringarna alltså...
Citera
2022-10-15, 07:59
Medlem
Citat:

Ahhh du tar bara upp utopier , självförsörjning är inte samma sak som att stå utanför systemet, tänkte du kunde tänka lite själv men förlåt för att jag trodde det.

Tiggare/tiggeri är bara en fasad utåt, resten av tiden på kvällarna tror du dom sitter runt lägerelden och sjunger cumbaja.

Zigenare/tiggare har i år hundraden levt på att stjäla från andra men man måste göra ngt på dagarna också, Tadaa as easy as eating pancakes , dvs tar du bort det ena tar du bort det andra.
Senast redigerad av Blacksune 2022-10-15 kl. 08:01.
Citera
2022-10-15, 08:01
Medlem
Sossarna, även de i media, vet att de behöver förstora Liberalernas motståndsfickor om de ska ha en chans att stoppa högerregeringen. Det gör man genom att påstå att SD har fått igenom hela sitt program. Så, jag skulle inte ge mycket för all mediabubbel om att liberalerna ska stoppa vår nya regering. Det är bara önsketänkande från Bittermaggan och hennes gäng.

Alla i L vet att de nu har en chans att få bort sossarna från makten och en chans för en politik som fungerar. De kommer inte att sabba det, även om sossarna och deras media gör allt de kan för att skapa sprickor.
Citera
2022-10-15, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Du får väl vara självförsörjande problem skola och vård också. På vägnät, polisväsende och infrastruktur. Då är det ok.
Ditt inlägg är helt obegripligt hur många gånger jag än läser det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in