2022-10-13, 23:34
Medlem
Ingen ränta, kostnad för tjänster. En helt orimlig affärsidé. 😂

Jag kommer byta, Swedbank har varit för dyra länge.
Citera
2022-10-13, 23:49
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spermaoffret
Gick att få fram via google innan artikeln blev låst. Men helvete vad krångligt skrivet!

175---->300 internetbanken
275---->300 mastercard

Ska byta bank. Tänkt på innan men nu spiken i kistan.
Samma här. Har flyttat över det mesta av pengarna och har kort i annan bank.

Ska flytta lönekonto och hemförsäkring och det är väl det som gjort att man dragit ut på det men nu blir det tack och hej för gott, man behöver en sista knuff bara.

Stackars Swedbank om dom inte tjänar lika mycket per år som dom brukar. Kanske får minska öppettiderna på kontoren från saftiga tre timmar till max en kvart.

En gång ringde jag kundtjänst och fick sitta i telefonkö över en timme.
Citera
2022-10-13, 23:52
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Är du kund hos Swedbank? Dags att byta?

” Swedbankkunder som inte nyttjar bankens paketlösningar får en avgiftshöjning på 70 procent vid nyår. Det kommer att bli dyrare både att betala elräkningen via internet och maten i affären med bankkortet”

https://www.di.se/nyheter/swedbank-h...-internetbank/
Där gick droppen.
Ska göra deras jobb, och betala deras besparingar. Nej, här gick fan droppen efter en jävla massa år. Bye bye!
Citera
2022-10-14, 00:41
Medlem
LostinDarknesss avatar
Har med tröttnat på Swedbank. O dessutom är dom ju korrupta gång på gång verkar det ju som.
Men vilken bank ska man byta till då? Gärna till någon som man även får föra över för att köpa bitcoin inom en snar framtid? O till någon som har kort som fungerar över hela världen typ?

Kanske någon norsk bank om det är möjligt ens?
Hade något norskt personnummer någon gång när man var där o arbetade o hade konto hos DNBNOR, men länge sen nu visserligen. Antar att man förlorar i valuta växlingen om så vore möjligt visserligen.

Det för tankarna till Forex bank annars?

Men de har ju behandlat en som skit för att man har skickat någon tusenlapp ca 5 gånger till 2 kompisar i utlandet på andra sidan jorden...

Ica banken har jag blivit lurad o förljugen hos vad gällande ett annat ärende, plus att dom har varit dyra. Så nja, är inte supertaggad att bli kund hos dom heller.

O Nordea o Handelsbanken.. har inte dom dosor du måste krångla med kort i osv? Vad händer om du står utan "kortdosan" en vacker dag då ? Bara en massa krångel o väntetid på några veckor på ny dosa ?

Finns det någon vettig bank överhuvudtaget ???

Coop kanske ? Om dom nu har en "bank" vill säga?
Citera
2022-10-14, 02:17
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Har med tröttnat på Swedbank. O dessutom är dom ju korrupta gång på gång verkar det ju som.
Men vilken bank ska man byta till då? Gärna till någon som man även får föra över för att köpa bitcoin inom en snar framtid? O till någon som har kort som fungerar över hela världen typ?

Kanske någon norsk bank om det är möjligt ens?
Hade något norskt personnummer någon gång när man var där o arbetade o hade konto hos DNBNOR, men länge sen nu visserligen. Antar att man förlorar i valuta växlingen om så vore möjligt visserligen.

Det för tankarna till Forex bank annars?

Men de har ju behandlat en som skit för att man har skickat någon tusenlapp ca 5 gånger till 2 kompisar i utlandet på andra sidan jorden...

Ica banken har jag blivit lurad o förljugen hos vad gällande ett annat ärende, plus att dom har varit dyra. Så nja, är inte supertaggad att bli kund hos dom heller.

O Nordea o Handelsbanken.. har inte dom dosor du måste krångla med kort i osv? Vad händer om du står utan "kortdosan" en vacker dag då ? Bara en massa krångel o väntetid på några veckor på ny dosa ?

Finns det någon vettig bank överhuvudtaget ???

Coop kanske ? Om dom nu har en "bank" vill säga?

Lokala "Sparbanken" kontor har bra rykte på många orter, kolla om det finns något i närheten och kolla vad andra tycker lokalt i sociala medier.
Annars är affärsbanker som SEB och Handelsbanken mitt val LÅÅÅÅÅNGT före Swedbank.

Nyutexaminerade ekonomer börjar ofta sin karriär på Swedbank, dom som är duktiga rekryteras vidare till andra banker, gissa vilka som blir kvar?
Sedan har Sparbanken/Swedbank åkt räkmacka på sin koppling till LO-facken så länge nu, att dom tror att dom aldrig kan förlora den stora stabila kundbasen dom länge haft.

Godtagbar kundservice hade dom inte ens på 70-80 talen, det var timslångt köande för att komma fram till en kassa och utföra sina ärenden och tog veckor att få ett nytt bankkort.
Dessutom har dom tidigt varit mästare på att sno sina kunder på avgifter. Stora som små, och öppet och dolt.
Citera
2022-10-14, 07:09
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Att vara nyckelkund kostar 620 kr/året ordinarie pris.
Shit vilken bra deal...NOT!

Citat:
Ursprungligen postat av rafterajar
Betala för att få tillgång till sina pengar som banken dessutom drar in ränta på. Det är som att betala för att se på när ens fru blir påsatt av en annan.

Inte sagt att det är en bra deal.
Citera
2022-10-14, 07:26
Medlem
Cybrminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Är du kund hos Swedbank? Dags att byta?

” Swedbankkunder som inte nyttjar bankens paketlösningar får en avgiftshöjning på 70 procent vid nyår. Det kommer att bli dyrare både att betala elräkningen via internet och maten i affären med bankkortet”

https://www.di.se/nyheter/swedbank-h...-internetbank/

Jag visste inte ens att det kostar att vara med i en bank?

Aldrig sett att det dras av pengar i alla dessa år..?
Citera
2022-10-14, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saxomophon
Jag betalar 39 kr i månaden hos Nordea, dyrt nog.

Jag betalar också 39 kr hos Nordea men har inte deras kort. Använder bara för lön och betala faktura.
Citera
2022-10-14, 09:15
Medlem
Det är ingen ide att byt bank. Dom samarbetar med att höja priserna. Jag byter till forex för några år sedan. Hann knappt sätta in mina pengar innan jag fick hem ett brev där det stod att dom ska införa avgift. Så mitt råd är att inte byta bank det är onödigt.
Citera
2022-10-14, 09:19
Medlem
Gör inte samma misstag som jag gjorde. Var inte dumsnåla. Att byta bank för att spara liten avgift är att vara dumsnål. Ni kommer inte att bli rika på det.
Citera
2022-10-14, 09:24
Medlem
StigAllans avatar
Någon som tror att avgifterna blir färre och billigare om kontanterna försvinner?

Lås fast er vid bankerna så mycket det går fårskock!

Använd kontanterna istället för bankens kort!
Citera
2022-10-14, 10:00
Medlem
BengtsforsBoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Någon som tror att avgifterna blir färre och billigare om kontanterna försvinner?

Lås fast er vid bankerna så mycket det går fårskock!

Använd kontanterna istället för bankens kort!

Håller med, snart kommer den digitala valutan och digitala ID som Klaus Schwab och grabbarna vill införa sedan är det godnatt med friheten som vi känner den. Om inte ni fårskallar förstår vad som händer i världen just nu så tycker jag riktigt synd om er bäbäbäbäbä......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in