2022-10-13, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Louise, kommer hon orka längre in i säsongen?
Var väl bara ifjol hon la ned säsongen för att hon inte kom tillbaka efter sjukdom och tävlat mycket i början? Annars har hon varit stark på slutet av säsongerna.

Strulig försäsong i år också så tror snarare det är början av säsongen det kan gå tungt.
Citera
2022-10-13, 22:50
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
På frågan om någon stuckit under försäsongen så nämner Thomson att Ebba sett stark ut och att Emma (och Jonna) stuckit ut samt att Lundgren verkar vara på väg tillbaka till den nivån hon höll för några säsonger sedan. Samtidigt tar Hansson och Rosenberg för sig.

Jag tror Rosenberg kan överraska i nåt klassiskt lopp den här säsongen och va topp tio. . Ebba är ju löjligt svag utför, i spurt, och när det växlar tempo mycket i loppen Finns ju en hel del där att jobba på
Citera
2022-10-13, 22:59
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Om åkare inte tränar så mycket med honom kan han inte bedöma deras nivå?

Hur kan han då bedöma att Hansson tar för sig?
Citera
2022-10-13, 23:01
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Sundling, Ribom och Lundgren är väl de tre i damlandslaget som inte har haft några rapporterade skavanker i sommar, så att Thomson nämner just de tre är inte särskilt förvånande skulle jag säga.

Var inte Ribom sjuk lite i mitten av sommaren?
Citera
2022-10-13, 23:02
Medlem
Citat:
Hur kan han då bedöma att Hansson tar för sig?
Jag har ingen aning om vad han och Hansson har för relation och vad de tycker om varandra.

Finns 4 andra åkare i laget som bor i Falun och han inte nämnde.
Citera
2022-10-13, 23:19
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Var inte Ribom sjuk lite i mitten av sommaren?

Hmm minns inte, mitten av sommaren var väl när hon och Jonna var i Italien.
Citera
2022-10-13, 23:22
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Hur nån ser ut under försäsongen har väl otroligt svag koppling till hur det faktiskt kommer gå? Jag skulle spontant säga att tärningsslag eller att spå i kaffesump är nästan lika bra indikatorer. Att Moa L verkar vara på väg tillbaka tycker jag det finns gott om tecken på.
Annars är min reflektion att det finns sällsynt mycket frågetecken kring de svenska damerna, förmodligen för att potentialen känns större än nånsin förr
Jag tycker nog det är intressant med vilka som har imponerat extra mycket under försäsongen. Var det inte någon som nämnde Maja inför förra säsongen? Men visst, finns inget garanterat samband, är man skade- och sjukdomsfri under försäsongen är det också en risk att man inte har lagt in tillräckligt med vila och sedan har man inget överskott att ta under tävlingssäsongen.

Formuleringen "sällsynt mycket frågetecken" känns väl aningen motsägelsefull.

Citat:
Frida, fantastisk högstanivå men kommer hon pricka VM-formen och kommer hon höja lägstanivån?
Jepp, hon har lärt sig av sina misstag nu och kommer vara bra under hela säsongen. Dessutom har hon ingen Johaug att jaga så nu är risken mindre att hon går över gränsen.

Citat:
Ebba, kommer hon studsa tillbaka från den lite sämre fjolårssäsongen eller fortsätter utvecklingen gå i fel rikting?
Hon studsar tillbaka. Var vissa saker som inte stämde förra säsongen och det har hon kontroll på nu.

Citat:
Jonna, kan hon nå samma höga nivå i både sprint och distans även denna vinter?
Emma, ska hon lyckas hålla sig frisk? (I så fall lär ju lägstanivån höjas)
Ja, förhoppningsvis är Jonna minst lika bra denna säsong. Emma har klarat av alla sjukdomsperioder så nu får hon visa hur bra hon egentligen är.

Citat:
Moa I, kommer hon kunna nå samma höga nivå och i så fall även kunna prestera på ett mästerskap?
Kan både bli fågel och fisk.

Citat:
Moa L, är hon tillbaka?
Jag är tveksam.

Citat:
Anna Dyvik, är väl alltid ett frågetecken?
Jo, men känns som hon har fått bättre insikt och kontroll över "sina problem".

Citat:
Johanna, kommer charmtrollet åter pricka VM-formen och därmed ta en medalj?
Nope, ingen VM-medalj i år heller.

Citat:
Moa H, kommer hon blomma ut och slå till med en pallplats i världscupen?
Blomma ut men konkurrensen är lite för tuff för en pallplats.

Citat:
Det gör hon i år och kommer dessutom prestera bättre i sprint i år.

Citat:
Lovisa, i balans - räcker det till att utmana om VM-platserna? (Tror tyvärr hon lägger ribban för högt men vore ju oerhört kul om hon slog igenom).
Bättre självförtroende i år ger bättre resultat.

Citat:
Förstaårsseniorerna, kommer nån av dem slå igenom i världscup eller scan cup?
Illern från Duved kommer charma alla.

Citat:
Linn, tidernas största frågetecken?
Frågetecknena kommer delvis att rätas ut.

Citat:
Maja däremot känns som att man vet var man har och Sofia H tvingas jag nog tyvärr ge upp hoppet om.
Håller med om Sofia.
Senast redigerad av Alkibiades 2022-10-13 kl. 23:29.
Citera
2022-10-13, 23:24
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Jag har ingen aning om vad han och Hansson har för relation och vad de tycker om varandra.

Finns 4 andra åkare i laget som bor i Falun och han inte nämnde.

För att de helt enkelt inte stuckit ut på samma sätt är ju annars en trolig förklaring.
Citera
2022-10-13, 23:25
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Hmm minns inte, mitten av sommaren var väl när hon och Jonna var i Italien.

Har för mig att hon blev sjuk när de kom hem från Italien eller något sådant.
Citera
2022-10-14, 00:11
Medlem
katws avatar
Citat:
Jag tycker nog det är intressant med vilka som har imponerat extra mycket under försäsongen. Var det inte någon som nämnde Maja inför förra säsongen?

Stämmer, det var Frida som nämnde det då.
Citera
2022-10-14, 01:11
Medlem
Citat:
Hur nån ser ut under försäsongen har väl otroligt svag koppling till hur det faktiskt kommer gå? Jag skulle spontant säga att tärningsslag eller att spå i kaffesump är nästan lika bra indikatorer. Att Moa L verkar vara på väg tillbaka tycker jag det finns gott om tecken på.
Annars är min reflektion att det finns sällsynt mycket frågetecken kring de svenska damerna, förmodligen för att potentialen känns större än nånsin förr:
Frida, fantastisk högstanivå men kommer hon pricka VM-formen och kommer hon höja lägstanivån?
Ebba, kommer hon studsa tillbaka från den lite sämre fjolårssäsongen eller fortsätter utvecklingen gå i fel rikting?
Jonna, kan hon nå samma höga nivå i både sprint och distans även denna vinter?
Emma, ska hon lyckas hålla sig frisk? (I så fall lär ju lägstanivån höjas)
Moa I, kommer hon kunna nå samma höga nivå och i så fall även kunna prestera på ett mästerskap?
Moa L, är hon tillbaka?
Anna Dyvik, är väl alltid ett frågetecken?
Johanna, kommer charmtrollet åter pricka VM-formen och därmed ta en medalj?
Moa H, kommer hon blomma ut och slå till med en pallplats i världscupen?
Lovisa, i balans - räcker det till att utmana om VM-platserna? (Tror tyvärr hon lägger ribban för högt men vore ju oerhört kul om hon slog igenom)
Förstaårsseniorerna, kommer nån av dem slå igenom i världscup eller scan cup?
Linn, tidernas största frågetecken?
Maja däremot känns som att man vet var man har och Sofia H tvingas jag nog tyvärr ge upp hoppet om.

Löjligt bra åldersstruktur på det svenska damlaget så pilarna pekar mest uppåt. Fjolårets säsong värderar jag inte särskilt högt lagmässigt, mycket kan bli bättre men om spetsen ska bli bättre handlar nog mycket om Frida och Linn.

Maja kan vara sportsligt lika bra i år, men resultatmässigt sämre p.g.a. Jonna med hela vägen och Linn tillbaka. Men i så fall blir det ett personligt tapp, inte svenskt.
Citera
2022-10-14, 09:54
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Hur har det sett ut för Porroma och Halfvarsson?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in