Citat:
Ursprungligen postat av
Alkibiades
På frågan om någon stuckit under försäsongen så nämner Thomson att Ebba sett stark ut och att Emma (och Jonna) stuckit ut samt att Lundgren verkar vara på väg tillbaka till den nivån hon höll för några säsonger sedan. Samtidigt tar Hansson och Rosenberg för sig.
Hur nån ser ut under försäsongen har väl otroligt svag koppling till hur det faktiskt kommer gå? Jag skulle spontant säga att tärningsslag eller att spå i kaffesump är nästan lika bra indikatorer. Att Moa L verkar vara på väg tillbaka tycker jag det finns gott om tecken på.
Annars är min reflektion att det finns sällsynt mycket frågetecken kring de svenska damerna, förmodligen för att potentialen känns större än nånsin förr:
Frida, fantastisk högstanivå men kommer hon pricka VM-formen och kommer hon höja lägstanivån?
Ebba, kommer hon studsa tillbaka från den lite sämre fjolårssäsongen eller fortsätter utvecklingen gå i fel rikting?
Jonna, kan hon nå samma höga nivå i både sprint och distans även denna vinter?
Emma, ska hon lyckas hålla sig frisk? (I så fall lär ju lägstanivån höjas)
Moa I, kommer hon kunna nå samma höga nivå och i så fall även kunna prestera på ett mästerskap?
Moa L, är hon tillbaka?
Anna Dyvik, är väl alltid ett frågetecken?
Johanna, kommer charmtrollet åter pricka VM-formen och därmed ta en medalj?
Moa H, kommer hon blomma ut och slå till med en pallplats i världscupen?
Louise, kommer hon orka längre in i säsongen?
Lovisa, i balans - räcker det till att utmana om VM-platserna? (Tror tyvärr hon lägger ribban för högt men vore ju oerhört kul om hon slog igenom)
Förstaårsseniorerna, kommer nån av dem slå igenom i världscup eller scan cup?
Linn, tidernas största frågetecken?
Maja däremot känns som att man vet var man har och Sofia H tvingas jag nog tyvärr ge upp hoppet om.