2022-10-12, 18:23
Medlem
Hoppas ryssarna är med i världscup och VM, annars blir det Norge mot ingenting på herrsidan, hur kul är det?
Nu har dom mobbats tillräckligt tycker jag.
Citera
2022-10-12, 19:28
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Hoppas ryssarna är med i världscup och VM, annars blir det Norge mot ingenting på herrsidan, hur kul är det?
Nu har dom mobbats tillräckligt tycker jag.
Sorry nej det ska dem INTE och det ska inte vara ens en tanke på låta Ryssland vara med i Världscup + VM det är bara säga nej, Om så sker så lär det bli protester som följd och bojkotter och VM blir utan Norge & Sverige + Finland!
Citera
2022-10-12, 20:24
Medlem
14ccKemiskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Heidi Weng tänker inte åka på sista höjdlägret, och menar att det får gå som det går före jul. Blir det bara tvillingarna att räkna med när det vankas Ruka?

Fossesholm då, är hon ute ur leken? Och hur går det för Östberg?
Citera
2022-10-12, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 14ccKemiskt
Fossesholm då, är hon ute ur leken? Och hur går det för Östberg?

Dom står nog på startlinjen i nationella premiären av vad jag sett, men Fossesholm(står också över höjdlägret, verkar i det närmaste rädd för hög höjd efter smällen ifjol) tränar fortfarande med lite handbroms.

Östberg känns som en bonusåkare för norsk del efter alla problem, status vet ju ingen. Skulle trots det inte förvåna mig om hon är topp-3 i distans när säsongen drar igång, men norsk topp-3 är inte vad det varit.
Citera
2022-10-12, 23:44
Medlem
Statsminister2030s avatar
Rysk längdstjärna stoppad – klarade inte medicinskt test

Sergej Ustjugov klarade inte det medicinska testet och har stoppats från att tävla.

https://www.svt.se/sport/langdskidor/rysk-langdstjarna-stoppad-klarade-inte-medicinskt-test

Blev bara nyfiken. Nån här som är bättre insatt i vad det kan röra sig om?

För höga eller för låga blodvärden?

Ojämn hjärtfrekvens?

Blodsocker?
Citera
2022-10-13, 07:49
Medlem
Alkibiadess avatar
Blir norska damlaget fågel eller fisk?

https://www.vg.no/sport/langrenn/i/RGr3aW/haga-advarte-om-braak-kaller-sjefen-vinglete-etter-kritikk

Ja, det kan man fundera på. Småskador, sjukdomar, lägerfrånvaro, otydlig ledning. Och ingen klar ledare i det norska laget (ja Heidi skulle ju kunna vara det utifrån hennes meriter men Heidi är ju Heidi).
Citera
2022-10-13, 10:03
Medlem
katws avatar
Har förbundet för övrigt slopat/lättat på kravet med munskydd? I Torsby i augusti (utomhus) var det
väldigt noga medan i Stockholm i tisdags (inomhus) syntes inte ett enda?
Citera
2022-10-13, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Har förbundet för övrigt slopat/lättat på kravet med munskydd? I Torsby i augusti (utomhus) var det
väldigt noga medan i Stockholm i tisdags (inomhus) syntes inte ett enda?
Var det ens förbundets idé? Känns mest något som Byström själv hittat på. Evenemanget i Tisdags var väl gemensamt med de andra idrotterna. Tror dessutom varken sponsorer eller Viaplay blivit så glada om de gått klädda i munblöjan.
Citera
2022-10-13, 10:26
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Blir norska damlaget fågel eller fisk?

https://www.vg.no/sport/langrenn/i/RGr3aW/haga-advarte-om-braak-kaller-sjefen-vinglete-etter-kritikk

Ja, det kan man fundera på. Småskador, sjukdomar, lägerfrånvaro, otydlig ledning. Och ingen klar ledare i det norska laget (ja Heidi skulle ju kunna vara det utifrån hennes meriter men Heidi är ju Heidi).
Heidi som ledare är en kul idé.
Jag antar att om det ska finnas en ledare i gruppen så är Tiril den som är närmast att fylla den rollen. Alla andra har väl för fullt upp med osäkerheten kring egen utveckling?
Citera
2022-10-13, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Heidi som ledare är en kul idé.
Jag antar att om det ska finnas en ledare i gruppen så är Tiril den som är närmast att fylla den rollen. Alla andra har väl för fullt upp med osäkerheten kring egen utveckling?
Vad menas med ledare och vem skulle i sådana fall vara ledare i det svenska laget?
Citera
2022-10-13, 12:01
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Var det ens förbundets idé? Känns mest något som Byström själv hittat på. Evenemanget i Tisdags var väl gemensamt med de andra idrotterna. Tror dessutom varken sponsorer eller Viaplay blivit så glada om de gått klädda i munblöjan.

Säkert Byströms idé och sponsorerna skulle sannerligen inte blivit glada. Det blir intressant att se hur strikt det kommer vara under världscupen i vinter.
Citera
2022-10-13, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Säkert Byströms idé och sponsorerna skulle sannerligen inte blivit glada. Det blir intressant att se hur strikt det kommer vara under världscupen i vinter.
På vintern kan jag köpa om de tar det försiktigt. Konsekvenserna av att bli sjuk kan bli stora. Som de höll på i Torsby och Trollhättan var dock direkt löjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in