Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-12, 14:44
  #1
Medlem
flowerpower900s avatar
Köpt mig ett par Hoka One One Clifton 8 Wide, har sprungit med dom två gånger nu och har fått rejäla blåsor under fötterna även fast jag använt compeed. Dom är kanske en halv storlek för stora men de var de minsta dom hade (41 + 1/3).

Kan blåsorna bero på att skorna är för stora?
Citera
2022-10-12, 15:09
  #2
Medlem
Ja
Citera
2022-10-12, 15:13
  #3
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowerpower900
Köpt mig ett par Hoka One One Clifton 8 Wide, har sprungit med dom två gånger nu och har fått rejäla blåsor under fötterna även fast jag använt compeed. Dom är kanske en halv storlek för stora men de var de minsta dom hade (41 + 1/3).

Kan blåsorna bero på att skorna är för stora?

Köp aldrig skor som är för stora eller för små. Det är aldrig värt det. Blåsorna kan absolut bero på att de inte passar din fot. Det bästa är såklart att testa i löparbutik där de också kan se dig springa i dem och se exakt vad du behöver.
Citera
2022-10-12, 15:20
  #4
Medlem
Man köper alltid skor i butik och testar att gå med dem. Aldrig online.
Man kan få skavsår första gångerna med nya skor. Låt fötterna återhämta sig. Testa tjockare strumpor.
Citera
2022-10-12, 15:24
  #5
Medlem
flowerpower900s avatar
Ok tack, blir ett nytt köp av en mindre variant 👍
Citera
2022-10-12, 16:18
  #6
Medlem
NickLidstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowerpower900
Ok tack, blir ett nytt köp av en mindre variant 👍
För stora skor går ju alldeles utmärkt att bara lägga i ett par extra sulor och se hur det går. Alternativt köpa såna här som är lite tjockare

https://www.apoteket.se/produkt/scho...ckning-327918/
__________________
Senast redigerad av NickLidstrom 2022-10-12 kl. 16:21.
Citera
2022-10-12, 21:13
  #7
Medlem
flowerpower900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
För stora skor går ju alldeles utmärkt att bara lägga i ett par extra sulor och se hur det går. Alternativt köpa såna här som är lite tjockare

https://www.apoteket.se/produkt/scho...ckning-327918/

Testade detta utan någon lycka, tack för tipset dock!
Citera
2022-10-12, 21:24
  #8
Medlem
NickLidstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowerpower900
Testade detta utan någon lycka, tack för tipset dock!
ah då kanske det är lika bra att ge upp. Köpte ett par nya själv för runt 2k nyss som kändes aningen förstora men gjorde lite förändringar och det blev bra tillslut. Men går det inte så går det inte.
Citera
2022-10-13, 02:51
  #9
Medlem
Prova ett par anti-slip strumpor med silikonmönster under foten. De motverkar friktion. Kanske tillsammans med en extra sula.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback