Förföljer massmedia värmlänningar och i så fall varför?
När jag följde tråden "Ny trend: Idioter får utrymme i kvällspressen."
(FB) Ny trend: Idioter får utrymme i kvällspressen.
så fick jag intrycket att ganska många av de (felaktiga) idiotstämplingarna i tråden drabbade värmlänningar. När jag nu söker på "Värmland" i tråden får jag 22 träffar från runt 9 olika fall. Tråden är lång och jag har inte sökt på andra landskap och normerat för folkmängd etc men mitt intryck är att Värmland vinklas negativt i massmedia.
Jag kan inte återfinna inläggen om vämlänningen Stoffe som verkade gilla att renovera sitt gamla hus. Han hade naturligtvis inte kunnat förutsäga krisen mellan Ryssland och EU och hade åkt på en hög elräkning. Han blev i alla fall i tråden idiotstämplad eftersom han tecknat "fel" elabonnemang och inte isolerat huset (han kanske inte haft råd ännu).
Ulf Karlsson från Värmland anklagade Zlatan för doping och blev fälld för förtal.
Idag är det dags igen
Citat:
En skam för Sverige
Arvika kommun skämmer med sitt beteende ut det offentliga Sverige. Istället för att rakryggat medge sitt ansvar i den process som ledde till rättsövergreppen på bröderna i Kevinfallet, vidhåller den att den inte gjort något fel.
https://www.svd.se/en-skam-for-sverige
Det är ju så massmedia arbetar. Man fogar in sina vanliga måltavlor. Idag klagar Zelensky på Schweiz för att de handlar med Ryssland. Klimataktivisten Greta klagar på den schweiziske tennisspelaren Roger Federer då hans sponsorbank investerat i kolgruvor på andra sidan jordklotet. Nyligen kom Credit Suisse-läckan.
Mitt intryck är att Värmland tillhör massmedias måltavlor.
Stämmer det? I så fall varför?
Landskapet har ju inte uttryckt några självständighetstendenser. Finns det t.ex. många EU-kritiker där?