2022-10-11, 19:29
Medlem
TingsrydPilsner2.8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heresjohnny1921
De ställer krav på att ingå i regeringen, annars röstar de nej. Sen så tror de på något magiskt sätt att SD kommer rösta igenom en regering där de själva inte ingår i.
Ja det är lite märkligt samtidigt so företrädare i SD verkar tämligen lugna. Jag får inte ihop det.

Samtidigt visade dom nu Johan lämna mötet med uffe. Han såg inte helt munter ut.
Senast redigerad av TingsrydPilsner2.8 2022-10-11 kl. 19:41.
Citera
2022-10-11, 19:30
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persimåån
Hur ska den här röran komma överens? Har ytterst svårt att se en presentation av ny regering under morgondagen. Jag hoppas fortfarande på S+SD

Det är inte läge för en sån konstellation i nuläget. Längre fram i tiden finns möjligheten då förutsatt att hela partiledningen i S byts ut.

S var ett socialkonservativt parti fram till 60-talet, vilket SD är idag.
Citera
2022-10-11, 19:39
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Det är verkligen märkligt om det blir som det verkar luta åt och SD kommer att släppa igenom en regering där L ingår och de själva står utanför. Hade jag röstat på SD hade jag varit fly förbannad. Är det verkligen vad deras väljare ville ha?
Citera
2022-10-11, 19:40
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TingsrydPilsner2.8
Ja det är lite märkligt samtidigt so företrädare i SD verkar tämligen lugna. Jag får inte ihop det.
SD är köpta för att inte ställa till besvär.

Till: Väljarna
Från: SD
"Vi är största högerpartiet men nu blir vi borgjorda igen eftersom vi har kritiserat EU. Så fungerar det. Kom ihåg det. Så här går det om ni kritiserar EU. Inget att göra. 20% av väljarna röstade för att försvara Sverige. Sådana röster är helt bortkastade. Vi får aldrig vara med i regeringen. Har ni fattat det nu och slutar rösta på oss eller måste vi hålla omval tills ni röstar rätt?"
Hälsn. Jimmie

...

Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är verkligen märkligt om det blir som det verkar luta åt och SD kommer att släppa igenom en regering där L ingår och de själva står utanför. Hade jag röstat på SD hade jag varit fly förbannad. Är det verkligen vad deras väljare ville ha?
Senast redigerad av wwr 2022-10-11 kl. 19:58.
Citera
2022-10-11, 19:45
Medlem
Ahbezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Jag förmodar att DÖ och JÖK också var rena spekulationer tagna ur luften?

Du pratar om Bilderberg och antar att de har makt över Sveriges regeringsbildning utan några som helst belägg för det.
Citera
2022-10-11, 20:00
Medlem
Citat:

SD är kontrollerad opposition sedan långt tillbaka, förr eller senare måste de korten synas.
Citera
2022-10-11, 20:09
Medlem
Du får väl vänta och se innan du tar ut segern i förskott.
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Jag ser inte ut att ha fel än så länge.
Citera
2022-10-11, 20:12
Medlem
Citat:
Vart ifrån har du fått att "det lutar mot det"?
Citera
2022-10-11, 20:12
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
S och övriga riksdagen har under flera decennier varit helt öppna med att de vill slänga in Sverige i misär och kaos. Svenska folket röstade på riksdagspartierna ändå. Att vi nu får uppleva en samhällskollaps i realtid är således en seger för demokratin.

Nej, det är odemokratiskt om inte SD som har 20 procent får stort inflytande. De säger de flesta här på flashback, inte bara jag.
Citera
2022-10-11, 20:13
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Och att de valt att ta emot flera gånger så många invandrare per capita som de andra länderna gjort saknat betydelse? intellektuellt kanske inte så hederligt...

I regel är det de länderna som var kommunistländer förr som inte har förstört sina länder med massiv invandring av skräpmänniskor. Den nya skiljelinjen mellan Västeuropa och Östeuropa alltså.
Citera
2022-10-11, 20:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Nej, det är odemokratiskt om inte SD som har 20 procent får stort inflytande. De säger de flesta här på flashback, inte bara jag.
80% tyckte annorlunda. Är inte det en demokratisk seger?
Citera
2022-10-11, 20:16
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
80% tyckte annorlunda. Är inte det en demokratisk seger?

Både M och KD's väljare vill samarbeta med SD.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback