2022-10-11, 18:47
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Att vräka ut 50 miljarder i bistånd årligen kommer KD inte vilja rucka på.

KD vill också att anhöriginvandringen skall fortgå. Det är dom som väller in nu och det är den dyraste invandringen för att ingen förväntar sig att dom skall komma i arbete.

Jag är övertygad om att Uffe kommer att begära mer tid i morgon hos talmannen.
Citera
2022-10-11, 18:52
Medlem
Persimååns avatar
Hur ska den här röran komma överens? Har ytterst svårt att se en presentation av ny regering under morgondagen. Jag hoppas fortfarande på S+SD
Citera
2022-10-11, 18:54
Medlem
wwrs avatar
Rent mygel om de kommer att låta ett 4%-parti slå ut ett 20%-parti ur regeringen.
Citera
2022-10-11, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persimåån
Hur ska den här röran komma överens? Har ytterst svårt att se en presentation av ny regering under morgondagen. Jag hoppas fortfarande på S+SD
S+SD lol. Genomsnittlig intellingensnivå på flashback
Citera
2022-10-11, 19:03
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
KD brukar inte ställa några krav alls i regeringsställning, utan gör vad dom blir tillsagda. Liberalerna är en annan femma

Och det beror på att L kan hoppa mellan blocken vartefter det passar.
L är opålitliga och därför gör Uffe ett stort misstag när han nu som det verkar tar med L i sin regering.
Jag hade kunnat gå med på en M+KD-regering med stöd av SD och L. Men helst skulle jag vilja sett SD i regeringen då det är det största partiet i konstellationen.
Jag ser inga förutsättningar att Uffes tänkta regeringsbygge hållet mandatperioden ut.
Citera
2022-10-11, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
KD vill också att anhöriginvandringen skall fortgå. Det är dom som väller in nu och det är den dyraste invandringen för att ingen förväntar sig att dom skall komma i arbete.

Jag är övertygad om att Uffe kommer att begära mer tid i morgon hos talmannen.

Tuffe Uffe! Vilken idiot.
(FB) Varför är den svenska högern så efterbliven?
Citera
2022-10-11, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Och det beror på att L kan hoppa mellan blocken vartefter det passar.
L är opålitliga och därför gör Uffe ett stort misstag när han nu som det verkar tar med L i sin regering.
Ja, så är det nog. Och att KD kommer ihåg första 20 åren av sin existens när man var paria och nu är tacksamma bara man får vara med. SD har lyckligtvis aldrig haft ”normaliseringen” som ett överordnat mål utan är därför ett relevant parti till skillnad från KD som bara är röstboskap för en borgerlig regering.
Citera
2022-10-11, 19:16
Medlem
wwrs avatar
Systemet är helt sjukt. Det parti som kritiserar EU måste "normaliseras" för att de övriga partierna ö.h.t. skall tala med det. Även när det ger upp EU-motståndet så hänger EU-kritiker-stämpeln kvar och partiet får inte ministerposter enligt valresultat. Inte underligt Sverige kraschar.
Senast redigerad av wwr 2022-10-11 kl. 19:21.
Citera
2022-10-11, 19:21
Medlem
TingsrydPilsner2.8s avatar
Att L spelar lugna och går ut med att M verkar stressade. Vad tyder det på?
Citera
2022-10-11, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persimåån

Det kommer ju inte presentation av ny regering?

Media har fotat en briefing ifrån i eftermiddags där det står vad Ulf K kommer att säga imorgon efter sitt möte med talmannen.

Det står klart och tydligt att han kommer säga att överläggningarna sked i god ton och att dom är nära.
Citera
2022-10-11, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TingsrydPilsner2.8
Att L spelar lugna och går ut med att M verkar stressade. Vad tyder det på?
De ställer krav på att ingå i regeringen, annars röstar de nej. Sen så tror de på något magiskt sätt att SD kommer rösta igenom en regering där de själva inte ingår i.
Citera
2022-10-11, 19:28
Medlem
Hahaha "På min sida är vi överens" tourettes hade dumhögern hela valrörelsen. Vilka inkompetenta spån.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback