Flashback bygger pepparkakshus!
2022-10-11, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Vad????

Kd och m lmnar = de r njda.

Sd och L kvar = de brkar om vilka L-personer som ska f ing i regeringen (ingen jttesvrt sttesten kanske).

Eller s finns det en alternativ tolkning, frhandlingarna har strandat och de fr stnga in sig tills de ntt en lsning.
Citera
2022-10-11, 03:01
Bannlyst
Jag tycker SD ska slppa in Liberalerna i regeringen, kravet r halverat bistnd och veto i migrationspolitiken och kriminalpolitiken.
Citera
2022-10-11, 03:04
Medlem
HBStoffels avatar
Ulf har ju misslyckats med allt sen Strngns.
Varfr skulle det bli ndring nu?

Detta kommer ta tid, det kommer kosta, och som vanligt r det vi som fr st fr notan.
Citera
2022-10-11, 03:11
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kullamannenn
Jag tycker SD ska slppa in Liberalerna i regeringen, kravet r halverat bistnd och veto i migrationspolitiken och kriminalpolitiken.

Problemet hr r inte SD, utan snarare Libsen som inte vill g med p kraven fr att SD ska slppa dem in i regeringen.
Citera
2022-10-11, 03:14
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Precis min tanke ocks.
Ngra mer eller mindre sannolika scenarier fr det:

Ngon form av verenskommelse/avtal typ, Decemberverenskommelsen, grs igen.
Liberalerna gr ver till vnsterblocket.
Moderaterna gr ihop med sossarna.
Ngon form av kris, krig eller katastrof gr att expeditionsregeringen kan sitta kvar och skta det lpande arbetet.
Folk kommer mer och mer att se igenom dessa deal som grs fr att manipulera bort ett parti. Jag tror ntverken vill frnya sig. De avvecklar regelbundet kriser genom att uppfinna nya, nnu vrre kriser: flyktingar -> naturkatastrof/klimat -> pest/Corona -> krig/Ukraina S frgan r vad som kan vara vrre n krig? Kriget kan komma nrmare. Putin har ju redan sprngt den gasledning han r beroende av fr att hlla ihop sin snderfallande ekonomi. Frbindelsen med Krim har sprngts. Det r inte omjligt att Putin brjar bli desperat och vi fr se en terrorattack. Kaknstornet sprngs e.dyl. och alla partier bildar samlingsregering. Ytterligare ett steg mot Sverige som enpartistat kan d tas.

Cyberattack mot Sverige? I Iran kapades nyligen stats-TV och sndningen avbrts av bilder dr den hgste ayatollahn omgavs av eldslgor och ett kikarsikte riktades mot hans huvud.

Ngon ny D, JA eller att Liberalerna flyttar vnsterut r gammalt. Jag tror det finns mjligheter fr ngot helt nytt. Men vad?
Senast redigerad av wwr 2022-10-11 kl. 03:33.
Citera
2022-10-11, 03:15
Bannlyst
Citat:
Problemet hr r inte SD, utan snarare Libsen som inte vill g med p kraven fr att SD ska slppa dem in i regeringen.

Ja och Johan Pehrson har inte mandat att frhandla fr Liberalerna, s ett avtal med dom r inte vrt nnting med sna som Romina i riksdagsgruppen..
Citera
2022-10-11, 03:17
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ja och Johan Pehrson har inte mandat att frhandla fr Liberalerna, s ett avtal med dom r inte vrt nnting med sna som Romina i riksdagsgruppen..

Precis, Johan Pehrson r inte ens partiledare, utan endast stallis tills nsta landsmte. Det mesta tyder p att Mats Persson tar ver som riktig partiledare s lnge ingen utmanare dyker upp.
Citera
2022-10-11, 03:28
Bannlyst
Citat:
Precis, Johan Pehrson r inte ens partiledare, utan endast stallis tills nsta landsmte. Det mesta tyder p att Mats Persson tar ver som riktig partiledare s lnge ingen utmanare dyker upp.
Nja, s dumma tror jag inte ens Liberalerna r, byt ut en glad korvgubbe som fick partiet att ka 2% mot en trkig byrkrat med noll karisma
Citera
2022-10-11, 04:09
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Nja, s dumma tror jag inte ens Liberalerna r, byt ut en glad korvgubbe som fick partiet att ka 2% mot en trkig byrkrat med noll karisma
Vem f r Mats Persson liksom. Nej, det blir Pehrson fr hela slanten. Han kommer rensa i partiet sen.
Citera
2022-10-11, 04:50
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Nu nr valet i stort sett r klart, kommer den stora frgan som r viktigare n sjlva valutgngen. Hur kommer regeringsbildningen att se ut.

Jag tror att globalister kommer att ta L i rat s att de stdjer en S-regering (S+Mp+C+V).

I vrsta fall kommer globalisterna dra riktigt hrt och f M att g in i en S-regering men d fr de dra riktigt hrt. Ulf Kristersson r med i WEF, precis som Magdalena Andersson s det r inte omjligt.

Vad tror ni?

Jag fattar inte hur fn kan folk missa att alla vra statsledare ker p Bilderberg innan de blir statsvderhuvuden.

2006 Reinfeldt 3 mn innan han blev statsminister
2013 Lfven 1 r innan han blev statsminister
2017 Annie Lf innan hon bytte sida och blev vgmstare.
2019 Bilderbergeruffe eftersom coronan var planerad av samma herrar s visste de att de var tvungen att kalla tuffe Uffe innan coronapandemin.

Sledes blir det Bilderbergeruffe som blir statsminister helt ovillkorligen.
.
Citera
2022-10-11, 05:18
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Jag fattar inte hur fn kan folk missa att alla vra statsledare ker p Bilderberg innan de blir statsvderhuvuden.

2019 Bilderbergeruffe eftersom coronan var planerad av samma herrar s visste de att de var tvungen att kalla tuffe Uffe innan coronapandemin.

.

Vad hnder p dessa mten d? Filmar man dem medans de ligger med barn och dricker bebisblod fr att sedan kunna utpressa dem eller vad?
Citera
2022-10-11, 05:28
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg

Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Vad hnder p dessa mten d? Filmar man dem medans de ligger med barn och dricker bebisblod fr att sedan kunna utpressa dem eller vad?

Nejd inget sdant. Men uppenbarligen har de extrem trffskerhet p vem som blir statsverhuvud. Det gller fr alla vstlnder btw.

https://highexistence.com/videos/vie...ld-confronted/

Rtt talande video som numera blivit scrubbad frn youtube.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in