2022-10-11, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Vad????

Kd och m lämnar = de är nöjda.

Sd och L kvar = de bråkar om vilka L-personer som ska få ingå i regeringen (ingen jättesvårt stötesten kanske).

Eller så finns det en alternativ tolkning, förhandlingarna har strandat och de får stänga in sig tills de nått en lösning.
Citera
2022-10-11, 03:01
Avstängd
kullamannenns avatar
Jag tycker SD ska släppa in Liberalerna i regeringen, kravet är halverat bistånd och veto i migrationspolitiken och kriminalpolitiken.
Citera
2022-10-11, 03:04
Medlem
HBStoffels avatar
Ulf har ju misslyckats med allt sen Strängnäs.
Varför skulle det bli ändring nu?

Detta kommer ta tid, det kommer kosta, och som vanligt är det vi som får stå för notan.
Citera
2022-10-11, 03:11
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kullamannenn
Jag tycker SD ska släppa in Liberalerna i regeringen, kravet är halverat bistånd och veto i migrationspolitiken och kriminalpolitiken.

Problemet här är inte SD, utan snarare Libsen som inte vill gå med på kraven för att SD ska släppa dem in i regeringen.
Citera
2022-10-11, 03:14
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Precis min tanke också.
Några mer eller mindre sannolika scenarier för det:

Någon form av överenskommelse/avtal typ, Decemberöverenskommelsen, görs igen.
Liberalerna går över till vänsterblocket.
Moderaterna går ihop med sossarna.
Någon form av kris, krig eller katastrof gör att expeditionsregeringen kan sitta kvar och sköta det löpande arbetet.
Folk kommer mer och mer att se igenom dessa deal som görs för att manipulera bort ett parti. Jag tror nätverken vill förnya sig. De avvecklar regelbundet kriser genom att uppfinna nya, ännu värre kriser: flyktingar -> naturkatastrof/klimat -> pest/Corona -> krig/Ukraina Så frågan är vad som kan vara värre än krig? Kriget kan komma närmare. Putin har ju redan sprängt den gasledning han är beroende av för att hålla ihop sin sönderfallande ekonomi. Förbindelsen med Krim har sprängts. Det är inte omöjligt att Putin börjar bli desperat och vi får se en terrorattack. Kaknästornet sprängs e.dyl. och alla partier bildar samlingsregering. Ytterligare ett steg mot Sverige som enpartistat kan då tas.

Cyberattack mot Sverige? I Iran kapades nyligen stats-TV och sändningen avbröts av bilder där den högste ayatollahn omgavs av eldslågor och ett kikarsikte riktades mot hans huvud.

Någon ny DÖ, JA eller att Liberalerna flyttar vänsterut är gammalt. Jag tror det finns möjligheter för något helt nytt. Men vad?
Senast redigerad av wwr 2022-10-11 kl. 03:33.
Citera
2022-10-11, 03:15
Avstängd
kullamannenns avatar
Citat:
Problemet här är inte SD, utan snarare Libsen som inte vill gå med på kraven för att SD ska släppa dem in i regeringen.

Ja och Johan Pehrson har inte mandat att förhandla för Liberalerna, så ett avtal med dom är inte värt nånting med såna som Romina i riksdagsgruppen..
Citera
2022-10-11, 03:17
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ja och Johan Pehrson har inte mandat att förhandla för Liberalerna, så ett avtal med dom är inte värt nånting med såna som Romina i riksdagsgruppen..

Precis, Johan Pehrson är inte ens partiledare, utan endast stallis tills nästa landsmöte. Det mesta tyder på att Mats Persson tar över som riktig partiledare så länge ingen utmanare dyker upp.
Citera
2022-10-11, 03:28
Avstängd
kullamannenns avatar
Citat:
Precis, Johan Pehrson är inte ens partiledare, utan endast stallis tills nästa landsmöte. Det mesta tyder på att Mats Persson tar över som riktig partiledare så länge ingen utmanare dyker upp.
Nja, så dumma tror jag inte ens Liberalerna är, byt ut en glad korvgubbe som fick partiet att öka 2% mot en tråkig byråkrat med noll karisma…
Citera
2022-10-11, 04:09
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Nja, så dumma tror jag inte ens Liberalerna är, byt ut en glad korvgubbe som fick partiet att öka 2% mot en tråkig byråkrat med noll karisma…
Vem f är Mats Persson liksom. Nej, det blir Pehrson för hela slanten. Han kommer rensa i partiet sen.
Citera
2022-10-11, 04:50
Avstängd
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Nu när valet i stort sett är klart, kommer den stora frågan som är viktigare än själva valutgången. Hur kommer regeringsbildningen att se ut.

Jag tror att globalister kommer att ta L i örat så att de stödjer en S-regering (S+Mp+C+V).

I värsta fall kommer globalisterna dra riktigt hårt och få M att gå in i en S-regering men då får de dra riktigt hårt. Ulf Kristersson är med i WEF, precis som Magdalena Andersson så det är inte omöjligt.

Vad tror ni?

Jag fattar inte hur fn kan folk missa att alla våra statsledare åker på Bilderberg innan de blir statsövderhuvuden.

2006 Reinfeldt 3 mån innan han blev statsminister
2013 Löfven 1 år innan han blev statsminister
2017 Annie Lööf innan hon bytte sida och blev vågmästare.
2019 Bilderbergeruffe eftersom coronan var planerad av samma herrar så visste de att de var tvungen att kalla tuffe Uffe innan coronapandemin.

Således blir det Bilderbergeruffe som blir statsminister helt ovillkorligen.
.
Citera
2022-10-11, 05:18
Avstängd
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Jag fattar inte hur fn kan folk missa att alla våra statsledare åker på Bilderberg innan de blir statsövderhuvuden.

2019 Bilderbergeruffe eftersom coronan var planerad av samma herrar så visste de att de var tvungen att kalla tuffe Uffe innan coronapandemin.

.

Vad händer på dessa möten då? Filmar man dem medans de ligger med barn och dricker bebisblod för att sedan kunna utpressa dem eller vad?
Citera
2022-10-11, 05:28
Avstängd
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg

Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Vad händer på dessa möten då? Filmar man dem medans de ligger med barn och dricker bebisblod för att sedan kunna utpressa dem eller vad?

Nejdå inget sådant. Men uppenbarligen har de extrem träffsäkerhet på vem som blir statsöverhuvud. Det gäller för alla västländer btw.

https://highexistence.com/videos/vie...ld-confronted/

Rätt talande video som numera blivit scrubbad från youtube.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback