Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-24, 01:59
  #265
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
För mig är det YouTube som är det enda av långsiktigt värde i bolaget.
Google är den största vinstdrivande faktorn för denna pengarmaskin. Kolla länken nedan för en del intressanta slutsatser.

https://www.fool.com/investing/2022/...in-5-years-he/
Citera
2022-09-25, 09:48
  #266
Medlem
Hatt-Kaninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Google är den största vinstdrivande faktorn för denna pengarmaskin. Kolla länken nedan för en del intressanta slutsatser.

https://www.fool.com/investing/2022/...in-5-years-he/
Nyckelordet är långsiktigt, jag är medveten om att Alphabet har andra inkomstkällor. Men Googles hela affärsidé bygger på att sälja reklam, något som försvinner allt mer och mer data kommer fram om hur ineffektivt reklam överlag är. Fråga dig själv, hur ofta köper du någonting för att du sett en annons online om det? Jag kan ärligt talat komma på typ två gånger i hela mitt liv det har hänt. Och jag är garanterat inte ensam om det. Click-through-raten på online-annonser är helt bedrövlig, men samtidigt tar plattformarna hutlöst betalt för sina annonsplatser. Det är inte hållbart i längden. Dubbelt problematiskt blir det när Adblocker, VPN:s och diverse andra tjänster som gör det svårare för plattformar att samla metadata om användarna blir allt mer populära.
Citera
2022-10-01, 02:52
  #267
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
Nyckelordet är långsiktigt, jag är medveten om att Alphabet har andra inkomstkällor. Men Googles hela affärsidé bygger på att sälja reklam, något som försvinner allt mer och mer data kommer fram om hur ineffektivt reklam överlag är. Fråga dig själv, hur ofta köper du någonting för att du sett en annons online om det? Jag kan ärligt talat komma på typ två gånger i hela mitt liv det har hänt. Och jag är garanterat inte ensam om det. Click-through-raten på online-annonser är helt bedrövlig, men samtidigt tar plattformarna hutlöst betalt för sina annonsplatser. Det är inte hållbart i längden. Dubbelt problematiskt blir det när Adblocker, VPN:s och diverse andra tjänster som gör det svårare för plattformar att samla metadata om användarna blir allt mer populära.
Jag bryr mig inte om mig själv utan vad de andra gör och det bör du även göra. Jag har aldrig köpt ett endaste något via reklam på internet och jag kunde ha gjort det innan Googles ens fanns till. Så du ser! Jämför dig inte själv med den stora massan bara för att du tror du är som dem.
__________________
Senast redigerad av Truefighter 2022-10-01 kl. 03:10.
Citera
2022-10-02, 00:29
  #268
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Bra att köpa innan! Kommer bara fortsätta upp.. kvalitet är kvalitet. Köp och glöm i 10 år är mitt råd.
Det är ett råd jag tar på allvar.
Citera
2022-10-02, 11:16
  #269
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
Nyckelordet är långsiktigt, jag är medveten om att Alphabet har andra inkomstkällor. Men Googles hela affärsidé bygger på att sälja reklam, något som försvinner allt mer och mer data kommer fram om hur ineffektivt reklam överlag är. Fråga dig själv, hur ofta köper du någonting för att du sett en annons online om det? Jag kan ärligt talat komma på typ två gånger i hela mitt liv det har hänt. Och jag är garanterat inte ensam om det. Click-through-raten på online-annonser är helt bedrövlig, men samtidigt tar plattformarna hutlöst betalt för sina annonsplatser. Det är inte hållbart i längden. Dubbelt problematiskt blir det när Adblocker, VPN:s och diverse andra tjänster som gör det svårare för plattformar att samla metadata om användarna blir allt mer populära.

det är uppenbart att du är utvecklare för utvecklare hatar reklam, men de förstår sig inte på den. reklam kommer alltid att finnas, det är lika självklart som att företag måste ha logistik för sina varor. de behöver också kunna nå ut med information.

däremot kan reklamen skifta från google till andra plattformar. just nu verkar tiktok vara det som tar mest från google. om några år kanske en annan plattform kommer som ändrar hur sök fungerar och då är google körda. så jag skulle inte vilja sitta med goog i portföljen. hellre msft.
Citera
2022-10-02, 13:27
  #270
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Det är ett råd jag tar på allvar.

Det tycker jag. Har tipsat länge om denna aktie om du går tillbaka i arkivet. Vidhåller att det är ett bra köp inför framtiden.
Citera
2022-10-07, 23:04
  #271
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det tycker jag. Har tipsat länge om denna aktie om du går tillbaka i arkivet. Vidhåller att det är ett bra köp inför framtiden.
Jag ser det och du har haft rätt sedan tidigt i denna tråd. Jo nog har de potential allt och muskler med sin super kassa.
Citera
2022-10-08, 19:25
  #272
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Jag ser det och du har haft rätt sedan tidigt i denna tråd. Jo nog har de potential allt och muskler med sin super kassa.

Jag kan inte veta på kort sikt hur det går, men jag köper inte aktier på det sättet heller. Jag behåller kvalitetsbolag. Google är ett av mina längsta innehav. Köp och glöm är ett tips.

Nu ännu lättare att månadsspara i pga splitten.
Citera
2022-10-08, 19:56
  #273
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag kan inte veta på kort sikt hur det går, men jag köper inte aktier på det sättet heller. Jag behåller kvalitetsbolag. Google är ett av mina längsta innehav. Köp och glöm är ett tips.

Nu ännu lättare att månadsspara i pga splitten.
Absolut är det så! Jag har olika aktier samt fonder men en del är ren gambling istället för en trisslott typ. Andra är långsiktiga som Alphabet.
Citera
2022-10-08, 23:18
  #274
Medlem
Ograsts avatar
Långsiktigt är nog det här en jättebra investering. Har köpt en del och kommer att köpa mer allteftersom.
Citera
2022-10-26, 10:09
  #275
Medlem
biljons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemmeln
Du vet att sökmotorn på inget sätt är en speciellt stor inkomstkälla? De tjänar sina pengar primärt på sitt reklamnätverk AdSense som används av typ alla. Därefter tjänar de pengar på att själva visa reklam på diverse plattformar som de äger, tex YouTube och sökmotorn. Därefter tjänar de pengar på att tillhandahålla datorkraft som andra hyr in sig i, API-molntjänster som programmerare använder sig av och mail/office-molntjänster som företag köper.

Om du tror att Alphabets vinster försvinner med att alla byter från Google till DuckDuckGo så har du inte rätt.

Jag tror inte direkt på denna censurverksamhet.
__________________
Senast redigerad av biljon 2022-10-26 kl. 10:21.
Citera
2023-05-02, 23:47
  #276
Medlem
Shadowk102s avatar
Alphabet Android mobilerna underlättar livet enormt och därför är det en viktig investering i Alphabet företaget idag av mig. Det går att öka vinsterna med detta bolag! Ingen tokrik bög som VD heller vad jag vet (tänk Apple).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback