Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-06, 19:44
  #397
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Jag tror att L, M och KD bildar regering och SD blir stödparti
Säkert något man kommit överens om redan från början.
Men inte berättat för SD.
Nu lirkar man för att få in SD på samma spår helt enkelt.

Inget tyder på det just nu.

Både SD och KD säger NEJ till L i regeringen.

Kristersson tvingas alltså till en intern förhandling inom borgerligheten med KD.

Jag har verkligen svårt att se att Ebba accepterar att tvingas dela ut statsråd till L. Det innebär per automatik mindre till KD.
Citera
2022-10-07, 04:22
  #398
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Jag tror att L, M och KD bildar regering och SD blir stödparti
Säkert något man kommit överens om redan från början.
Men inte berättat för SD.
Nu lirkar man för att få in SD på samma spår helt enkelt.

Jopp. Problemet är att 1/5-del av svenska folket har missnöjesröstat så till den milda grad, att SD blivit större än Moderaterna.

Vi har inte råd med någon politisk SD-cirkus i Sverige. Sverige ska stå som ordförandeland i EU om 3 månader.
Sverige ska även in i Nato. Asap.

Sverigedemokraterna ska givetvis inte ingä i en svensk regering i dessa båda - eller i några andra - sammanhang, över huvud taget.

Givet både EU-parlamentets och ffa. presidentadministrationens invändningar mot Sverigedemokraterna i USA* - gör SD bäst i att foga sig. Och det jävligt illa kvickt.

*se bl.a länken i mitt föregående inlägg.
__________________
Senast redigerad av Xedome 2022-10-07 kl. 04:41.
Citera
2022-10-07, 07:05
  #399
Avstängd
wwrs avatar
Cirkusen uppstår naturligtvis när de övriga partierna skall försöka blockera ut SD från inflytande. Sverige är inte demokratiskt när man konsekvent försöker blockera ut ett parti från inflytande. Jag gillar inte SD men man måste följa demokratiska spelregler och inte mygla med olika avtal som skett vid de senaste valen. Den här tråden borde inte handla om hur enstaka skribenter anser sig veta bättre än vad svenska folket har röstat. (Löfven var också pinsam och Maggan säger bara jaja till EU och NATO.) Den bör handla om hur man genomför vad svenska folket röstat för.

Länder som skall styra Sverige tillåts ha stark ledning. Macron bara säger att om man röstar på honom byggs 15 nya kärnkraftverk i Frankrike. Macron och tidigare Merkel leder sina länder. Macron och Merkel bara bestämde att Europa skulle samla in fantasisumman 750 miljarder euro. När dessa pengar sedan sprids över Europa bidrar de till inflation och energikris. Frankrike nationaliserar energibolaget. (Sveriges är delvis nationaliserat men drivs kommersiellt. Bolaget gör storvinster medan folket har höga elräkningar.)

Men Sverige måste ha dessa pajasar. Vi befinner oss i EU:s periferi. EU innebär naturligtvis centralstyre (i strid med EU:s princip om "subsidiarity" i t.ex. Lissabonavtalet). Centralstyre innebär att centrum är starkare än periferin. I Ukrainatrådarna står det att hälften av ryssarna använder utedass. Det är säkert bluff. Men i den Sovjetiska Unionen centraliserades makten till Moskva och Leningrad medan invånarna hölls fattiga för att inte kunna hota centralmakten. Nu blir det likadant i den Europeiska Unionen. Centralmakten vågar inte släppa kontrollen. Vi i periferin måste hållas svaga. Nordisk enhet hotar EU och motarbetas av nätverk kopplade till EU.

Dessa starka ledare utnyttjas av systemet. Hitler höll en propagandaföreställning vid OS i Berlin 1936. Macron kommer säkert att använda OS i Paris 2024 på liknande sätt. (Våra massmedia hyllar den iofs duktige och trevlige Duplantis på ett extremt sätt eftersom han har franskt påbrå.) Det är viktigt att vi i periferin också tillåts utvecklas så att det uppstår en jämvikt. Men när våra politiker har fått i uppdrag att spela pajasar för att försvaga landet så att EU kan ta över det, fortsätter Sverige bara att backa så att EU:s centralstyre kan ta över landet.

Våra politker gav oss aldrig något regeringsalternativ att rösta på och det var givet att deras vanliga cirkus, beordrad av EU, skulle ta vid efter valet.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-10-07 kl. 07:52.
Citera
2022-10-07, 08:35
  #400
Medlem
grey.eagles avatar
Tycker nog att SD kan tacka kristersson för kaffet och bereda sig för att gå i opposition, tillsammans med M,KD,L.

Sedan får skjutningarna öka fritt,mer kärnkraft kommer läggas ner, cementen stoppas och vi blir ett U-land tack vare kristerssons.
Citera
2022-10-07, 09:47
  #401
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Tycker nog att SD kan tacka kristersson för kaffet och bereda sig för att gå i opposition, tillsammans med M,KD,L.

Sedan får skjutningarna öka fritt,mer kärnkraft kommer läggas ner, cementen stoppas och vi blir ett U-land tack vare kristerssons.

Jag är så förbannad på Kristersson just nu!

Det är han som bjöd in L, och sa till M-väljare att stödrösta på L, När M-KD-SD kunde lätt ha sluppit dem.

Nu står han där och klarar fan inte att få ihop ett regeringsunderlag, bara pga det!

Känner ärligt talat för att curbstompa Kristersson som i den där filmen American History X.
Citera
2022-10-07, 10:04
  #402
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Jag är så förbannad på Kristersson just nu!

Det är han som bjöd in L, och sa till M-väljare att stödrösta på L, När M-KD-SD kunde lätt ha sluppit dem.

Nu står han där och klarar fan inte att få ihop ett regeringsunderlag, bara pga det!

Känner ärligt talat för att curbstompa Kristersson som i den där filmen American History X.

Kristersson tar förnöjt en kaffe med Norlen samtidigt som de skrattar åt de dumma svenskarna som de lurat ännu en gång.

Citat:
Hahaha de trodde att de skulle få en borgerlig regering den här gången också, och de allra dummaste av dem trodde t o m att SD skulle få vara med och spela boll. Vad sägs om att ge mig två veckor till och sen räcker jag över stafettpinnen till Maggan så att hon kan bilda samlingsregering.


Kristersson avsåg aldrig att bilda en borgerlig regering. Han gör allt för att det inte ska funka. Bjuder in L och mobbar SD. Allt för att MA ska få ta över stafettpinnen och sondera till sig en S/M-samlingsregering styrd av Bilderberg.
Citera
2022-10-07, 10:15
  #403
Medlem
BalleAnkas avatar
SD har ca 20 procent av rösterna. Det innebär att de inte har egen majoritet.

Kristersson bestämmer vilka han vill ha i regeringen, och det blir M, KD och L.

SD kan sura hur mycket de vill, men när det är dags att rösta i riksdagen kommer de att släppa fram Kristersson. Alternativet är ju att Magdalena, Morgan och Khashayar med flera får sitta kvar, och jag kan inte tänka mig att SD tycker det är bättre.
Citera
2022-10-07, 10:21
  #404
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalleAnka
SD har ca 20 procent av rösterna. Det innebär att de inte har egen majoritet.

Kristersson bestämmer vilka han vill ha i regeringen, och det blir M, KD och L.

SD kan sura hur mycket de vill, men när det är dags att rösta i riksdagen kommer de att släppa fram Kristersson. Alternativet är ju att Magdalena, Morgan och Khashayar med flera får sitta kvar, och jag kan inte tänka mig att SD tycker det är bättre.

För SD är det naturligtvis bäst att inte sälja sig billigt, gör de det så tappar de trovärdighet = väljarflykt. Då är det bättre att låta de rödgröna styra i fyra år till, och sedan vet alla att SD inte är dörrmatta.

Det är dock samlingsregering som är planen, vilket jag redogjort för i tidigare inlägg.
Citera
2022-10-07, 10:21
  #405
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Kristersson tar förnöjt en kaffe med Norlen samtidigt som de skrattar åt de dumma svenskarna som de lurat ännu en gång.

Kristersson avsåg aldrig att bilda en borgerlig regering. Han gör allt för att det inte ska funka. Bjuder in L och mobbar SD. Allt för att MA ska få ta över stafettpinnen och sondera till sig en S/M-samlingsregering styrd av Bilderberg.
Du och Soros är de enda globalisterna som säger sanningen

Men ni stöder hur man fuskar in Sverige under en diktatur som bygger på krig, kaos, rasmotsättningar, feminism, rättslöst slavarbete, energikris, inflation och fattigdom hos den breda befolkningen.

Orsaken att Kristersson inte kan bilda regering är helt enkelt att han, som Sinistro säger, i hemlighet stöder en plan att lämna över kontrollen av Sverige till osynliga diktatorer som styr Europa via nickedockor som Ylva Johansson och andra i Bryssel.

Vi har "röstat" fram Ylva att leda Europa, men andra viskar i hennes öra.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-10-07 kl. 10:29.
Citera
2022-10-07, 10:30
  #406
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Du och Soros är de enda globalisterna som säger sanningen

Men ni stöder hur man fuskar in Sverige under en diktatur som bygger på krig, kaos, rasmotsättningar, feminism, rättslöst slavarbete, energikris, inflation och fattigdom hos den breda befolkningen.

Orsaken att Kristersson inte kan bilda regering är helt enkelt att han, som Sinistro säger, i hemlighet stöder en plan att lämna över kontrollen av Sverige till osynliga diktatorer som styr Europa via nickedockor som Ylva Johansson och andra i Bryssel.

Jag inte för något av det fetade, men det får vi ta i en annan tråd. Den här kanske?

(FB) Världsordningen - dåtid, nutid, framtid

Kristersson gör som sagt allt för att misslyckas. Bjuder in L och mobbar SD, hur ska det gå att bilda regering då? Nej planen är att MA så småningom ska få ta över stafettpinnen och bilda en S/M-samlingsregering som stöds av KD/L/C.

I Danmark pågår något liknande = samlingsregering. Knappast en slump = Bilderberg styr i kulisserna.
Citera
2022-10-07, 10:33
  #407
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Jag inte för något av det fetade, men det får vi ta i en annan tråd. Den här kanske?

(FB) Världsordningen - dåtid, nutid, framtid

Kristersson gör som sagt allt för att misslyckas. Bjuder in L och mobbar SD, hur ska det gå att bilda regering då? Nej planen är att MA så småningom ska få ta över stafettpinnen och bilda en S/M-samlingsregering som stöds av KD/L/C.

I Danmark pågår något liknande = samlingsregering. Knappast en slump = Bilderberg styr i kulisserna.

Citat:
S/M-samlingsregering som stöds av KD/L/C
Det skulle betyda att oppositionen avskaffats och Sverige underkastas en diktatur som i praktiken skulle fungera som en enpartistat.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-10-07 kl. 10:39.
Citera
2022-10-07, 10:40
  #408
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalleAnka
SD har ca 20 procent av rösterna. Det innebär att de inte har egen majoritet.

Kristersson bestämmer vilka han vill ha i regeringen, och det blir M, KD och L.

SD kan sura hur mycket de vill, men när det är dags att rösta i riksdagen kommer de att släppa fram Kristersson. Alternativet är ju att Magdalena, Morgan och Khashayar med flera får sitta kvar, och jag kan inte tänka mig att SD tycker det är bättre.

För min del får gärna Magda fortsätta att regera, om det är så illa ställt att Kristersson tar med L i regeringen. Med en M+KD+L regering så är SD helt bortdribblade, och kommer inte att få igenom ett skit av sin politik som dom lovat väljarna. Alla förslag som kommer från SD kommer konsekvent att blockeras av L.

SD har visserligen fått ett antal tunga poster, men dom betyder inte så mycket när det är regeringen som fattar alla beslut.
Det här duger fan inte, L skall till varje pris som helst hållas utanför regeringen. SD sa i valrörelsen att dom var beredda att stödja en M+KD regering och inget annat. Kristersson borde ha tagit fasta på det, och inte komma dragandes nu med L
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback