Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-06, 15:10
  #42373
Medlem
Nyfiken prickigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
"In The Climate Book, Greta states that it’s not too late for others to have the same experience. ‘Some people believe that if they were to join the climate movement now, they would be among the last,’ she writes. ‘But that is very far from true. In fact, if you do decide to take action now, you would still be a pioneer.’"

Det här har Greta sagt många gånger!

Annars trevligt med ett offentligt erkännande av att Greta kan dansa avancerat. Hon älskar att dansa som det står i artikeln och bevisade sin dansförmåga.

Exakt hur ser det ut när man dansar avancerat?
2022-10-06, 15:35
  #42374
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Roggaluktargris
Jag såg inget i artikeln om ytterst avancerad kosackdans på extremt svårdansad ytterst hal is iklädd väldigt tjocka vackra termokläder.
Men vackert hår och omtänksamma vackra vänliga händer.
Och icke att förglömma skitiga strumpor och hemliga byrålådor.
Och alla andra vanföreställningar
Gretas byrålådor är inte mer hemliga än att hon även har visat dem i en intervju. Tror att du gav Greta ett av hennes dagliga skrattanfall, när du påstod att de var hemliga. Gretas kläder är nästan bara second hand.

Kosackdansen sparar nog Greta att göra återigen till ett betydelsefullt tillfälle. Om hon får Nobels fredspris kanske hon gör den igen på festen efteråt, vem vet!?
Fast då hoppar hon nog över att ha på sig de tjocka termobyxorna, som var rätt hindrande för henne.

Jag nämnde att Gretas hår var vackert i samband med Vogue Scandinavias fina modefoton av henne och hingsten Gandalf. Fast då hade nog Greta tvättat och fönat håret extra noga.

För Greta är det naturligt att vara generös och vi klimataktivister föredrar att vara öppna och gilla olika.
Greta betonar i den nya intervjun att vi ofta är annorlunda.

Vad gäller Gretas dans skriver journalisten nu:
"As you might know from the meme she’s referencing, the pairing shouldn’t work, but it does: the moves fit the jaunty music perfectly."
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-10-06 kl. 15:41.
2022-10-06, 15:45
  #42375
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
"Thunberg said that their struggle for the environment is also a resistance and that women are one with nature. “Many people do not see that women are one with nature. Even our environmentalists sometimes don't see it."

Greta har som jag brukar säga ett mycket gott hjärta!

Vad gäller Gretas uttryck är det inte svårare än att jag ibland först får en indirekt uppgift om vad Greta har sagt, som jag har återgivit. Sedan har jag fått en direkt uppgift om vad hon har sagt, och ofta visar sig Greta då ha uttryckt sig lite mera nyanserat. Då har jag rättat. Det jag kan förbättra är att ange, att en uppgift är preliminär, när så är fallet.

Naturligtvis kombinerade Greta skolstrejken med intervjuerna. Det har hon gjort även utomlands. Greta förnekar väldigt bestämt att hon någonsin begärt att få betalt eller fått betalt för att göra en intervju.

Hon har vänligt stigit upp väldigt tidigt ibland på morgonen för att ge distans- och videointervjuer åt journalister i Asien. Tidsskillnaden är ju då stor. Greta gav då bra svar men var av naturliga skäl då trött.

”Women are one with nature.”

Hur var det nu med att ”kön bara är en social konstruktion” och att man ska undvika att dra förenklade stereotypa slutsatser bara baserat på folks könsorgan? Det som hennes vänstervänner brukar vara så snabba att påpeka.

Hur är det förresten med icke-binära? Råkar de också till 100 % vara ”one with nature”?

Och vad betyder det ens?????

Så drar hon ”our (our?) environmentalists” över en kam.

Herregud vilken dynga hon kräker ur sig.

(Att Greta förnekar något bestämt är kanske inte alltid med sanningen överensstämmande. Det har vi ju konstaterat förr.)

Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Idag är Greta verkligt glädjande betydligt bättre, men faran är inte över, så god stimulans är väldigt viktig. Greta är fortfarande rätt skör och behöver god omtanke.

Av hennes kroppsvikt och breda flin att döma så hoppas och tror jag också att hon är betydligt bättre idag.

Men om du på allvar menar att hon riskerar att dö utan sitt röda instrument så lär hon vara fruktansvärt skör fortfarande.

Då vore det kanske bättre att hon fick vila, gå i terapisamtal och avsluta sin ev. anpassade gymnasieutbildning, utan extrakurser i astrofysik, istället för att flänga runt och lägga näsan i blöt överallt?

Ytterst sett är förstås ni vuxna omkring henne ansvariga. Ni som tutat i henne att hon skulle kunna rädda klimatet…
2022-10-06, 15:52
  #42376
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Låter som om Greta är i oerhört dålig psykisk balans. Är det då verkligen så lämpligt utsätta henne för att bli medlare i Ukrainakriget? Skulle hon klara av den ettåriga diplomatutbildningen?

Men som hon själv har sagt ett antal gånger med ett belåtet flin: ”Change will come, whether you like it or not”.

Det är inte så säkert att revolutionen, som hon längtar efter, kommer att behandla just henne med silkesvantar. Kanske ryker då hennes röda synth, röda skor, alla terapihästarna, den importerade maten, farsans Tesla ..,

Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Tja avancerat. Hon flamsdansade till en parodi/mashup utav Beyonces låt Single Ladies, där dansen var ifrån Beyonces video men melodin kommer ifrån det tecknade barnprogramet Thomas The Tank engine (Tomas och vännerna). Den är poppis bland unga på Tiktok.

https://m.youtube.com/watch?v=w8qaGcq8Ruk

Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta fick hålla de allmänna frågestunderna rätt korta för att ha tid över till de många intervjuerna.

När hon hade en ideell presstalesman behövde de rätt ofta även samråda med varandra och då ville Greta att även jag ibland skulle lyssna på deras samråd och ge lite kommentarer. Så det var full rulle för Greta nästan hela tiden då.

Greta sa rätt svår om den spanska grammatiken. Få blir internationella ledare som Greta och bara de få som är eller har varit det, kan fullt ut förstå hennes situation.

Greta var mer tillmötesgående än de flesta internationella ledare med flera timmar långa pressmöten varje fredag på Mynttorget. Jag har mycket att göra och skriver ibland inte helt rätt från början, men korrigerar då. Det är mycket tveksamt om denna tråd är värd min tid, många behöver min tid och uppmärksamhet.

För Greta kan hennes så kära röda synth vara just en fråga om liv eller död. Hon behöver verkligen den!
Är det fråga om liv och död angående hennes röda synth. Så bör hon söka hjälp omgående
2022-10-06, 17:24
  #42377
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Annars trevligt med ett offentligt erkännande av att Greta kan dansa avancerat. Hon älskar att dansa som det står i artikeln och bevisade sin dansförmåga.

Har du någon länk till påståendet (alltså inte från dig själv) där någon annan betecknar Gretas dans som avancerat?
2022-10-06, 17:41
  #42378
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Stor Greta intervju i brittiska ELLE. Gjordes i Chelsea garden, London. Intervjun gjordes i somras då Greta Interrailade runt i Europa med vänner.


https://www.elle.com/uk/life-and-cul...nberg-profile/
Det var ett stort inslag. Synd man inte fick se henne dansa. En del foton dock. Tror hennes osminkad rätt nakna ansikte är rätt gångbart modemässigt i dagens modevärld.
2022-10-06, 17:49
  #42379
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Det var ett stort inslag. Synd man inte fick se henne dansa. En del foton dock. Tror hennes osminkad rätt nakna ansikte är rätt gångbart modemässigt i dagens modevärld.
Absolut, hon funkar på foto. Sen har man sällan sett Greta med så casual outfit med safarishorts och matchande tröja och skor. Även om hon säger i artikeln att det är second hand och lånat så ser det nästan lite stylat ut för att vara henne. Lite som när man klädde upp sig till skolavslutningen.
2022-10-06, 18:50
  #42380
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Stor Greta intervju i brittiska ELLE. Gjordes i Chelsea garden, London. Intervjun gjordes i somras då Greta Interrailade runt i Europa med vänner.


https://www.elle.com/uk/life-and-cul...nberg-profile/
Jag tycker att bilderna var väldigt bra. Att hon inte använder smink beundrar jag henne för.Där kan hon bli en bra förebild för ungdomar.
2022-10-06, 19:07
  #42381
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Det var ett stort inslag. Synd man inte fick se henne dansa. En del foton dock. Tror hennes osminkad rätt nakna ansikte är rätt gångbart modemässigt i dagens modevärld.

Stackars Greta som trodde att hon skulle rädda klimatet men det slutade med att modebranschen försöker tjäna pengar på henne.

I ljuset av unga tjejers ankläppar, piercings och silikonbomber så vore det förstås bra om de hade en mer naturlig förebild. Frågan är om Greta är rätt person som de vill försöka efterlikna, utseende- eller åsiktsmässigt?

Eller om hon har målat in sig alltför långt i det vänsterextremistiska skrik- och skränhörnet?

(För övrigt kanske vi mest ska vara glada som slapp se henne dansa )
2022-10-06, 20:23
  #42382
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Jag tycker att bilderna var väldigt bra. Att hon inte använder smink beundrar jag henne för.Där kan hon bli en bra förebild för ungdomar.
Lite oväntat. För mig 😀. Att hon skulle bli en tjej för Elle! Kul.
2022-10-06, 20:42
  #42383
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Lite oväntat. För mig 😀. Att hon skulle bli en tjej för Elle! Kul.
Har hört att Greta sminkar sig i hemlighet, när inte hennes föräldrar elller någon annan ser...
2022-10-06, 20:52
  #42384
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Lite oväntat. För mig 😀. Att hon skulle bli en tjej för Elle! Kul.
Ja faktiskt,håller helt med dig

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback