2022-10-05, 20:05
Moderator
zanteras avatar
City är ju regerande mästare och har vunnit 4 av de senaste 5 åren och bara en clown skulle ju sticka ut hakan efter 8 matcher och jämföra sitt lag som slutade 5a förra året med City. City förblir favoriter tills den dagen ett annat lag knäpper dem på näsan.
Citera
2022-10-05, 20:12
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Lloris
White Romero Langlet Sessegnon
Bissouma Perisic Odegaard Richarlison
Kane Son

En 11:a sätter dom inte på rätt plats skrev bara upp. Jag tycker som sagt vi har en bättre trupp än Arsenal.

Vågat att ge en sån elva ett par dagar efter en good trashing. Men jag har förstått att sunt förnuft inte existerar i denna tråd.
Citera
2022-10-05, 20:15
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Varför skämspåsen?
Om du lyssnar på vad han säger så är det ju inga konstigheter att han tycker City är klart bäst. Det är det inte många som har annan åsikt kring. Han säger inte att Arsenal är mil efter, tvärtom säger han att om City har fullt fokus på CL finns en chans för Arsenal om man är med i racet framåt mars april.
Tack för att du tog tid till att förklara lite för killen.. AW säger bara det som 99,99% av alla med lite fotbollskunskaper redan vet - att Man City har det bästa laget, samt det bästa tränarteamet i EPL. Men jag tror vi kommer att utmana de om titeln.

”Vatos Lacos”, hejar du på Notts County oxå?
Citera
2022-10-05, 20:22
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Vågat att ge en sån elva ett par dagar efter en good trashing. Men jag har förstått att sunt förnuft inte existerar i denna tråd.

Att Arsenal supportrar talar om ”sunt förnuft” är humor på hög nivå.
Citera
2022-10-05, 20:24
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Personligen föredrar jag Doherty framför Royal

Vem som helst hade gjort ett bättre jobb än hjärndöda Royal. Rätt roligt att Tomiyasu ratades och Royal istället köptes för dyra pengar från barca.

Citat:
Barcelona Cannot Believe They Got £26 Million For Player Who Made Three Appearances
https://www.sportbible.com/football/barcelona-cannot-believe-they-got-26-million-for-player-20220112

Conte håller inte riktigt med dig och relationen mellan Doherty och Conte är nog inte den bästa:

Citat:
- Förra säsongen spelade Doherty varje match. Jag anser att han i nuläget inte kan starta matcher. Jag är inte dum, jag vill inte förlora. Jag försöker att ta ut det bästa laget, säger Conte på en presskonferens.

https://www.fotbollskanalen.se/england/contes-totalsagning-av-doherty-jag-ar-inte-dum-jag-vill-inte-forlora/
Citera
2022-10-05, 20:25
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Att Arsenal supportrar talar om ”sunt förnuft” är humor på hög nivå.
Kan du, vänligen, ta och förklara på vilket sätt Spuds har en ”bättre trupp” än vad Arsenal har..?
Citera
2022-10-05, 20:42
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Tycker att den enda kedjan där Spurs är starkare än Arsenal, det är i den offensiva kedjan. Får man fart på Kane, Son, Richarlison (kanske mest Richarlison just nu) samtidigt som Arsenal har oturen att få Jesus skadad, då kan det nog vända till Spurs fördel?

Förstår verkligen inte varför Arteta inte har sett till att få in en bättre spelare än Nketiah där framme, iofs kan väl Martinelli spela där framme, men men.....
Citera
2022-10-05, 21:01
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Varför skämspåsen?
Om du lyssnar på vad han säger så är det ju inga konstigheter att han tycker City är klart bäst. Det är det inte många som har annan åsikt kring. Han säger inte att Arsenal är mil efter, tvärtom säger han att om City har fullt fokus på CL finns en chans för Arsenal om man är med i racet framåt mars april.

Generalen skriver ju hela tiden om vad fotbollsexperter säger men han länkar aldrig till det. Så kul att man kan hitta att Wenger säger i mot. Så ja det är pinsamt för generalen som bräker ur sig skit men aldrig vem som sagt det, eller när.
Citera
2022-10-05, 21:17
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Generalen skriver ju hela tiden om vad fotbollsexperter säger men han länkar aldrig till det. Så kul att man kan hitta att Wenger säger i mot. Så ja det är pinsamt för generalen som bräker ur sig skit men aldrig vem som sagt det, eller när.
Pinsamt? Bryr mig inte ett dugg.

Jag bara skriver vad jag har hört/läst, men du hittar väl säkert det nämnda klippet från Sky med Redknapp & Ferdinand om du letar på youtube.
Citera
2022-10-05, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
City har ju en bit kvar till Uniteds 13 PL-titlar.

Men stannar Pep (och Håland!) länge så tror jag att de har gått om United i början av nästa årtionde.

De har ändå vunnit alla sina under en tioårsperiod.

Ganska historielöst att bara räkna PL-titlar. Att högstaligan organiserade om sig 1992 gör ju inte att man kan stryka alla titlar före 1992, även om Premier League själva ibland lyckas kampanja fram den åsikten. Men korrekt statistik är att Manchester U har 20 titlar och Manchester C har 8 titlar.
Citera
2022-10-05, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Ederson
Walker-Dias-Laporte-Cancelo
Rodri
Silva KDB
Jesus Haaland Foden

Skulle KANSKE ta white som högerback men då kan jag lika gärna slänga in Stones där också. Varför är walker där då? Varit en utav de bästa ytterbackarna i England för flera år och har fortfarande snabbheten, ungefär 50-50 på att gå fram och försvara.

Jag förmodar att du kommer fråga efter Saliba (han har gjort det bra) men inte varit med tillräckligt länge, annars kan jag nämna akanji som haft en bra start för oss.

Nketiah går ju före Haaland 😄
Citera
2022-10-05, 21:30
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
1. Jag vill, mer än gärna, se att du visar vilka ”lögner” jag angivligen ska ha stått för här på FB?

Finns naturligtvis fler men här kommer ett par av dina guldkorn, ska bli spännande och se hur du bortförklarar dessa.

Citat:
Att Potter är en bra tränare är det ju ingen tvivel om. Men tycker samtidigt att han vore en stor risk, och efter mitt tycke så har Potter (ännu) inte visat att han förtjänar att få träna en storklubb. Du ser, det är lite skillnad på att vara tränare för Östersund eller Brighton (med spelartyper som fuckings Maupay), och Arsenal eller Man Utd.

Ja han tränar ju en storklubb nu Londons största rättare sagt så det åldrades fint.

Citat:
Annars så är ju Liverpool fansen i en helt egen liga (även i dag) vad gäller nostalgi. Herrejesus.. hur många ggr man har fått höra/läsa om ”The night in Istanbul” osv genom årens gång.

Du om nån ska hålla käften om hur dryga Liverpool är om sin historia, ni är precis likadana numera. Från allt grupprunkande till Invincibles och hur Chelsea grundades 2003.Allt blir till en jävla historielektion.

Citat:
Liverpool var den första sk plastklubben inom fotbollsvärlden.

Man kan anklaga LFC för att vara både det ena och det andra men plastklubb? Put down the crack mate! Du som är forumets historielärare borde känna till historien om Henry Norris (Arsenal) och John Mckenna (LFC). Deras bedrägerier hjälpte Arsenal att behålla sin plats i First divison efter första världskriget.

Citat:
2. Haha! Så enda skälet till att varför vi ligger etta är p g a att Liverpool och Chelsea är usla?

Du, din barnrumpa, sätter verkligen en ny standard här inne😅

Kolla på vad både Liverpool och Chelsea har lyckats vinna under Arsenals förfall, varför skulle denna säsongen vara annorlunda? Det är ett faktum att både Chelsea och LFC kommer studsa tillbaka och sluta före er i tabellen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in