Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-03, 10:37
  #313
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Tvärtom. Allt det du räknar upp behöver stärkas och få ökat inflytande. Högern måste krossas. Sverige är EUs mest ojämlika land.
Mitt inlägg ironiserar naturligtvis över hur politikerna samarbetar för att blåsa oss.

S och vänstern inför en kaospolitik som fördärvar landet och gör att EU kan kontrollera det. I denna kaospolitik injicerar man en högerbudget som gör att storföretagen (som kontrollerar EU) gynnas.
Citera
2022-10-03, 11:06
  #314
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Då är du välkommen att läsa de inlägg jag hittills skrivit i frågan. Både här och i övrigt.
I och med att du inte tar intryck av vad jag skriver över huvud taget - ser jag ingen anledning att hålla liv i en evig blindgång. Därför får du inget svar på frågorna.

Du framhärdar i detalj om ickefrågor som över huvud taget inte är adekvata i samband med regeringsbildningen - och som jag redan upplyst dig om är både off topic och något jag för egen del inte heller bedömer är relevant. Ett exempel på precis just detta är, som sagt - SD som förhandlare utomlands (!). Representantation är, som tidigare också redan nämnts, någonting annat.

Vet inte om du trollar eller av vilken anledning du inte lyfter blicken - från ett i mitt tycke upprepande, trångsynt och väldigt begränsat perspektiv.

Man måste kunna ta intryck av flera infallsvinklar samtidigt och alternera med ett helhetsperspektiv, för att kunna göra en analys.
Det förutsätter i sin tur - att man bemödar sig om att ta reda på så mycket som möjligt - inte minst om det som inte redan ligger på bordet. Inte att idissla detaljer som sedan länge redan avfärdats.

Sitter inte själv på alla svar, men jag har åtminstone vett på att inse när jag inte vet vad jag talar om. Då är det liksom ingen idé att öppna mun.

Anledningen till att jag återvände till tråden, var att tipsa om Agenda på SVT / Play - som ikväll har med SD:s ordförande i utrikesutskottet Aron Emilsson. Vill man ha fördjupad kunskap i hur Sverigedemokraterna agerar i resp. utskott, är det nog på sin plats att ta en titt på Sverigedemokraternas agerande i försvarsutskottet.

I den ryska trollfabriken finns väl myllan för dylika avarter, misstänker jag. Möjligen är det också det som fått Blinken o co. att - i likhet med Europas länder och parlament - uttrycka en oro över SD:s .roll i samband med regeringsbildningen i Sverige.

Vill man veta mer om det, är The Guardian alltid en bra utgångspunkt för fördjupad analys (de länkar även vidare till Reuters, Washington Post, Politico, Der Spiegel osv.).

https://www.theguardian.com/commenti...-radical-right
Okej, du har inget svar. Fair enough.
Jo, jag har läst. Du röstade på SD men ångrar dig redan (sic!)och blir djupt upprörd över SD:s framgångar i förhandlingarna efter valet, vilket naturligtvis är helt huvudlöst. Så du kanske ska titta dig själv I spegeln innan du läxar upp mig eller någon annan här.

OnT:
För en stund sedan meddelandes det i media att Björn Söder tar plats i utrikesnämnden. Han efterträder Jimmie Åkesson. Ingen större skillnad mao.
Nu återstår bara Mattias Karlsson och sedan vet vi var samtliga i de fyras gäng placerats. Det vi ser är precis det som Ulf Kristersson lovade innan valet, SD skulle få ett "seriöst inflytande" men hållas utanför regeringen. Innan valet slog också Jimmie Åkesson fast att partiet skulle ha "en central position" om det blev maktskifte. Några ministerposter blir det inte den här gången, men det återstår att se om det blir några SD-märkta tjänstemän I Rosenbad.
Citera
2022-10-03, 11:45
  #315
Avstängd
wwrs avatar
Det kan bli som en del tror:

Under medial tystnad smyger man ut vissa mindre uppmärksammade tjänster till ledande SD-medlemmar.

I gengäld går SD med på att stöda en regering utan att erhålla ministerposter, trots att de är största högerparti. Kanske i utbyte mot att något nytt avtal skrivs.

Blir det så visar det att vårt system inte längre är en demokrati. Isåfall visar det åter att vårt system är genomruttet.
Citera
2022-10-03, 13:38
  #316
Medlem
Även borgarblaskorna knorrar nu över Kristerssons inkompetens. När kommer Magdalena in och meddelar sin kandidatur för denna mandatperiod och kräver en oktoberöverenskommelse? Det är dags nu.
Citera
2022-10-03, 14:19
  #317
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Även borgarblaskorna knorrar nu över Kristerssons inkompetens. När kommer Magdalena in och meddelar sin kandidatur för denna mandatperiod och kräver en oktoberöverenskommelse? Det är dags nu.
Ja. Lööf har de väl placerat som en "lame duck" precis som de väl gjorde med Björklund tidigare. Och L vill ha "liberal-borgerlig" politik (=vad som helst bara det blir mera EU). Dessa partier kan placeras i vilken konstellation som helst.

Politikerna kan nu manipulera situationen till precis vad de vill, dvs vad de fått order om, dvs precis som förut.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-10-03 kl. 14:23.
Citera
2022-10-03, 15:10
  #318
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Även borgarblaskorna knorrar nu över Kristerssons inkompetens. När kommer Magdalena in och meddelar sin kandidatur för denna mandatperiod och kräver en oktoberöverenskommelse? Det är dags nu.
Skriver tidningarna överhuvudtaget om regeringsbildningen för närvarande? jag tycker att det är jävligt tyst.
Citera
2022-10-03, 15:13
  #319
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klutbruden
Skriver tidningarna överhuvudtaget om regeringsbildningen för närvarande? jag tycker att det är jävligt tyst.

Expressen säger att tiden håller på att rinna ut för Kristersson och att den påstådda enigheten mellan de brunblåa var en lögn.
Citera
2022-10-03, 15:29
  #320
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Expressen säger att tiden håller på att rinna ut för Kristersson och att den påstådda enigheten mellan de brunblåa var en lögn.
Expressen har rätt! Kors i taket! Har du länk?

Media mörklägger givetvis våra odugliga EU-nickedockors avsiktligt misslyckade försök att styra Sverige.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-10-03 kl. 15:32.
Citera
2022-10-03, 15:57
  #321
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Expressen har rätt! Kors i taket! Har du länk?

Media mörklägger givetvis våra odugliga EU-nickedockors avsiktligt misslyckade försök att styra Sverige.
https://www.expressen.se/kronikorer/...f-kristersson/

Han redovisar dock inga läckor som tyder på att det skulle gå trögt. I början fanns det sådana men dom verkar vara tystade rejält.
Citera
2022-10-03, 16:04
  #322
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klutbruden
https://www.expressen.se/kronikorer/...f-kristersson/

Han redovisar dock inga läckor som tyder på att det skulle gå trögt. I början fanns det sådana men dom verkar vara tystade rejält.
OK, tack för länken. Jag tror någon tidigare postare kan ha gjort en lite väl summarisk sammanfattning av krönikan Men det var inte helt fel. Expressen tror på Maggan, det medges.
Citat:
Expressen säger att tiden håller på att rinna ut för Kristersson och att den påstådda enigheten mellan de brunblåa var en lögn.
Så här stod det väl mer:
Citat:
Klockan tickar för Ulf Kristersson
Och på andra sidan står Magdalena Andersson kvar med sina ramstarka förtroendesiffror.
Slutsats: Har den enligt egen utsago valvinnande kvartetten ingen regering att leverera nästa onsdag lär det börja muttras. Rejält.
https://www.expressen.se/kronikorer/...f-kristersson/

Politikerna kan ju manipulera ihop vad som helst när vi inte haft något tydligt regeringsalternativ att rösta på. (Eller vi blev lurade att tro att vi hade det.)

Citat:
valvinnande kvartetten
Politikerna och tidningarna blåser oss.
Det har aldrig funnits någon "kvartett".

Kvartetten som sprängdes
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-10-03 kl. 16:22.
Citera
2022-10-03, 17:25
  #323
Medlem
Ulf Kristersson sa före val att de är redan färdiga , några justeringar bara. Ebba Busch nickade och sa att vi har färdig regerings alternativ??
2014 för Löfven tog det inte så lång tid som redan gått för Kristersson
Citera
2022-10-03, 17:35
  #324
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
OK, tack för länken. Jag tror någon tidigare postare kan ha gjort en lite väl summarisk sammanfattning av krönikan Men det var inte helt fel. Expressen tror på Maggan, det medges.

Så här stod det väl mer:

https://www.expressen.se/kronikorer/...f-kristersson/

Politikerna kan ju manipulera ihop vad som helst när vi inte haft något tydligt regeringsalternativ att rösta på. (Eller vi blev lurade att tro att vi hade det.)


Politikerna och tidningarna blåser oss.
Det har aldrig funnits någon "kvartett".

Kvartetten som sprängdes

Det kommer du ju att skriva även om kvartetten lyckas komma överens, och att borgartrion bildar regering med stöd av SD (som naturligtvis inte kommer att få några ministerposter).

Men vad skulle den stora skillnaden vara om SD fick ministerposter menar du? SD är ett parti som helst av allt vill bli accepterade av sina mobbare, det innebär att när tiden är mogen så kommer Åkesson att packa väskan och besöka Bilderberg.

De har släppts fram av etablissemanget = de är en del av etablissemanget. Det finns ingen väg ut ur EU som du förefaller inbilla dig. Och vad finns utanför EU? UK lämnade och sänkte sin arbetarklass totalt samtidigt som de utökade sin massinvandring.

Nej låt du King Kristersson sköta detta på bästa sätt så står regeringen snart färdigserverad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback