2022-10-03, 07:16
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Tänkte Saka på högerkanten och där tar han nog inte KDB. Men när jag tänker på det håller jag faktiskt Martinelli högre än Graelish också, åtminstone i den form Martinelli är just nu.

Graelish är väl inte given startspelare, vem brukar Pep alternera på vänstern?

Edit: tycker nog Martinelli går före såväl Graelish, Mahrez och Alvarez så han borde ha en startplats. Foden gjorde ju hattrick igår men jag har en negativ bias mot engelska spelare (överskattas av alla). Så Martinelli in i startelva också.
Har också svårt för Engelska spelare men finns inte en chans i världen att City inte håller stenhårt i deras guldpojke. Den enda som är från deras led blir otroligt svårpetad.
Citera
2022-10-03, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerre88
Det är bara att lyfta på hatten för Håland. Kommer han dominera världsfotbollen i 10 år nu eller kommer skador eller något annat sätta stopp?

Intressant att Virre går in istället för Magurie. Snyggt mål av Antony och bra straff, annars är det inte mycket att ta med sig. hade gärna sett ett rött kort och lite känslor vid typ 3-0, men men.

Intressant? Skulle snarare tycka att det är obegripligt. Snart måste väl VNL betala inträde till matcherna. Han är ju mer åskådare än spelare.
Citera
2022-10-03, 08:37
Medlem
berenpxxs avatar
Vad gör Man City när Haaland blir skadad? Det lär ju ske snart med tanke på hur många matcher han brukar missa per säsong p.g.a. diverse skador.
Citera
2022-10-03, 11:08
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
Vad gör Man City när Haaland blir skadad? Det lär ju ske snart med tanke på hur många matcher han brukar missa per säsong p.g.a. diverse skador.

Slänger in Julian som 9a, eller använder sig utav gundo/kdb/foden eller Silva som falsk 9a. Som säsongerna innan (som när aguero var skadad) färre mål kanske men fortfarande mål.
Citera
2022-10-03, 11:35
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Lage ryker alltså. Ska vissa att förlorande tränare imorgon mellan Leicester-Nottingham ryker också. Aldrig förstått det där med att sparka tränare direkt efter uppehåll. Var perfekt läge att göra det under och ge tränaren lite tid. Om nu tålamodet och förtroendet är så litet att sparkningen är en match bort ändå.

Om Leicester förlorar ikväll lär Rodgers ryka. Det enda som kan hindra det är om Leicester faktiskt inte har råd att sparka honom.

Nottingham är lite klurigare. De två senaste resultaten, förluster hemma mot Bournemouth och Fulham är ju faktiskt katastrofala. Det är ju de matcherna man måste vinna som nykomling. Lägger man också till att klubben värvat frenetiskt så är nog förväntningarna högre från ägarhåll. Samtidigt tror jag att man som nykomling är lite försiktigare (förutom Bournemouth då) när det kommer till att göra såna stora förändringar tidigt.

Sett till kvällens match så hoppas jag på Nottingham. Inte för att jag har några större känslor för nåt av lagen men Nottingham är ändå ett klassiskt lag som bara genom namnet borde vara i PL. Leicester kan tvina bort i de lägre divisionerna för vad jag bryr mig.
Citera
2022-10-03, 13:13
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Undrar hur många norska "plast"-supportrar ManC fått denna säsong? Som nu febrilt håller på med att googla historien för att framstå som gamla inbitna cityzens.
Citera
2022-10-03, 15:06
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Undrar hur många norska "plast"-supportrar ManC fått denna säsong? Som nu febrilt håller på med att googla historien för att framstå som gamla inbitna cityzens.

Många i den yngre generationen följer spelare mer än lag och det är väl inget konstigt med det. Kanske fastnar de sen för City även när Håland är borta. Jag vet när Zlatan spelade i Barcelona och de mötte Arsenal i CL. Det var knökfullt med Barca-tröjor på krogen. Året efter möttes de igen men då var inte Zlatan kvar, knappt en enda Barca tröja på krogen. Jag började följa Arsenal på allvar när Ljungberg kom dit, sen fastnade jag för klubben mer än spelaren och blev kvar.

Jag är likadan fast med basket. Har inget lag som jag följer utan gillar att titta på Luca Doncic, just nu spelar han för Dallas så det blir att jag tittar på Dallas. Skulle han gå till ett annat lag tittar jag på det laget.
Citera
2022-10-03, 16:24
Medlem
I championship spelade alltså Preston 0-0 i helgen och har nu 3-4 i målskillnad på 11 matcher.

Men fy vad tråkigt om Norwich går upp igen. Tycker det borde vara 10 års karens om man lyckas ramla ur PL tre gånger på fem säsonger eller vad det nu är. Gissningsvis får väl Norwich sällskap av Sheffield United och Burnley dessutom för att göra misären komplett. Så några Sheffield-derbyn i championship nästa år kan vi väl glömma.
Citera
2022-10-03, 17:21
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NSDAB
Kolla Burgos i andradivisionen i Spanien.
Se där. Det verkar vara något med andradivisionen helt enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av MosesMetare
Jösses.
2-0 i målskillnad efter 8 matcher! De får ju Preston att framstå som målgalningar!
Nja, Preston hade 2-0 efter 7 omgångar. Därefter blev det mål i några matcher innan man återvände till trygga 0-0 i helgen.
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
I championship spelade alltså Preston 0-0 i helgen och har nu 3-4 i målskillnad på 11 matcher.
Japp, galet. Får se om det håller i sig.

Håller annars med om att det vore tråkigt om jojo-Norwich tar sig upp igen. Hellre då att t ex Blackburn tar sig upp, eller Sunderland.
Citera
2022-10-03, 19:01
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Missade Liverpool-Brighton i lördags men det verkar så här i efterhand inte varit något att beklaga sig över. Man har redan förlorat mot United och såvida man inte höjer sig ett par snäpp kommer det bli tunga förluster mot Arsenal och Manchester City de kommande omgångarna. Men inget är ju hugget i sten.
Citera
2022-10-03, 19:40
Medlem
MosesMetares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera

Jag förstår inte den här attityden. Alla är väl nya fans någon gång? Finns det "finare" sätt att vara fans på än andra? Eller blir man kategoriserad som "plastsupporter" beroende på vilket lag man råkar fastna för? (Det blir då underförstått att vissa lag är mer "äkta" än andra och drar till sig "äkta" fans).
Och hur länge måste man vara supporter av en klubb innan man räknas som "äkta"?
Jag har haft Manchester City som favoritlag sedan 1984, vilket förmodligen är längre än vad många här har levt. Har jag kvalificerat mig som "äkta" supporter då, och när hände det i så fall? När passerade jag den där magiska, osynliga gränsen till "äkta" supporter?

Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Många i den yngre generationen följer spelare mer än lag och det är väl inget konstigt med det. Kanske fastnar de sen för City även när Håland är borta. Jag vet när Zlatan spelade i Barcelona och de mötte Arsenal i CL. Det var knökfullt med Barca-tröjor på krogen. Året efter möttes de igen men då var inte Zlatan kvar, knappt en enda Barca tröja på krogen. Jag började följa Arsenal på allvar när Ljungberg kom dit, sen fastnade jag för klubben mer än spelaren och blev kvar.

Exakt!
Det kanske är så att man nuförtiden inte är lika klubb-bunden i sitt supportande som förr.
Citera
2022-10-03, 21:02
Medlem
Beaver14s avatar
Är det inte rätt märkligt att Nottingham inte lyckats signa en tröjsponsor? Lär.väl vara ett av de viktigaste (och största) sponsorkontrakten för en klubb. Girighet eller är man oattraktiva trots anrik historia och PL?

Jag menar nåt obskyrt bettingbolag borde väl vara villigt att ösa en påse pengar för att synas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in