Citat:
Ursprungligen postat av
1X2Helgardera
Undrar hur många norska "plast"-supportrar ManC fått denna säsong? Som nu febrilt håller på med att googla historien för att framstå som gamla inbitna cityzens.

Jag förstår inte den här attityden. Alla är väl nya fans någon gång? Finns det "finare" sätt att vara fans på än andra? Eller blir man kategoriserad som "plastsupporter" beroende på vilket lag man råkar fastna för? (Det blir då underförstått att vissa lag är mer "äkta" än andra och drar till sig "äkta" fans).
Och hur länge måste man vara supporter av en klubb innan man räknas som "äkta"?
Jag har haft Manchester City som favoritlag sedan 1984, vilket förmodligen är längre än vad många här har levt. Har jag kvalificerat mig som "äkta" supporter då, och när hände det i så fall? När passerade jag den där magiska, osynliga gränsen till "äkta" supporter?
Citat:
Ursprungligen postat av
Beaver14
Många i den yngre generationen följer spelare mer än lag och det är väl inget konstigt med det. Kanske fastnar de sen för City även när Håland är borta. Jag vet när Zlatan spelade i Barcelona och de mötte Arsenal i CL. Det var knökfullt med Barca-tröjor på krogen. Året efter möttes de igen men då var inte Zlatan kvar, knappt en enda Barca tröja på krogen. Jag började följa Arsenal på allvar när Ljungberg kom dit, sen fastnade jag för klubben mer än spelaren och blev kvar.
Exakt!
Det kanske är så att man nuförtiden inte är lika klubb-bunden i sitt supportande som förr.