Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-02, 10:02
  #12577
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illumina
Giga Berlin köttar på bra nu. 2000 bilar byggda i veckan, eller en årlig produktion på 100.000 bilar.
Vi kan nog se 200.000 - 250.000 bilar byggda för 2023 bara från Berlin

Jag misstänker att Tesla kommer växa över 50% nästa år.
https://twitter.com/tesla/status/157...8cHt9FSSi__hQA
Undra vart den där wwr är nu? Han som trodde att Giga Berlin aldrig skulle producera bilar
Björnarnas låga IQ slutar aldrig förvåna mig
Citera
2022-10-02, 11:47
  #12578
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Undra vart den där wwr är nu? Han som trodde att Giga Berlin aldrig skulle producera bilar
Björnarnas låga IQ slutar aldrig förvåna mig

Det jag inte riktigt förstår är hur personer med åtminstone i närheten av normal begåvning inte tycks känna sig besvärade av att de har så många mentalt handikappade på sin sida och så många med långt över normal begåvning emot sig.

Är ändå lättad att allt högst imponerande som presenterades försvann i ljudet av häcklande idioter. Fick FOMO ett kort tag och var rädd att kursen skulle sticka iväg.
Citera
2022-10-02, 13:31
  #12579
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Det jag inte riktigt förstår är hur personer med åtminstone i närheten av normal begåvning inte tycks känna sig besvärade av att de har så många mentalt handikappade på sin sida och så många med långt över normal begåvning emot sig.

Är ändå lättad att allt högst imponerande som presenterades försvann i ljudet av häcklande idioter. Fick FOMO ett kort tag och var rädd att kursen skulle sticka iväg.
Har också funderat på just det och svaret är ganska enkelt. Alla björnar lider av TMB - tiny brain syndrome. De vet inte hur efterblivna andra björnar är eftersom alla är lika hjärndöda.
Citera
2022-10-02, 16:05
  #12580
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Har också funderat på just det och svaret är ganska enkelt. Alla björnar lider av TMB - tiny brain syndrome. De vet inte hur efterblivna andra björnar är eftersom alla är lika hjärndöda.

Och alla bulls lider av mega brain syndrome. För ni är väldigt smarta och förstår vikten av det revolutionerande som visades på ai day 2.

Någon gång lite då och då kan man ge sig själv en reality check när man tror att alla som inte tänker exakt som en själv är efterblivna
Citera
2022-10-02, 16:31
  #12581
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Och alla bulls lider av mega brain syndrome. För ni är väldigt smarta och förstår vikten av det revolutionerande som visades på ai day 2.

Någon gång lite då och då kan man ge sig själv en reality check när man tror att alla som inte tänker exakt som en själv är efterblivna
Det handlar inte om att alla som tycker annorlunda är efterblivna. Det efterblivna är att ni går till extrema längder för att vrida allt Tesla gör till något negativt. Ett bra exempel är att du tror hela ai day är en bluff för att pumpa aktien.

Du är extremt efterbliven, men måste ändå erkänna att du är snäppet vassare än många andra haters i tråden. De flesta låter som riktiga CP mongolider som knappt kan forma en mening, eller ens svara på en enkel fråga utan att låta totalt handikappade.
Du kommer aldrig erkänna det, men jag vet att till och med du skakar på huvudet åt vissa björnar. Typ wwr, raskens och oosoo är några exempel på hjärndöda mongolider som antagligen är alkoholister och lever på bidrag.
Så det är nog du som behöver en reality check.
Citera
2022-10-02, 17:24
  #12582
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ooosooo
Hur många jag än frågar vill ingen köpa en Tesla längre... hur många vill köpa en bil för 500-1miljon för att den kan köra själv. Folk vill köra själva när jag frågar och köper hellre en sportbil för samma pengar än en ful Tesla!

Visst Tesla gör så mycket mer. Men vad egentligen? Volvo har redan självkörande lastbilar i trafik.... Så vad är Tesla så snabba på egentligen? Tesla floppar snart.....

Och när de klassar litium miljöfarligt blir det ännu dyrare...

Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Ironin
Point proven, case closed
Testa det där med reality check nu ditt lilla kioskmongo
Citera
2022-10-02, 17:45
  #12583
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Nix, roboten hade smma hårdvara som i bilarna, inget annat sades.

Va! En transformers alltså, det är ju ganska coolt ändå, om än meningslöst.

Verkar som om Tesla slagit in på retrostilen. Honda hade väl en sådan där robot redan på 80-talet, och Teslas bilar är ju snart decennier år gamla konstruktioner.

Men det märks ju också på antalet kunder. Tesla är ju snart den enda elbilstillverkaren utan väntetid på sina bilar. Kunder väljer att vänta ett år på sin bil, hellre än att köpa en Tesla.
Tycker som tidigare, styrelsen borde byta ut VD för Tesla, annars är de körda.
Citera
2022-10-02, 17:57
  #12584
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Point proven, case closed
Testa det där med reality check nu ditt lilla kioskmongo

Att du är retarderad nog att inte förstå min poäng och sen skriva point proven är hysteriskt.

Att du kan sitta här inne och läsa hur tesla bulls med helt absurda teorier och helt efterblivna projektioner utan att någonsin ifrågasätta någonting samtidigt som du anser att jag är mentalt retarderad för att jag inte gör detsamma åt bear hållet. Men allting går fan rätt igenom ditt något ihåliga huvud.

Och att du tycker att man är efterbliven för att man påstår (likt varenda jävla Ai forskare på jorden) att Teslas utveckling av robotik varit skrattretande som bäst är också underhållande. Men likt exakt allt som relaterar till tech inom tesla så kommer ju roboten vara ”helt sjuk om något år!! Vänta bara”
Citera
2022-10-02, 18:03
  #12585
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Att du är retarderad nog att inte förstå min poäng och sen skriva point proven är hysteriskt.

Att du kan sitta här inne och läsa hur tesla bulls med helt absurda teorier och helt efterblivna projektioner utan att någonsin ifrågasätta någonting samtidigt som du anser att jag är mentalt retarderad för att jag inte gör detsamma åt bear hållet. Men allting går fan rätt igenom ditt något ihåliga huvud.

Och att du tycker att man är efterbliven för att man påstår (likt varenda jävla Ai forskare på jorden) att Teslas utveckling av robotik varit skrattretande som bäst är också underhållande. Men likt exakt allt som relaterar till tech inom tesla så kommer ju roboten vara ”helt sjuk om något år!! Vänta bara”
Vilken ai forskare syftar du på? Och vilken Tesla bull?
Citera
2022-10-02, 18:08
  #12586
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powr
Vilken ai forskare syftar du på? Och vilken Tesla bull?

finns för många
https://www.dw.com/en/tesla-ai-robot...rts/a-63304724

men som tur är så är steven mark ryan och Dave lee Ai och robotik-experter och de sa att vad som visades vad helt otroligt så du kan vara lugn.

Något man däremot inte bör vara lugn över är att Tesla missade Q3 leverans estimaterna något ganska brutalt. Så hoppas inte ditt humör blir allt för dåligt imorgon, kan bli dystert. Synd att de inte kunde sälja alla bilar de tillverkade i Kina utan började exportera bilar sista veckan vilket de aldrig någonsin gjort förut.

Och om du inte vet vilka bulls jag syftar på finns det en ganska stor risk att du är inkluderad
Citera
2022-10-02, 18:36
  #12587
Medlem
Powrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
finns för många
https://www.dw.com/en/tesla-ai-robot...rts/a-63304724

men som tur är så är steven mark ryan och Dave lee Ai och robotik-experter och de sa att vad som visades vad helt otroligt så du kan vara lugn.

Något man däremot inte bör vara lugn över är att Tesla missade Q3 leverans estimaterna något ganska brutalt. Så hoppas inte ditt humör blir allt för dåligt imorgon, kan bli dystert. Synd att de inte kunde sälja alla bilar de tillverkade i Kina utan började exportera bilar sista veckan vilket de aldrig någonsin gjort förut.

Och om du inte vet vilka bulls jag syftar på finns det en ganska stor risk att du är inkluderad
Kallar du det experter? Några random elon-hatare på twitter. En av dem har till och med detta i sin twitter bio:
Voice of reason in Al hype circus since 2015. Enjoy the content until Musk closes the deal.
Kom igen, bättre kan du.

Här har du en riktig expert:
https://twitter.com/lexfridman/statu...FMAUsgFworgKAg

Nej jag vet inte vilka bulls du syftar på, och att inkludera mig räknas inte. Vi vet redan vad vi tycker om varandra. Ge ett exempel istället.

Q3 hade färre leveranser än förväntat, gött! Jag likt många andra bulls sitter ivrigt och inväntar chansen att köpa tsla under $200

Allt som producerades i Q3 som inte levererades kommer levereras i Q4.
Vänta på helårsresultatet innan du kommer i brallan lilla self hating virgin
Citera
2022-10-02, 18:43
  #12588
Avstängd
wwrs avatar
Och cybertrucken kan användas som båt.

https://twitter.com/elonmusk/status/...b25rAfJzQ&s=19

För att hålla sig ämnet så innebär det säljsignal.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback