Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-28, 20:38
  #3841
Medlem
ormbitens avatar
Vad är det man brukar säga... "Kraschen kommer aldrig när den stora massan tror att den ska komma".
Citera
2022-09-28, 21:35
  #3842
Medlem
smoerreboms avatar
Det är ju inte så lätt för massan att förutse något när de lägger sig i hela tiden
Citera
2022-09-28, 21:58
  #3843
Avstängd
Tammers avatar
OMX Stockholm med -32%, nu är det dags att köpa för allt man har. Statistisk kommer det snart vända uppåt
Citera
2022-09-28, 21:59
  #3844
Medlem
Vanligt bear rally, kommer nog bli en dubbel top för att fortsätta slakten ner. Att köpa här för att hålla långvarigt anser jag är helt fel beslut.
Citera
2022-09-29, 14:42
  #3845
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Vanligt bear rally, kommer nog bli en dubbel top för att fortsätta slakten ner. Att köpa här för att hålla långvarigt anser jag är helt fel beslut.

Utveckla gärna din egna tes, om det nu inte är rätt beslut att köpa nu, när skall man då köpa isåfall?

Man kan inte först kapa andra användare vid fotknölarna, för att i nästa stund hålla klaffen.

När bör man då köpa, och hur mycket "mer", tror du börsen kommer gå ner?
Citera
2022-09-29, 15:23
  #3846
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Utveckla gärna din egna tes, om det nu inte är rätt beslut att köpa nu, när skall man då köpa isåfall?

Man kan inte först kapa andra användare vid fotknölarna, för att i nästa stund hålla klaffen.

När bör man då köpa, och hur mycket "mer", tror du börsen kommer gå ner?

När folk runt dig och på FB sitter och grinar för att de förlorat alla sina besparingar då de lyssnade på experterna som sa att man inte kan timea marknaden, då är det köpläge. Ge det ett år eller så.
Citera
2022-09-29, 16:58
  #3847
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj

När bör man då köpa, och hur mycket "mer", tror du börsen kommer gå ner?

När Putin har använt taktiska kärnvapen i Ukraina som ett svar på Ukrainas offensiv och NATO har hamnat i en direkt konfrontation med Ryssland. Där någonstans ser vi botten.
Citera
2022-09-29, 17:33
  #3848
Medlem
Jag tror det närmar sig köpläge när:
energipriserna gått ner ordentligt
när arbetslösheten faktiskt stiger
inflationen avtagit till kanske 4 procent
FED inte längre aktivt arbetar för att bromsa ekonomin

Om några månader till så lär SPX gått ner betydligt mer.
Kanske i slutet av året, tidig vår?
Citera
2022-09-29, 17:51
  #3849
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Idag ser det ut som att dödskraschen kan komma.

AAPL en bit under 150 USD i premarket.

When apple goes, so does the market.

Idag brakade stödet för Apple. Minus 4,47% och nere på 143,14 USD när jag skriver detta.

Det du såg i bajskristallkulan hände men en dag senare

Känns knappast som att aktien kravlar sig tillbaka över 150 USD i närtid, men jag har haft fel förr.

Intressanta tider
Citera
2022-09-29, 18:15
  #3850
Medlem
smoerreboms avatar
Mavericken hade väl två andra boxar att checka?

Nu verkar det som det är någon jävel som är inne och pillar på 10 åringen igen

Det gäller att stå emot uran fomon nu ett tag. Vi närmar oss starten på säsongen där också

Det torde bara behövas antydan till en svart svan nu för att krossa allt nu

Det verkar bli en rätt bra start för min 0,9 björn nu iaf
Citera
2022-09-30, 07:00
  #3851
Avstängd
wwrs avatar
Avanza räknade i maj ut vad ett slags "genomsnitt" för björnmarknader skulle innebära om det applicerades på denna kris. Det är naturligtvis bara en gissning, men kan än så länge inte sägas ha blivit helt förkastad.
Citat:
6 maj 2022
Om historien upprepar sig kan botten för aktier nås i oktober och S&P 500 index vänder då upp från indexvärdet 3 000, vilket motsvarar en fortsatt nedgång med 27 procent. Nasdaq spås vända vid indexnivån 10 000.
https://www.avanza.se/placera/redakt...an-aktier.html
Citera
2022-09-30, 07:20
  #3852
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Vanligt bear rally, kommer nog bli en dubbel top för att fortsätta slakten ner. Att köpa här för att hålla långvarigt anser jag är helt fel beslut.

Vad är långvarigt för dig?
Att köpa nu om man är ung och har lång sparhorisont kan vara riktigt bra.
Många kvalitets bolag är nere bra från sina lite uppblåsta värderingar.
Personligen har jag köpt lite smått men väntar en stund till innan de blir mer fokus.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback