Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-25, 10:57
  #577
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn2
Vad innebär "valfritt belopp" på Halebop GO. Är det valfritt mellan 100, 200 och 300 kr, eller är det valfritt på riktigt, som i att man kan ladda t ex 1 kr?

https://shop.halebop.se/kontantkort

Valfritt är just valfritt. Välj själv hur mycket du vill ladda på.
Citera
2022-07-26, 08:40
  #578
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
Valfritt är just valfritt. Välj själv hur mycket du vill ladda på.
Okej, tack.
Citera
2022-07-26, 10:24
  #579
Medlem
Mogaku-sans avatar
Jag vill bara passa på att säga att jag var en mycket nöjd Teliakund och kan inte annat än att jag är en nöjd Halebopkund.

Jag har Halebop 20GB och min flickvän har ett Halebop GO kontantkort.
Citera
2022-08-04, 12:36
  #580
Medlem
Sonny00s avatar
Jag har nyligen skaffat Halebop Go. När jag beställde det på deras hemsida kryssade jag i att de inte skulle lämna ut mina uppgifter till katalogtjänster som Eniro m fl. När jag fick hem sim-kortet så stod det att om man inte ville att de skulle lämna ut mina uppgifter så skulle man gå in på ”Mina sidor” och kryssa för att man ville ha hemligt nummer. Det gjorde jag också.

När jag nu kollar numret på hitta.se så syns ändå mitt namn, men ingen adress eller andra uppgifter. Om jag söker på mitt namn så kommer numret upp, men inget mer.

Jag tycker ärligt talat inte att detta är att ha hemligt nummer! Tänk på folk som har ett riktigt ovanligt namn, de är ju inte anonyma för fem öre.

OBS! Det är ett registrerat kontantkort.
__________________
Senast redigerad av Sonny00 2022-08-04 kl. 13:23.
Citera
2022-08-06, 08:20
  #581
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Jag har nyligen skaffat Halebop Go. När jag beställde det på deras hemsida kryssade jag i att de inte skulle lämna ut mina uppgifter till katalogtjänster som Eniro m fl. När jag fick hem sim-kortet så stod det att om man inte ville att de skulle lämna ut mina uppgifter så skulle man gå in på ”Mina sidor” och kryssa för att man ville ha hemligt nummer. Det gjorde jag också.

När jag nu kollar numret på hitta.se så syns ändå mitt namn, men ingen adress eller andra uppgifter. Om jag söker på mitt namn så kommer numret upp, men inget mer.

Jag tycker ärligt talat inte att detta är att ha hemligt nummer! Tänk på folk som har ett riktigt ovanligt namn, de är ju inte anonyma för fem öre.

OBS! Det är ett registrerat kontantkort.

Från att du gjorde ändringen till att du kollade på eniro bl.a. hur lång tid gick det? Vad jag vet dröjer det tills att sidor som eniro har uppdaterats. Har du bråttom kan du gå in på t.ex. eniro och dölja uppgifterna själv.
Citera
2022-08-06, 08:31
  #582
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxKurre
Från att du gjorde ändringen till att du kollade på eniro bl.a. hur lång tid gick det? Vad jag vet dröjer det tills att sidor som eniro har uppdaterats. Har du bråttom kan du gå in på t.ex. eniro och dölja uppgifterna själv.

Tack! Nu när jag kollar på Hitta så står det ”okänt telefonnummer”, så det är åtgärdat nu.

En sak som förvånade mig lite med Halebop Go är att det kostar 2 kr även om ingen svarar när man ringer.
Citera
2022-08-06, 09:48
  #583
Medlem
Jenny.Ondiolines avatar
Jag kollade nyss igenom deras mobilabonnemang då jag letar nytt. 6gb surf till 20 gb surf känns som ett ganska stort hopp. Framförallt då jag har 10 GB nu hos Telenor och aldrig kommer upp till det men är osäker på om 6 GB kan vara för lite. Brukar Halebop ändra sina abonnemang ofta likt Telenor? Känns som att de ändrar sina abonnemang och surfmängden i dessa varannan månad. Gör Halebop samma sak?
Citera
2022-08-06, 12:34
  #584
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny.Ondioline
Jag kollade nyss igenom deras mobilabonnemang då jag letar nytt. 6gb surf till 20 gb surf känns som ett ganska stort hopp. Framförallt då jag har 10 GB nu hos Telenor och aldrig kommer upp till det men är osäker på om 6 GB kan vara för lite. Brukar Halebop ändra sina abonnemang ofta likt Telenor? Känns som att de ändrar sina abonnemang och surfmängden i dessa varannan månad. Gör Halebop samma sak?

Titta också då på Telias tredje varumärke Fello på https://www.fello.se
De har jippo just nu med dubbel surf (permanent). Kanske något passar dig.
Citera
2022-09-28, 19:19
  #585
Medlem
Såg att man kunde köpa en mystery box på Halebop till ett värde av 21300 kr. Den är slutsåld nu men jag hann beställa.

Vad tror ni jag får?



https://shop.halebop.se/mobiltelefon...op-mystery-box
Citera
2022-09-28, 19:54
  #586
Medlem
hopp1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plit
Såg att man kunde köpa en mystery box på Halebop till ett värde av 21300 kr. Den är slutsåld nu men jag hann beställa.

Vad tror ni jag får?

Med tanke på situationen är Sveriges närhet så är det nog en gasolvärmare, vedsåg, vedklyvare, björkved eller något liknande.

Jag läste på ett annat forum att man föreslagit cykel, lösmustasch eller lösnäsa.

Jag har MYCKET SVÅRT att tro att någon är så urbota korkad att man köper en okänd låda för 20.000 kr. Det måste vara ett reklamskämt för att får bra gratisreklam och en del tomtar filosoferar om eventuellt innehåll, på diverse fora.
Citera
2022-09-28, 21:22
  #587
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hopp1
Med tanke på situationen är Sveriges närhet så är det nog en gasolvärmare, vedsåg, vedklyvare, björkved eller något liknande.

Jag läste på ett annat forum att man föreslagit cykel, lösmustasch eller lösnäsa.

Jag har MYCKET SVÅRT att tro att någon är så urbota korkad att man köper en okänd låda för 20.000 kr. Det måste vara ett reklamskämt för att får bra gratisreklam och en del tomtar filosoferar om eventuellt innehåll, på diverse fora.

Ajdå. Glömde att detta var flashback och den svenska avundsjukans högborg. Men en luftvärmepump hade jag inte tackar nej till.
Citera
2022-09-28, 22:29
  #588
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plit
Ajdå. Glömde att detta var flashback och den svenska avundsjukans högborg. Men en luftvärmepump hade jag inte tackar nej till.

Tror du verkligen på fullt allvar att någon skulle bli avundsjuk på dig för att du låtit dig luras att köpa grisen i säcken? Det tror inte jag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback