Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-28, 19:16
  #3421
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
USA dödade inte 400.000 irakier. Det var Irak som invaderade Kuwait och som sedan måste befrias.

Så hur bedömer du Ryssland efter deras invasion av Ukraina? Jag tycker bara du skriver om USA och 1994. Fastnat i det läget?

Det här är månadens sämsta tråd på FB utan konkurrens.

Ok, orkar inte... Inte min uppgift att väcka din av propaganda söndertvättade hjärna. Du verkar ändå bara hänga upp dig på exempel (och missat t.ex. att USA invaderade Irak 2 ggr varav den andra baserat på fabricerade bevis om massförstörelsevapen) och inte se till "the big picture". Lev väl! Dö dum!
Citera
2022-09-28, 19:17
  #3422
Medlem
GrillTeknikers avatar
Herregud, att detta fortfarande diskuteras?
Det är väl uppenbart vem som sprängde skiten...

Norge, såklart.
Citera
2022-09-28, 19:18
  #3423
Medlem
Omtankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zukunfter
Jag upprepar mig att jag inte känner till några ryska påverkansoperationer. Gör du, frågar jag och det här är ditt svar. Du ger inget svar, inte i sak.

Du kan få några av mig istället. Krim och östra delarna av Ukraina 2014. Grönklädda soldater utan märken på nations- eller tillhörighetsbeteckningar.
Googla "maskirovka" om du verkligen är helt okunnig.
Citera
2022-09-28, 19:18
  #3424
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
När rysstrollen och konspirationsförlorarna blir galna och skyller på USA vet man att det är ryssen själv som sprängt ledningarna. Uppenbart har man gett upp hoppet att få sälja gas till Europa längre fram i tiden. Självklart vill man söndra och härska. Förstöra ledningarna och försöka splittra Nato. Typisk rysk strategi. Misslyckas gör det dock, Sanktionerna stannar och skärps. Ukraina ska stödas ännu mera, så länge dom vill puckla på ryssen ska dom få göra det.
en korrekt analys
Citera
2022-09-28, 19:18
  #3425
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
När rysstrollen och konspirationsförlorarna blir galna och skyller på USA vet man att det är ryssen själv som sprängt ledningarna. Uppenbart har man gett upp hoppet att få sälja gas till Europa längre fram i tiden. Självklart vill man söndra och härska. Förstöra ledningarna och försöka splittra Nato. Typisk rysk strategi. Misslyckas gör det dock, Sanktionerna stannar och skärps. Ukraina ska stödas ännu mera, så länge dom vill puckla på ryssen ska dom få göra det.

Tror du verkligen att Putin är naiv nog att tro att USA har någonting annat än enhällig makt över europeisk geopolitik, och att en sprängd gasledning skulle kunna leda till "splittring i NATO" där NATO-länder anklagar USA för illdåd? Kom igen.
Citera
2022-09-28, 19:18
  #3426
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fontyl
Där förståndet tar slut, tar ilskan vid. Ägna dig inte åt att använda sådana fula ord samtidigt som vi andra försöker föra en lugn och sansad debatt med varandra. Varför försvarar du Ryssland, har du blivit mobiliserad som tangentbordskrigare? Tror du att Ryssland inte har genomfört sabotaget?
Jag försvarar inte Ryssland bara för att jag inte lever i eran fantasivärld där man säger att Ryssland inte har några fungerande kärnvapen. Jag tror inte heller de är Ryssland som är ansvariga för sabotaget, de finns inga starka anledningar som talar för att de ska vara Ryssland. Om de är Ryssland så är de en oroande eskalering av kriget, de innebär att dom inte ser någon chans att EU kommer splittras ang el/gas kris och häva sanktioner under vinter.
Citera
2022-09-28, 19:18
  #3427
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Eller svensk och dansk militär som vill ha mer fart på konflikten. Vi får aldrig reda på sanningen apm sagt, vi kan bara spekulera.

Fast det känns inte så nordiskt och göra en sån här ”grej”.

Vi kanske kommer få reda på den.

Tycker dock att svenska militären verkar lite inaktiv och passiv med det växande hotet utifrån.
Citera
2022-09-28, 19:18
  #3428
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedinfo-Ru
Amerikanska flygvapnets helikopter cirklade 9 timmar över Nord Stream-området på olycksnatten
Enligt Flightradar Sikorsky MH-60R Strike Haw kcirklade nio timmar – från 18:30 svensk-tid söndagen den 25 september till 03:30 måndagen den 26 september – över Östersjön cirka 250 kilometer från Bornholm.
https://www.flightradar24.com/2022-0...HG725/2d9b2666
Det har ju varit mycket rysk aktivitet i vattnen runt känsliga platser senaste veckorna, enligt Tyskland. Så antagligen var amerikanarna ute på spaningsuppdrag. Förmodligen hade dom snappat upp nånting.
Citera
2022-09-28, 19:18
  #3429
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedinfo-Ru
Amerikanska flygvapnets helikopter cirklade 9 timmar över Nord Stream-området på olycksnatten
Enligt Flightradar Sikorsky MH-60R Strike Haw kcirklade nio timmar – från 18:30 svensk-tid söndagen den 25 september till 03:30 måndagen den 26 september – över Östersjön cirka 250 kilometer från Bornholm.
https://www.flightradar24.com/2022-0...HG725/2d9b2666

Inte ens i närheten av sabotagen.
Citera
2022-09-28, 19:19
  #3430
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Om något är flytande så är det ingen gas längre då är det en vätska.
Det är inte lng i rören.
Det är komprimerad naturgas.
Lng håller sig flytande vid minus 160 grader.
Citera
2022-09-28, 19:19
  #3431
Medlem
Fontyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedinfo-Ru
Amerikanska flygvapnets helikopter cirklade 9 timmar över Nord Stream-området på olycksnatten
Enligt Flightradar Sikorsky MH-60R Strike Haw kcirklade nio timmar – från 18:30 svensk-tid söndagen den 25 september till 03:30 måndagen den 26 september – över Östersjön cirka 250 kilometer från Bornholm.
https://www.flightradar24.com/2022-0...HG725/2d9b2666

Det är väl inte konstigt att det mäktigaste landet från väst behöver kontrollera vad som har skett? Pentagon blev säkerligen informerade om vad som hade skett långt tidigare än den vanliga civilbefolkningen. Det förefaller sig naturligt att inte massmedia skriver om det innan våra försvarsmakter har kontrollerat vad som har inträffat. Amerikanska seismologer har troligtvis noterat ovanlig verksamhet vid sabotage-platsen och därför skickat dit en helikopter för att undersöka saken närmare. Detta förstår de allra flesta.
Citera
2022-09-28, 19:19
  #3432
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Är det värt att leva som livegen under en ond diktator?

Hellre än att i stort sett allt liv på jorden utplånas, ja!!
Diktatorn dör, tiderna förändras.
Men med hårt mot hårt så finns inte något kvar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback