Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-28, 19:00
  #3385
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlmfinest93
Du är förmodligen lika dum som du framstår..
Flytande naturgas (LNG) .... kommer den ut i havet via en skada på rören så expanderar den 600ggr när den blir varmare än ca -160 grader.
Så om röret var fyllt med LNG så kan även en "mindre" läcka se stor ut.
Citera
2022-09-28, 19:00
  #3386
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Du är påverkad av den ryska propagandan och korkad nog att tro på den

Hur kan jag vara påverkad av rysk propaganda när samtliga TV kanaler är censuerade inom EU? Hur kan jag vara påverkad av rysk propaganda när jag tittar på nyhetesreportage från båda sidor.

Varför vill EU censurera rysk media tror du? Jo för att folk endast ska bli matade av västerlänsk media.
Citera
2022-09-28, 19:01
  #3387
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zukunfter
Jag upprepar mig att jag inte känner till några ryska påverkansoperationer. Gör du, frågar jag och det här är ditt svar. Du ger inget svar, inte i sak.


Hört talas om Cyber Front Z? Eller Internet Research Agency ?
Citera
2022-09-28, 19:01
  #3388
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Vad har Ryssland att vinna på att förstöra sin egna ledning? Visst kan det vara en fals flag från Ryssland som ska se ut som en false flag från väst, vi dödliga får aldrig reda på sanningen. Givetvis begår bägge sidor false flag.

Kan vara Ukraina då som är trött på att Europa finansierar kriget.
Citera
2022-09-28, 19:02
  #3389
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Vad händer om Ryssland skruvar på gasen nu? Det är sjuka mängder gas som kan släpps ut i vårt område, räcker det med en rökande fiskaren för att smälla rören eller för att starta en gasbomb som flyttar jorden ur rotationen runt solen?
Citera
2022-09-28, 19:02
  #3390
Medlem
Olycka, aldrig! Hade inte de gröna lyckats lägga ner 17 kärnkraftverk i Tyskland och Merkel gjort affärer med ryssen, då hade detta inte hänt. Nu en miljökatastrof av rang. Jag skiter i vem det är, vem fan godkände Nord Stream av svenska politiker.
Citera
2022-09-28, 19:02
  #3391
Medlem
Fontyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
Din äckliga efterblivna lilla hora, varför skriver du som att du vet bättre? Tror du kärnvapen "rostar" bort? Om vi lever i din fantasivärld att bara 5% funkar av deras arsenal funkar så är det runt 320 kärnvapen, de är mer än tillräckligt att spränga hela europa.

Där förståndet tar slut, tar ilskan vid. Ägna dig inte åt att använda sådana fula ord samtidigt som vi andra försöker föra en lugn och sansad debatt med varandra. Varför försvarar du Ryssland, har du blivit mobiliserad som tangentbordskrigare? Tror du att Ryssland inte har genomfört sabotaget?
Citera
2022-09-28, 19:02
  #3392
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zukunfter
Ryssland bedriver inte alls oprovocerat krig utan försvarar sitt Krim och försvarar den rysktalande befolkningen i östra Ukraina. Före kriget hade ditt skit-ukraina bombat civila så att en miljon flyktingar från Ukraina befann sig i Ryssland.

NATO ska skita ned sig, framförallt Krim är ryskt.

Och dra inte upp taktik, din dumme djävel. Man säger liksom inte "vi invaderar om 2 månader prick".

Men det är ju Ryssland som år 1991 gav Ukraina, inklusive Krim, självständighet. Och med Putins goda minne. Fanns det någonstans stipulerat att om Ukraina väljer en västvänlig regering har Ryssland rätt att ockupera Ukraina? Ryssland borde valt linjen att närma sig EU istället. Det hade Ryssland tjänat på och befolkningen i det på naturrikedomar rika Ryssland kunde småningom få en levnadsstandard i paritet med väst Europa och USA. Hat föder hat även broderfolk emellan. Skall sägas att Ukrainas ekonomi misskötts rejält sedan självständigheten och efter kriget är slut bör nog båda länderna få demokratiska regeringar för folkens bästa. För Ukraina är det ett absolut måste ifall landet skall få komma med i EU.
Citera
2022-09-28, 19:03
  #3393
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Jodå. De vet att dessa ledningar kommer aldrig användas igen då inget land kommer köpa gas från dessa vilddjur i fortsättningen. Lätt att offra. Syftet är dels att skrämma Tyskland som är Europas svage man just nu och dels en klassisk rysk false flag så de kan deklarera att de är i krig med NATO för att ytterligare rättfärdiga mobiliseringen.
Förvisso. Men det har de väl mer eller mindre redan påstått, så därav är en sådan operation onödig. Men Putin kanske spelar 4d schack. En false flag -false flag så att säga.

Är det i "Liftarens guide till galaxen"? där boken säger något om att "jag ska döda min broder och sedan dig, med ursäkten att det var du som gjorde det".
Citera
2022-09-28, 19:03
  #3394
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
För att inte tala om hur lamslaget Ryssland skulle bli...

Vill vi det? Eller så erkänner vi östra Ukraina blir ryskt. Ukrainas militär har ju bombat de östra delarna sedan 2014 så de kan ju inte älska Donbass direkt.
Citera
2022-09-28, 19:04
  #3395
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mylstrupidius2
Olycka, aldrig! Hade inte de gröna lyckats lägga ner 17 kärnkraftverk i Tyskland och Merkel gjort affärer med ryssen, då hade detta inte hänt. Nu en miljökatastrof av rang. Jag skiter i vem det är, vem fan godkände Nord Stream av svenska politiker.
Sverige hade väl ingen möjlighet att stoppa bygget av gasledningarna
Citera
2022-09-28, 19:04
  #3396
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Du vet inte vad du snackar om:

https://en.wikipedia.org/wiki/RS-28_Sarmat

inget dom har i drift eller klarar att bygga. varför tror du nato bara garvar när putin försöker skrämmas med sina "kärnvapen" dom är så gammla att dom inte går och använda idag. som allt annat ryssland har. bara ryssrunkarna som tror något annat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback