2022-09-22, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trump24
Tror Peterson är mer påläst äm någon simpbög som dig på flashback?

Självklart har han rätt angående kriget.
Påläst i vadå? Jag tvivlar starkt på att herrn har läst mer om krig än mig, eller gemene man för den delen. Det ingår inte i hans yrkesroll.
Citera
2022-09-22, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Någon
Jordan har ingen sammanhängande analys i denna intervju, det är bara snömos. Men jag förstår om fanboys av Jordan gillar detta och tycker det är smart. Men detta är bara autopilot från hans sida och dammiga floskler.

Snömos är väldigt träffande när det kommer till Jordan Peterson. Snömos och floskler. Men jag håller absolut med om en del av hans floskler.

Förstår att det tilltalar somliga.
Citera
2022-09-22, 23:49
Medlem
DroidBishops avatar
Ja inte kommer det gå som alla propagandaätande töntar som gapar död år Ryzzland tror att det kommer gå.

Det är samma typ av mongon som svalt klimatkrisen med hull och hår och som mobbade alla som inte ville ta vaccinet.

Svagbegåvade utan förmåga till eget tänkande. Kollektivister som går i takt med aktuellt mediadrev.

Det krävs inget geni för att inse att väst fuckat för sig själv och att vi inte har nått att vinna i Ukraina.
Citera
2022-09-22, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Självklart förkastas analysen som gjorts utav världens mest kända psykologer utav den ny-utbildade "RU vs UA experterna" a.k.a nyvakna svenssons som blint följer vad vänstertidningarna skriver om kriget
Att ni aldrig kan inse hur sjukt bias ni är.

De är ungefär lika duktig på ämnet som JP.

Hur kriget slutar vet ingen. Inte JP eller någon expert. En riktig expert säger någon som att sannolikheten är högre att X vinner över Y.

Efter lyssnat på flera riktiga experter och studerat krig mm mycket länge skulle jag satsa mina pengar på Ukraina. Men ett problem vad betyder vinna i det här kriget.
Citera
2022-09-22, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kbb-og
En brutalt krass analys av läget i Ukraina, samt några väl valda ord vad gäller klimatet.

Jordan Peterson intervjuas av Piers Morgan i Australiensisk TV.
https://youtu.be/BnxxELn00gk

Vad tycks?

Vem kunde ana att Jordan Peterson skulle bli en rysskramare? Mutor med största sannolikhet
Citera
2022-09-23, 00:01
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Det är ju ingen nyhet att putin sitter på ett riktigt ess i form av energin.
Det kommer bli revolt i europa innan kriget avslutas.

Dock tror jag att ryssland är så pass smarta att dom vet vad dom gör, och att dom vet vad EU kommer göra.

En stor anledning till att dom gav sig på ukraina från början var att man visste att man hade kontroll över energin till EU.

Han har ju sagt att han inte bluffar om att använda kärnvapen och gör han det får vi se vad som händer.
En sak är väl ganska säker ändå, putin kommer inte backa.
Citera
2022-09-23, 00:01
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olalelele
Vem kunde ana att Jordan Peterson skulle bli en rysskramare? Mutor med största sannolikhet

Rysskramare? Är du hjärnskadad? Han säger ju bara sanningen som ni lågintelligenta är för IQ-befriade för att kunna räkna ut. Alla med en IQ över 115 fattar detta. Säger de annat så beror det på korruption, det är inte svårt att räkna ut.
Citera
2022-09-23, 00:02
Medlem
Tröttsamt att Jordan Peterson fortsätter nämnas i detta ämne, vad jag vet är han psykolog och författare och det finns ingen anledning att tro att han på nåt sätt är insatt i vad det handlar om
Citera
2022-09-23, 00:05
Medlem
Grontarskonts avatar
Vem lyssnar på Jordan P. En uppblåst idiot är vad han är. Nu leker han nån form av militärstrateg, tillåt mig att skratta!
Citera
2022-09-23, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Rysskramare? Är du hjärnskadad? Han säger ju bara sanningen som ni lågintelligenta är för IQ-befriade för att kunna räkna ut. Alla med en IQ över 115 fattar detta. Säger de annat så beror det på korruption, det är inte svårt att räkna ut.
Vad är sanningen menar du?
Att Putin inte kan jämföras med hitler?
Att vanliga människor påminner lika mycket om Hitler och Stalin som Putin? Och att Putin är en normal människa? Och att det är nonsens att jämföra honom med Stalin? Dumma jävla ryska muslimälskare.
Senast redigerad av olalelele 2022-09-23 kl. 00:10.
Citera
2022-09-23, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Det är ju ingen nyhet att putin sitter på ett riktigt ess i form av energin.
Det kommer bli revolt i europa innan kriget avslutas.

Dock tror jag att ryssland är så pass smarta att dom vet vad dom gör, och att dom vet vad EU kommer göra.

En stor anledning till att dom gav sig på ukraina från början var att man visste att man hade kontroll över energin till EU.

Han har ju sagt att han inte bluffar om att använda kärnvapen och gör han det får vi se vad som händer.
En sak är väl ganska säker ändå, putin kommer inte backa.
Putin kommer backa, han är inte fullblodsgalning även om han vill att du ska tro det, utan fullkomligt rationell och livrädd just nu. Såg du hans händer när han höll senaste talet?

Han har hotat ned kärnvapen 34 gånger sen den 24 februari men just nu bluffar han inte? Vilket jävla skitsnack.

Ryssland sitter inte på nåt ess med energin utan har förlorat sin mest trogna och bäst betalande kund. Ryssland står inför inbördeskrig nu med mobiliseringen det är den tragiska verkligheten.
Senast redigerad av kissfittan 2022-09-23 kl. 00:12.
Citera
2022-09-23, 00:15
Moderator
Ancistruss avatar
Tråd infogad.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem