Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-22, 20:00
  #5221
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Skitbra, samtliga björnar printar och en del energibolag samt telekom är plus, bästa dagen på länge.

Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Bears do go brum. Det är bara du, jag, dr börre och vår matematiker som är glada idag.

Odagan: Its on. Svenskaspel söndag eftermiddag. Jag spelar bäst på tom pung.
Ni måste berätta vilka björnar som printar (Jag kommer dock ändå inte att våga röra dem.)

dr börre bettade i alla fall bevisligen (enligt tidig tidningsartikel) $31m mot mama cathie och vann.

Det är en hopplös marknad och man undrar om den någonsin kommer att ta slut. Valutor känns säkrare men valutor är ett nollsummespel där inget får växa till himlen.

Den av vissa postare hajpade CGRN verkar i alla fall vara på väg att säcka ihop.
__________________
Senast redigerad av wwr 2022-09-22 kl. 20:04.
Citera
2022-09-22, 20:05
  #5222
Medlem
dragan-shitfuckers avatar
Orrön går dåligt. Sbb går dåligt, allt går dåligt.
Citera
2022-09-22, 20:08
  #5223
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dragan-shitfucker
Orrön går dåligt. Sbb går dåligt, allt går dåligt.
Tror du på dem så köp mer, ligg kvar eller
annars lämna.

https://youtu.be/Qs-n-rtd-PI
__________________
Senast redigerad av Truefighter 2022-09-22 kl. 20:16.
Citera
2022-09-22, 20:23
  #5224
Medlem
Kanakse jag äntligen för bruk för min likvid.

Den brummar ju inte, men puttrar liksom i sin gryta.
Citera
2022-09-22, 20:24
  #5225
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dragan-shitfucker
Orrön går dåligt. Sbb går dåligt, allt går dåligt.

Orrön går fan inte dåligt.
Citera
2022-09-22, 20:34
  #5226
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ni måste berätta vilka björnar som printar (Jag kommer dock ändå inte att våga röra dem.)

dr börre bettade i alla fall bevisligen (enligt tidig tidningsartikel) $31m mot mama cathie och vann.

Det är en hopplös marknad och man undrar om den någonsin kommer att ta slut. Valutor känns säkrare men valutor är ett nollsummespel där inget får växa till himlen.

Den av vissa postare hajpade CGRN verkar i alla fall vara på väg att säcka ihop.

Yes box, nedan är de jag plockat vinst från idag, har roddat med björnar sedan årsskiftet, det är olika tidpunkter/summor/GAV, samt har fortfarande positioner kvar.

BEAR DAX X10 N2
BEAR DOWJONES X5 N
BEAR NQ100 X12 N1
BEAR NQ100 X15 N1
BEAR OMX X10 N1
BEAR RUSSELL2000 X5 N
BEAR SPX X12 N

Roligast nu är Nasdaq x 15, upp 180% och S&P500 x 12 på 150%..

Bajsis är dock coolare för han kör minischlongar (minifutures/warranter) mot specifika bolag. Jag har tyvärr inte kommit till skott och öppna upp konto för att handla dessa, skyller på att det varit haft fullt upp. Du kan även handla Puts mot specifika bolags aktiepriser, alltså att priset går ned till en viss summa. Kallas optioner. Det är bara googla på om du är intresserad!
Citera
2022-09-22, 20:37
  #5227
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Orrön går fan inte dåligt.
Just idag lite halvtaskigt ändå!
Mina bästa i urval! Porsche, Millicom samt Pfizer.
Citera
2022-09-22, 20:43
  #5228
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Orrön går fan inte dåligt.

Haha, ja klagar man på Orrön då är det illa.
Shout out igen till Lagerkommandanten som jag ryggade in i Orrön när de tittade ut på marknaden.
Citera
2022-09-22, 20:49
  #5229
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Haha, ja klagar man på Orrön då är det illa.
Shout out igen till Lagerkommandanten som jag ryggade in i Orrön när de tittade ut på marknaden.
Orrön = Lundin = högt förtroende. Jag drar min egen slutsats av det men satsar för den delen inte mer i Orrön än jag gör i Lundin Mining eller Lundin Gold.
Citera
2022-09-22, 20:55
  #5230
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Yes box, nedan är de jag plockat vinst från idag, har roddat med björnar sedan årsskiftet, det är olika tidpunkter/summor/GAV, samt har fortfarande positioner kvar.

BEAR DAX X10 N2
BEAR DOWJONES X5 N
BEAR NQ100 X12 N1
BEAR NQ100 X15 N1
BEAR OMX X10 N1
BEAR RUSSELL2000 X5 N
BEAR SPX X12 N

Roligast nu är Nasdaq x 15, upp 180% och S&P500 x 12 på 150%..

Bajsis är dock coolare för han kör minischlongar (minifutures/warranter) mot specifika bolag. Jag har tyvärr inte kommit till skott och öppna upp konto för att handla dessa, skyller på att det varit haft fullt upp. Du kan även handla Puts mot specifika bolags aktiepriser, alltså att priset går ned till en viss summa. Kallas optioner. Det är bara googla på om du är intresserad!

De flesta BEAR produkterna som du hänvisar är sk certifikat med en fixerad hävstång. Det vill säga före starten av varje handelsdag viktas de om så att de får exakt den hävstång som anges, just detta kan få en del oväntade utslag. Om man vill bygga en position för att inneha en längre period än en dag skulle jag rekommendera mini futures, terminer mm. Både Avanza och Nordnet har stort utbud om du exempelvis vill korta index mm.
Citera
2022-09-22, 21:00
  #5231
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bodisathva
De flesta BEAR produkterna som du hänvisar är sk certifikat med en fixerad hävstång. Det vill säga före starten av varje handelsdag viktas de om så att de får exakt den hävstång som anges, just detta kan få en del oväntade utslag. Om man vill bygga en position för att inneha en längre period än en dag skulle jag rekommendera mini futures, terminer mm. Både Avanza och Nordnet har stort utbud om du exempelvis vill korta index mm.

Ok, bra info.
Citera
2022-09-22, 21:00
  #5232
Medlem
Det går åt helvete får nog jobba tills jag blir 120 år gammal.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback