Flashback bygger pepparkakshus!
2022-09-15, 23:23
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Trd finns.

(FB) Regeringsbildning 2022

Missade den trden. D kan mod stnga denna.
Citera
2022-09-15, 23:23
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Det finns alltid hopp fr S tills Kristersson godknns i riksdagen.
Han behver bara accepteras.
Citera
2022-09-15, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Just att man slipper MP gr ju att Sverige inte kan bli katastrofalt mycket smre.

Kan inte bli smre n vad de r i nu lgret s spelar ingen roll, vi fr ge SD en chans i regeringen och hoppa han inte fuckar upp men de tror jag inte Ulf verkar ju va en smart gubbe.
Citera
2022-09-15, 23:41
Medlem
Brutus01s avatar

Trdar sammanfogade.

//Moderator
Citera
2022-09-16, 14:47
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Det r inget nytt. Liknande samarbete finns i mnga kommuner och regioner, fr att inte nmna januariavtalet.

Jod. Kommunalt samverkar de stora partierna bde med varandra i ibland verraskande konstellationer eller med udda partier som bara finns lokalt.

Men Januariverkommelsen tror jag inte vare sig L eller C ser som sin finaste stund, givet vad som hnt drefter (tv partiledarbyten i och (block)omvndelse under galgen i L, partiledaravgng efter frlust i C) TROR jag inte att de partierna ser fortsatt socialdemokratiskt samarbete som ett framgngsrecept.
Citera
2022-09-17, 14:36
Medlem
Den ministerpost som verkar viktigast fr media r kulturminister, gller att skydda sig sjlv, dom ser inte dom "viktigare" tillsttningarna fr Sverige, finansminister/ut(in)rikesmininster/justitieminister mm
Citera
2022-09-17, 14:40
Medlem
psykoshippiens avatar
Vore fantastiskt om man kunde rka ut de med WEF-intressen framfr Sveriges p ngot vackert stt. F dem att blotta halsen i riksdagen. Vore en gonppnare...
Citera
2022-09-20, 14:47
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Du tror allts att L vill fullborda sitt politiska sjlvmord och att C ocks utkar sitt ?

L hller p fr fullt att beg sjlvmord. De r nste man till rakning. Hat o hot, mordfrsk osv blir deras nya liv. Annie r utmanvrerad, nu r det det jvla fittstimmet i L:s partistyrelse som fortstter driva hat och hindra att Sverige fr konstgjord andning. Mitt hat flammar upp igen nu. Nu ger vi jrnet!
Citera
2022-09-20, 14:52
Medlem
bombaccis avatar
Undra hur mnga ministerplatser KD fr? Hoppas inte Sara Skyttendahl blir minister. Hon r fr hatisk fr att vara kristdemokrat.

Vilka tror ni av KD blir ministrar, Busch r sjlvklar, frmodligen fr deras ekonomiska talesperson ngon slags ministertjnst med. Knappast finiansminister men ngon plats fr han kanske. Vore kul om ngon doldis fick en chans.

Acko borde kunna f en chans tycker jag, en frn Grans gng.
Citera
2022-09-21, 09:54
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Undra hur mnga ministerplatser KD fr? Hoppas inte Sara Skyttendahl blir minister. Hon r fr hatisk fr att vara kristdemokrat.

Vilka tror ni av KD blir ministrar, Busch r sjlvklar, frmodligen fr deras ekonomiska talesperson ngon slags ministertjnst med. Knappast finiansminister men ngon plats fr han kanske. Vore kul om ngon doldis fick en chans.

Acko borde kunna f en chans tycker jag, en frn Grans gng.
Vare sig Skyttedahl eller Busch r srskillt lmpliga som ministrar, men vi lr inte slippa dem ifall Kristersson lyckas sy ihop en regering - och gr han inte det denna gngen heller - jag d mste han vl vara krd? Det borde inte vara s svrt. kesson r ju sllsynt medgrlig och ger inte bara upp statsministerposten, utan troligen ven ministerpsoter ht. Mycket mrkligt egentligen. Valets segerherre fr ingenting, medan tv eller tre frlorare (M,L,KD) fr bilda regering!
Citera
2022-09-21, 11:13
Medlem
BalleAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Den ministerpost som verkar viktigast fr media r kulturminister, gller att skydda sig sjlv, dom ser inte dom "viktigare" tillsttningarna fr Sverige, finansminister/ut(in)rikesmininster/justitieminister mm

Alice Teodorescu.
Citera
2022-09-21, 13:23
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Frmodligen r det s att man r rdd att en kulturminister av "fel" sort skulle frska politisera public service till att bli en regeringsmegafon, alternativt lgga ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in