2022-09-21, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pronh
Ja, det ryktes om utreiseforbud for menn. Og så skal de vel snakke om tulle avstemningen som de skal avholde i okkuperte områder.

"After 23.59 today (Moscow time), men aged 18 to 65 will be prohibited from leaving Russia abroad."
https://twitter.com/johanjterbeek/status/1572264909877936128

Upps. Då är det allmän mobilisering och fullskaligt krig som gäller om uppgifterna stämmer. Men jag tvivlar på att moskoviter, Journalister och krönikörer vill till fronten själva och dela skyttegravar med Wagners psykopater. Erdogan har spolat Ryssland nu, Kineserna och Indien likaså.

"Just stay home" - hur jobbigt kan det vara?
Citera
2022-09-21, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Videon säger att de första T-90M levererades 2020, men nog är den här vagnen mer än 2 år gammal?
(kolla t.ex. vid 2:43).
Sedan tycks den ha en hel del gammal beprövad sovjet-teknik, t.ex. manometern (?) en bit ner i bild. Stämmer det att T-90 är en uppdatering av T-72?

Jag vet inte. Men jag vet att "halvkassa videos" illustrerar sina videos med allt möjligt. Vissa saker kan stämma och de har gammalt bildmateriel blandat med nytt - Antingen för att de inte har bilder eller så är det "decinformation" (PsyOps) Eller konstiga youtubeproducenter som vill ha klicks - Min personliga kunskap om pansarvagnar måste jag erkänna är ganska noll. Möjligen lätt allmänbildad. Jag tvivlar inte på att sannolikheten att de övergett en toppmodern vagn med all lull lull och fått betalt rikligt är mycket stor men de "mixtrar med verkligheten" på nätet lite för att distrahera motståndaren och skydda besättningen. Besättningen bord ha satt fyr på vagnen och förstört diverse saker, - det är de tränade till. Men de har bara lämnat den. (Tex låta annan vagn beskjuta den ex) eller tänt på den helt enkelt eller sprängt den. Inget av detta har genomförts och lämnat info till sin befälhavare var den står nånstans så denne kan bomba den.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2022-09-21 kl. 03:41.
Citera
2022-09-21, 06:26
Medlem
Här visas kinesiska fordon som påstås vara på väg till Ryssland. Dessutom ett inslag om hur Ryssar kastat allt de har och simmat över en flod.

Några teorier om de kinesiska fordonen?

https://www.youtube.com/watch?v=RbAApkadazo&ab_channel=WarthogDefense
Citera
2022-09-21, 06:57
Medlem
Mr.Kaczynskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amram
Svårt att veta var exakt dom ligger i utvecklingen
av SU-57 ingen utomstående har tilltäcklig insyn. Senaste tekniken finns tillgänglig även för ryssarna och är aktiv på andra plattformar ryssarna utvecklat..
Under tiden klarar dom av sina luftförsvars uppgifter utan problem med andra flygplansmodeller några lite äldre men oxå några senare utvecklingar.
Deras flygvapen är defenitivt ett hot.
Ryska flygvapnet sett till numerär är världens näst största efter USAF som är enda kandidaten till någon sånär jämförelse..
Svenska flygvapnet finns inte ens i samma division för att använda sporttermer.
Blir bara löjligt att ens försöka jämföra.

Du menar det ryska flygvapnet som efter snart 7 månader fortfarande inte uppnått luftherravälde över Ukraina? Ett grannland som flyger gamla sovjetplan? Tillåt mig att bli måttligt oimponerad av detta mäktiga flygvapen….
Citera
2022-09-21, 07:02
Medlem
Mr.Kaczynskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Man skulle möjligtvis kunna sätta upp nya värdelösa förband och använde dem som garnisoner och skicka precis allt som finns kvar till Ukraina.

Jag tror inte Kreml vill beväpna befolkningen och sprida dom över ytan samtidigt som man skickar sista yrkesförbanden (om det finns några) till Ukraina. Vad händer om dessa beväpnande tvångsrekryterade horder får för sig att demonstrera sitt missnöje?

Det knakar redan i fogarna i ryska imperiet med två konflikter som dom behöver slå ner utöver Ukraina.
Citera
2022-09-21, 07:04
Medlem
Mr.Kaczynskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonjonesHW
De verkar som att Ryssland kommer mobillisera

Bra då faller korthuset så mycket fortare. För dom det är det definitivt början på slutet. Nedräkningen till andra ryska inbördeskriget kan börja
Citera
2022-09-21, 08:17
Medlem
Mr.Kaczynskis avatar
Lyssnat på Putins tal inför den ”partiella” mobiliseringen. Förstår nån hur desperat han är när han först hotar väst med kärnvapen och sedan känner sig tvingad att lägga till ”jag bluffar inte”
Citera
2022-09-21, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Kaczynski
Lyssnat på Putins tal inför den ”partiella” mobiliseringen. Förstår nån hur desperat han är när han först hotar väst med kärnvapen och sedan känner sig tvingad att lägga till ”jag bluffar inte”

Tecknet att man bluffar är att man säger att man inte bluffar

Skall han mobilisera befolkningen i de nyligen ockuperade område av Ukraina? Det kommer nog ge bra soldater. Väl motiverade och utbildade i redan samtränade förband... NOT.

Ryssland är en papperstiger, en Potemkinkuliss, en fake.
Citera
2022-09-21, 09:06
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDork

Skall han mobilisera befolkningen i de nyligen ockuperade område av Ukraina? Det kommer nog ge bra soldater. Väl motiverade och utbildade i redan samtränade förband... NOT.

Putins track record är att han gör sitt bästa för att leverera på sina hot. Det var många som inte trodde han bara bluffade om att invadera Ukraina.

Ryssland har en värnpliktig arme som fått grundläggande träning och kan mobiliseras vid behov. Men det lär inte bli populärt.
Citera
2022-09-21, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDork

Undra om en vit flagga ingår i utrustningen?
Citera
2022-09-21, 09:37
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Kaczynski

Putin Ser ut som en rädd, halvsenil gubbe..
Flera amerikanska ex generaler har sagt att detta kan leda till en ny kollaps av ryssland likt den om sovjetunionen den kan komma inom 4-5 år.
Citera
2022-09-21, 09:40
Medlem
Bikefits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Putins track record är att han gör sitt bästa för att leverera på sina hot. Det var många som inte trodde han bara bluffade om att invadera Ukraina.
Fast nu försöker du sprida osanningar om vad Putin sa innan kriget startade.
Putin och alla andra representanter för Ryssland sa att man INTE skulle invadera Ukraina.
Med andra ord bluffade han då också.

Det enda man kan lita på att en ryss alltid gör, är att ljuga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in