Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-09-19, 21:36
  #1
Medlem
Citat:
Polis larmas till centrala Landskorna med anledning av att höga smällar ska ha hörts i området.

När polisen anländer anträffas skotthål i fasaden till ett flerfamiljshus. Den misstänkta brottsplatsen spärras av och undersöks. I nuläget är ingen gripen och det finns inga uppgifter om skadade personer.


https://polisen.se/aktuellt/handelse...ng-landskrona/

Någon flashbackare som vet mer än ovanstående?
Citera
2022-09-19, 22:09
  #2
Medlem
Bor det en åklagare på adressen där skotten träffat ?
Citera
2022-09-19, 22:27
  #3
Medlem
Fatfaces avatar
Har de börjat skjuta mot fasader nu istället för i huvudet på varandra?
Citera
2022-09-19, 22:29
  #4
Medlem
healer1s avatar
Det framgår inte var detta är. Cyklade runt Föreningsgatan/stora norregatan vid den tiden och mötte polisbil fast jag har inte hört några smällar
Citera
2022-09-19, 22:31
  #5
Medlem
healer1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatface
Har de börjat skjuta mot fasader nu istället för i huvudet på varandra?
BO hann kanske ducka 🤷‍♀️
Citera
2022-09-19, 22:39
  #6
Medlem
Vad håller Arijanit elshani på med nuförtiden?
Citera
2022-09-19, 22:39
  #7
Medlem
Fatfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av healer1
BO hann kanske ducka 🤷‍♀️
Förmodligen Albaner av något slag, Kosovoalbaner skulle jag tippa på. Mycket inavel bland dem, de har ett stort släkthjul I Landskrona.
Citera
2022-09-19, 22:48
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fatface
Har de börjat skjuta mot fasader nu istället för i huvudet på varandra?

Verkar inte bättre... 3 senaste skjutningarna (Västerås, Norrköping, Landskrona) har varit fasad-skjutningar.
Citera
2022-09-20, 04:49
  #9
Medlem
Helsingborgsvägen.

https://www.pppress.se/nyhet/skjutni...krona-i-kvall/
__________________
Senast redigerad av ascheberg 2022-09-20 kl. 04:51.
Citera
2022-09-20, 06:10
  #10
Medlem
Mune Sangss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
Bor det en åklagare på adressen där skotten träffat ?

Har man en åklagarlön undviker man Landskrona.
Citera
2022-09-20, 08:30
  #11
Medlem
Jag kan ju berätta eftersom jag bor i fastigheten. Ca 6 eller mer skott avlossades. Mot vem eller vad vet vi inte. jag springer ut på balkongen och ser en svartklädd kille plockar upp en pistol från marken och en annan svartklädd kille på cykel kommer och skriker på honom om han träffa någon. min granne fick två skotthål på sin fasad nära fönstret. och vi fick ett som nästan träffa i fönstret. detta var väl nån uppgörelse som vanligt.
Citera
2022-09-20, 09:14
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonac
Jag kan ju berätta eftersom jag bor i fastigheten. Ca 6 eller mer skott avlossades. Mot vem eller vad vet vi inte. jag springer ut på balkongen och ser en svartklädd kille plockar upp en pistol från marken och en annan svartklädd kille på cykel kommer och skriker på honom om han träffa någon. min granne fick två skotthål på sin fasad nära fönstret. och vi fick ett som nästan träffa i fönstret. detta var väl nån uppgörelse som vanligt.


Med andra ord ej riktats mot någon i huset?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback