Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-17, 11:11
  #39109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Kasselstrand vill ha 95 procent etniska svenskar i Sverige. Det betyder alltså att drösvis med skötsamma personer med utländsk bakgrund också måste skickas ut för att det ska bli verklighet.

Tittar man på partiprogrammet så ser man också hur det står att även skötsamma kommer behöva skickas ut.

De icke-etniska svenskar som drivs av ett maniskt ressentiment mot etniska svenskar, hör per definition inte hemma i ett harmoniskt Sverige. Om det kryper i dig vid tanken på svenskar som strävar mot Bullerbyn, finns det kanske andra länder vars majoritetsbefolkning du sympatiserar med, där du skulle må bättre?
Citera
2022-09-17, 11:12
  #39110
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
De icke-etniska svenskar som drivs av ett maniskt ressentiment mot etniska svenskar, hör per definition inte hemma i ett harmoniskt Sverige. Om det kryper i dig vid tanken på svenskar som strävar mot Bullerbyn, finns det kanske andra länder vars majoritetsbefolkning du sympatiserar med, där du skulle må bättre?
Det är inte vad diskussionen handlar om.
Citera
2022-09-17, 11:18
  #39111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Det är inte vad diskussionen handlar om.

Jo, det är det. Ressentiment mot svenskar är kärnan i varje diskussion om hur många "invandrare Sverige tål". Uppenbart är ju att toleransen mot svenskar i Sverige inte ökar ju lägre andelen svenskar blir.

Är en invandrare som betalar skatt och hatar svenskar en tillgång för Sverige? Är inte solidaritet med det svenska folket ett bottenkrav för att leva här?
Citera
2022-09-17, 11:33
  #39112
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Jo, det är det. Ressentiment mot svenskar är kärnan i varje diskussion om hur många "invandrare Sverige tål". Uppenbart är ju att toleransen mot svenskar i Sverige inte ökar ju lägre andelen svenskar blir.

Är en invandrare som betalar skatt och hatar svenskar en tillgång för Sverige? Är inte solidaritet med det svenska folket ett bottenkrav för att leva här?
Är du trög eller? Gå tillbaka och läs vad vår diskussion handlade om.

Det började med att jag skrev att svensken inte vill ha extrem politik på det sättet AfS torgför sin återvandringspolitik.
Citera
2022-09-17, 12:21
  #39113
Medlem
EliasAlucards avatar
Kanske ökar lite till om något ovanligt starkt AfS distrikt dyker upp, men i skrivande stund vid 84,570 slutliga röster räknade av 97,823 övriga väljare, om 0.26% håller i sig när alla 6 445 298 giltiga röster är räknade, så kommer AfS landa på 16,758 röster. Statistiskt sett kommer det att landa på strax under 17k röster för AfS hur som helst. Inte så dåligt egentligen, med tanke på vilket katastrofval F! verkar göra i det här valet (Feministiskt Initiativ är definitivt över efter det här valet). Samtidigt så säger det en del om hur mobiliserade och engagerade vänsterväljare är, att de menar allvar och inte vill riskera ett 3.12% Fi i det här valet också, och det ser man på förra valet, där Fi gick ner från 3.12% till 0.46%, så det verkar som att alla vänsterfeminister som annars hade tänkt rösta Fi inte vågade riskera att de onda Sverigedemokraterna ska få sitta i regeringen osv, och gick tillbaka till S, V och Mp.

Det är en sak om SD fick 51%, då hade det inte spelat någon roll om AfS låg på 3.9% eller liknande, eller för den delen över 4%. Men om AfS ligger nära riksdagsinträde och SD eller det "brunblåa" blocket behöver några tiondelar för att vinna mot de rödgröna så vore det en katastrof ifall AfS med 3.9% kukblockar SD på det sättet. Nu är visserligen Moderaterna ett riktigt skitparti, och till och med sämre än Socialdemokraterna i min bok, och SD är ju inte direkt hardcore etnonationalism (det är inte AfS heller, även om AfS -- så länge de fortfarande är ett promilleparti -- kör med en lite mer tribalistisk framtoning, och många AfS-väljare är vilseledda till att tro att AfS innebär ett renrasigt Sverige), och ja, SD är kanske lite mer pragmatiska än principiella osv. Men det är viktigt att SD åtminstone får en chans att påverka den demografiska situationen till det bättre även om det inte kommer att vara tillräckligt osv, så är det jätteviktigt att SD faktiskt får igenom något. AfS kommer aldrig att komma in i riksdagen, aldrig. Och eftersom AfS aldrig kommer att komma in så är det jätteviktigt att AfS inte saboterar för SD:s valresultat i framtida val, för att så länge AfS inte når 4% spärren så är det allt AfS kan bidra med i svensk politik: sno väljare från SD och fortsatt demografisk försämring. AfS är alltså tillsvidare, ett kontraproduktivt parti så länge de inte kommer över 4% spärren. Det är en sak om AfS faktiskt snodde väljare från vänsterblocket, som SD gjorde i början (och faktiskt än idag gör), men AfS har ju mer eller mindre bara röster från tidigare SD-väljare.

I alla fall, jag tycker inte att AfS ska läggas ner eller liknande, det är bra att de finns och de har en del bra och vettiga åsikter de också (kontroversiella åsikter som behöver större genomslagskraft och det är fortfarande oklart om AfS i framtiden kan popularisera och kapitalisera på dessa fortfarande kontroversiella åsikter), men framtidsutsikterna för AfS att faktiskt komma in i riksdagen är minimala, och att AfS ska få 51% eller tillsammans med SD bilda ett sverigeblock som är i majoritet och där tvingande återvandring blir en verklighet, det är mer eller mindre overkligt de kommande hundra åren. Det kommer inte att hända, inte i landet lagom i alla fall. Och om återvandring händer så blir det nog ändå SD som genomför det i alla fall, med eller utan AfS. Enda möjligheten för AfS att komma in i riksdagen är om SD efter 12-16 år eller liknande i regeringsroll inte har lyckats förändra någonting och det har varit fortsatt tredje världen massinvandring 100k per år; då kommer det att bli en enorm väljarflykt från SD till AfS, men tills dess kommer det att vara försent för AfS att få en majoritet på något sätt, med eller utan SD.

Annars önskar jag som vanligt lycka till för AfS och det hade varit kul att se dem i riksdagen som SD:s motsvarighet till V för S, men jag har inga stora förhoppningar om att AfS kommer att komma in under överskådlig framtid. Opinionsbildning är vad AfS kommer att få ägna sig åt framöver. Beroende på hur bra AfS blir på opinionsbildning så kan de eventuellt lyckas komma in i riksdagen, men det är inte alla som lyckas bra med sånt.

Helt ärligt dock så tror jag att Kasselstrand faktiskt hade lyckats mycket bättre i politiken om han blev aktiv på Flashback. Alltså ett verifierat konto här där han faktiskt diskuterar och debatterar på riktigt, inte bara selektivt svarar på vissa frågor som Jeff Ahl gjorde inför förra valet, utan deltar seriöst i olika trådar som inte behöver handla om nationalism och demografi. Du får bli en Flashbackprofil, Kasslern Seriöst alltså, det vore folkligt om något.
__________________
Senast redigerad av EliasAlucard 2022-09-17 kl. 12:26.
Citera
2022-09-17, 12:22
  #39114
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Är du trög eller? Gå tillbaka och läs vad vår diskussion handlade om.

Det började med att jag skrev att svensken inte vill ha extrem politik på det sättet AfS torgför sin återvandringspolitik.
Är du fortfarande kvar här? Du övertygar ingen. Du vill bara ge uttryck för ditt hat mot AfS. Jag undrar vad som EGENTLIGEN ligger bakom det — knappast att AfS "nästan" bestal ditt borgarblock på ett mandat.

Du borde ju vara nöjd nu när du fick som du ville. För dig är det väl skit samma vad AfS har för politik, om den ändå är omöjlig att genomföra och AfS aldrig kommer in i riksdagen.
Citera
2022-09-17, 12:24
  #39115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Är du trög eller? Gå tillbaka och läs vad vår diskussion handlade om.

Det började med att jag skrev att svensken inte vill ha extrem politik på det sättet AfS torgför sin återvandringspolitik.

Jag kommenterar alltså ditt maniska postande som exempel på ressentiment mot etniska svenskar. Vad är det med Bullerbyn och en svensketnisk supermajoritet i Sverige som gör dig och andra så upprörda, bör man fråga sig.
Citera
2022-09-17, 12:41
  #39116
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Jag kommenterar alltså ditt maniska postande som exempel på ressentiment mot etniska svenskar. Vad är det med Bullerbyn och en svensketnisk supermajoritet i Sverige som gör dig och andra så upprörda, bör man fråga sig.
Jag säger bara att AfS politik inte är realistisk och inte kommer genomföras. Inget annat.
Citera
2022-09-17, 12:54
  #39117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Jag säger bara att AfS politik inte är realistisk och inte kommer genomföras. Inget annat.

Varför känner du ett sådant oemotståndligt behov att upprepa att Bullerbyn och svensketnisk supermajoritet är omöjliga visioner? Det är ju något inom dig som animerar dig att spamma tråden, någon psykologisk drivkraft som antagligen inte får dig att protestera mot nollvisioner trafikdöda, oavsett om det är "realistiskt" genomförbart.
Citera
2022-09-17, 12:56
  #39118
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Kasselstrand vill ha 95 procent etniska svenskar i Sverige. Det betyder alltså att drösvis med skötsamma personer med utländsk bakgrund också måste skickas ut för att det ska bli verklighet.

Tittar man på partiprogrammet så ser man också hur det står att även skötsamma kommer behöva skickas ut.
Fast det rör sig inte om en miljon skötsamma invandrare som ska ut, siffran 95 % har aldrig nämnts, men jag håller med om att 1 miljon är för lite, att ta sig tillbaka till volymen invandrare som vi hade i början av 90 talet är nog visionen, jag tror dock inte att många juggar kommer tvingas utvandra, utan man kommer fokusera på utomeuropéer, vilket svenskar inte har något emot
Citera
2022-09-17, 12:57
  #39119
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Varför känner du ett sådant oemotståndligt behov att upprepa att Bullerbyn och svensketnisk supermajoritet är omöjliga visioner? Det är ju något inom dig som animerar dig att spamma tråden, någon psykologisk drivkraft som antagligen inte får dig att protestera mot nollvisioner trafikdöda, oavsett om det är "realistiskt" genomförbart.
Jämför du på riktigt nollvision i trafiken med repatriering av alla med utländsk bakgrund...?
Citera
2022-09-17, 12:59
  #39120
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Fast det rör sig inte om en miljon skötsamma invandrare som ska ut, siffran 95 % har aldrig nämnts, men jag håller med om att 1 miljon är för lite, att ta sig tillbaka till volymen invandrare som vi hade i början av 90 talet är nog visionen, jag tror dock inte att många juggar kommer tvingas utvandra, utan man kommer fokusera på utomeuropéer, vilket svenskar inte har något emot
Oja. Kasselstrand har själv gått ut med att han vill ha 95 procent etniska svenskar i Sverige. Det sa han i diskussion med en privatperson efter ett torgmöte i Östersund för någon månad sedan. Och vill man ha 95 procent etniska svenskar så finns knappt ens rum för juggar.

"Vilket svenskar inte har något emot". Här gör ni problemet att återigen tro att ni pratar för alla svenskar. Är 0,26 procent, en tillbakagång med 0,05 procentenheter, fortfarande inte läxa nog för att ni ska inse att svensken inte vill ha er skitpolitik?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback