2022-09-14, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plingirutan
Jag har fått veta sedan länge att en bil är som en tom burk och då förstår jag. Mjuk människokropp borde göra nedslagskraften just mjukare. Definitivt om man använder benen som stötdämpare. Benen tar smällen men man lyckas andra sidan överleva. Så ser jag det iaf lite.

"Så ser jag det iallafall". Det här handlar inte om vilken syn man har på fallolyckor. Att du tror att man vid ett fall på 1000 meter kan använda benen som "stötdämpare" visar ju bara att du saknar grundläggande kunskaper i anatomi och fysikaliska lagar.

Du verkar tro att en överviktig person studsar som en boll vid ett högt fall och inte ens fast folk bevisligen dör i fallolyckor "har du svårt att ta in det". Varför är det svårt att ta in?
Citera
2022-09-14, 07:48
Medlem
Treantprotectors avatar
tror på seriemördare inom klubben
Citera
2022-09-14, 09:28
Medlem
buzzkillingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag hävdar fortfarande att om hopparen i tråden haft en gammaldags reserv på magen hade han haft en större chans att klara sig.
Jag hävdar att haverierna 2018 och 2019 med 737 Max inte hade inträffat om man istället använde passagerarflygplan från 1920. En ungefär lika meningsfull slutsats som din.
Citera
2022-09-14, 12:02
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Är det verkligen bekräftat att han hade tyg ute? Jag litar inte på EN persons inlägg på Flashback.
Citera
2022-09-14, 12:16
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Är det verkligen bekräftat att han hade tyg ute? Jag litar inte på EN persons inlägg på Flashback.
Jag skulle inte tro att det. Fallet speglar det totala haveri som Sverige och våra massmedia drabbats av. Vi vet extremt lite om dessa två fall. Rykten florerar.

Politiska kommissarier har avgjort att vi inte har rätt att veta.

En kunnig hoppare som vet vad vittnen sett och tittat på utrustningen skulle säkert kunna säga mycket mer. Det har hoppare, de som funderar på att börja hoppa och andra intresserade rätt att veta.

Det sprids oro men ingen analys eller åtgärder vidtas. Det är så regimen arbetar för att kasta landet i kaos. Precis som Greta Thunberg. "Our house is on fire!" "... men jag har ingen aning om vad man skall göra åt det. Andra måste omedelbart lösa detta problem."
Senast redigerad av wwr 2022-09-14 kl. 12:50.
Citera
2022-09-14, 12:21
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treantprotector
tror på seriemördare inom klubben
Handlar väl mer om sjäkvmord.
BÅDA skärmarna ska inte kunna gå att misslyckas med. Speciellt när man är ny är man väldigt noga med sådant.
Citera
2022-09-14, 12:34
Medlem
Treantprotectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
BÅDA skärmarna ska inte kunna gå att misslyckas med. Speciellt när man är ny är man väldigt noga med sådant.

kanske någon som trixat med skärmarna

är det omöjligt?

du verkar säker på självmord när jag läser din historik hur kommer det sig?
Senast redigerad av Treantprotector 2022-09-14 kl. 12:47.
Citera
2022-09-14, 13:22
Medlem
Citat:
Han hoppade med allra största säkerhet med en av klubbens riggar. De förvaras på klubben - och används av alla elever och andra som hyr (ny utrustning är väldigt dyr!). Han skulle alltså enligt dig ha tagit riggen samma morgon, gått iväg med den och i hemlighet dels öppnat huvudskärmen och på nåt vis saboterat den, sen öppnat reserven (!!!) och mixtrat med den, stängt den igen (vet du hur svårt det är??) och plomberat den på nytt med riggerns plomberingstång…, Hela det scenariot är så absurt att det går inte att beskriva.
Citera
2022-09-14, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
"Så ser jag det iallafall". Det här handlar inte om vilken syn man har på fallolyckor. Att du tror att man vid ett fall på 1000 meter kan använda benen som "stötdämpare" visar ju bara att du saknar grundläggande kunskaper i anatomi och fysikaliska lagar.

Du verkar tro att en överviktig person studsar som en boll vid ett högt fall och inte ens fast folk bevisligen dör i fallolyckor "har du svårt att ta in det". Varför är det svårt att ta in?

Som jag redan beskrivit och så länge huvudet klarar sig från allvarlig skada så ökar risken att överleva. Man gör sig dessutom beredd på smällen vid ett sånt fall.
Citera
2022-09-14, 14:48
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treantprotector
kanske någon som trixat med skärmarna

är det omöjligt?

du verkar säker på självmord när jag läser din historik hur kommer det sig?
Vem och varför skulle någon ha mixtrat med skärmarna?
Visst om det hade varit något galet svartsjuk drama. Men nu är det inte det.
Min magkänsla säger att det är den logiska förklaringen.
Citera
2022-09-14, 15:01
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Vem och varför skulle någon ha mixtrat med skärmarna?
Visst om det hade varit något galet svartsjuk drama. Men nu är det inte det.
Min magkänsla säger att det är den logiska förklaringen.
Om han nu velat ta livet av sig borde han ju inte utlöst någon skärm alls. Tror dock inte någon vill dö på det sättet.
Citera
2022-09-14, 15:02
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plingirutan
Som jag redan beskrivit och så länge huvudet klarar sig från allvarlig skada så ökar risken att överleva. Man gör sig dessutom beredd på smällen vid ett sånt fall.
Sluta driva med oss nu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback