2022-09-13, 14:39
Medlem
526s avatar
Såg det live på tv och jag reagerade direkt. Jag gillar henne och SD men . . fan, till och med jag börjar undra om PKistera har rätt ändå. SD verkar ha en en del "problem" internt.
Citera
2022-09-13, 14:39
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det är inte deras politik som följt dom tills idag. Alla vet att SD är ett rasistiskt parti....🤡

Hur definierar du rasism och vad personifierar någon som inte är rasist. Kan man vara för en strikt och stram migrationspolitik utan att vara rasist?
Citera
2022-09-13, 14:41
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Ja, jag skrev att Åkesson borde rensa i partiet men var ärlig med att MED inte heller rensar i sitt parti.

Sorry, är på språng, missade det. Tack för påpekandet.
Citera
2022-09-13, 14:41
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Tror att det blev nån missuppfattning i så fall. Jag syftade ju på att hon inte fattar att "segerhelg" är ett väldigt kontextberoende ord. Hon är en bimbo kort och gott, vi vet ju på ett ungefär vad det betyder.

Nej
Hon leker dummare än vad hon är för att föra fram sin agenda.

Hon vet mycket väl att det här skulle skapa diskussioner och omslag. Nu går hon ut med en ursäkt för att visa att hon blev felaktigt anklagad under sin fylla.

Om man är så full så kanske man ska skickas hem
Citera
2022-09-13, 14:49
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Tror att det blev nån missuppfattning i så fall. Jag syftade ju på att hon inte fattar att "segerhelg" är ett väldigt kontextberoende ord. Hon är en bimbo kort och gott, vi vet ju på ett ungefär vad det betyder.

Vänta va? Tror du på fullaste allvar att hon inte förstår vad hon gör när hon säger seger helg?
Citera
2022-09-13, 14:51
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Man säger inte "Helg seger!" när man menar "segerhelg" (vilket även det är en märklig formulering i sammanhanget). Om det varit bara du och hon i rummet och hon skrattande tillade "Fattar du den eller?" skulle du se ut så ---->

Det var ett skämt, oavsett vad man tycker om det.

Nix
Hon menar det. Det var samma sak som Ekeroth som hade omslag av koranen och skrivit att hab tackar koranbrännaren för hjälpen med SDs framgång

Då frågade jag mig själv om han är lika dum som henne eller om han vill avslöja något för oss alla?

Jag gillar inte maniska/lögnaktiga människor som gör vad som helst för att bedriva hat mot andra.

Och vad fan gör han kvar i partiet?
Citera
2022-09-13, 14:56
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Nix
Hon menar det. Det var samma sak som Ekeroth som hade omslag av koranen och skrivit att hab tackar koranbrännaren för hjälpen med SDs framgång

Då frågade jag mig själv om han är lika dum som henne eller om han vill avslöja något för oss alla?

Jag gillar inte maniska/lögnaktiga människor som gör vad som helst för att bedriva hat mot andra.

Och vad fan gör han kvar i partiet?
Hon menade att säga "Helg seger" för att hon tyckte att det var fyndigt och roligt ja, som anspelning på "Hell seger". Det tyder på att hon är korkad och osympatisk. Men att hon skulle vara nazist tror jag knappast.
Citera
2022-09-13, 14:58
Medlem
DeValeras avatar
Jag tror att Fallenkvist skulle bli en utmärkt chef över SVT/SR.
Senast redigerad av DeValera 2022-09-13 kl. 15:00.
Citera
2022-09-13, 15:01
Medlem
blamages avatar
Citat:
Man säger inte "Helg seger!" när man menar "segerhelg" (vilket även det är en märklig formulering i sammanhanget). Om det varit bara du och hon i rummet och hon skrattande tillade "Fattar du den eller?" skulle du se ut så ---->

Det var ett skämt, oavsett vad man tycker om det.
Ja det var ett skämt och man kan tolka det utöver behag. När man är lite dragen kan orden falla i omvänd ordning, tydligen något du aldrig upplevt. Att det här ens är en diskussion visar hur trång åsiktskorridoren är. Jag hoppas hon får fler helger med seger.
Citera
2022-09-13, 15:02
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Hon menade att säga "Helg seger" för att hon tyckte att det var fyndigt och roligt ja, som anspelning på "Hell seger". Det tyder på att hon är korkad och osympatisk. Men att hon skulle vara nazist tror jag knappast.

Varför tror du inte det?
Vad gör att du tvivlar? Skulle du säga att Mattias Karlsson är nazist så skulle jag säga att det existerar inget hat i hans själ för olika människor på precis samma sätt som Åkesson.

Ekeroth och Fallenkvist är två som jag skulle kunna placera framför med att verkligen avsky/hata människor ifrån Mellanöstern och Afrika.

Ekeroth skulle kunna till och med bränna folk i flock med tanke på vad han delar för inlägg på sin sociala media. Jag blir liksom mörkrädd när jag ser det

Hennes värderingar är allt annat än normala likaså Ekeroth
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Nix

t?

Ekeroth kan bli Sverige nästa justitieminister. Dags att börja visa honom lite aktning och respekt.
Citera
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Ja det var ett skämt och man kan tolka det utöver behag. När man är lite dragen kan orden falla i omvänd ordning, tydligen något du aldrig upplevt. Att det här ens är en diskussion visar hur trång åsiktskorridoren är. Jag hoppas hon får fler helger med seger.
Haha! Vad trög du är. Det är en uppenbar ordvits.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in