Citat:
Ursprungligen postat av
PaaloAalto
Du menar att hon är så väck att hon inte vet vilken veckodag det är? Natt till måndag är inte helg.
Nej. Det är möjligt att hon faktiskt anspelade på "hell seger". Jag gick inte djupt in i detta från början, då det är trams. Oavsett om hon menade "helg seger" eller anspelade på "hell seger" som ett skämt på fyllan, OCH? Det är som med Janne Josefson (som jag faktiskt gillar, och anser vara den bästa svenska journalisten någonsin) och Lars Ohly. Janne håll på i över 20 år och jagade Ohly om att han hade sagt "jag blev ledsen när muren föll" (Berlinmuren 89). Att Ohly är en Kommunist vet alla, då han vid flera tillfällen har hyllat kommunistiska diktatorer. Men att hålla på och tjata om en mening han sa, kom igen.
Detta är tom värre, då hon var berusad, och att det troligtvis var menat som ett skämt. Jag tycker att det är väldigt märkligt att ord kan betyda mer än handlingar nu för tiden. Det faktum att det finns medlemmar i Centerpartiet som har förgripit sig på barn, eller varit i förhållande med män som har gjort det, reagerar få människor på. Men att en medlem i SD säger "helg seger" på fyllan, innebär alltså att hon och hela SD är nazister som vill utföra folkmord?