2022-09-13, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Snacka om att göra en höna av en fjäder.

Vem bryr sig att hon drog ett nazistskämt på fyllan? Vet inte hur många man har stött på som gjort det!

Herregud skaffa er ett liv
2007 sa en högt uppsatt socialdemokrat att "Malmö är tredje rikets största stad". Mao så är alltså S nazister, alla som har samarbetat med S, dvs Mp och Vp, är nazister.
Om vi nu ska följa samma logik.
Citera
2022-09-13, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Något säger mig att hon inte riktigt vet vad Hell Seger betyder. Svårt att tro att en onlyfans-tjej med silikonpattar går runt och svänger sig med såna ord.

Däremot att SDs valvaka är rena fylleslaget kan man konstatera. Samt brist på omdöme från kvinnan i fråga. Även andra i toppen som står med ölglaset i högsta hugg under intervjun.

SD ett lite dräggigt parti, ja jo det visste alla redan.

Gäsp gå vidare!

Jo, dom har ordvitsat om det redan innan valvakan fast då med ett "segerhelg", en väldigt udda term som knappt ger några träffar på Google och jag hade normalt inte kopplat ihop det med "sieg heil" men att hon lyckades på ett så idiotiskt sätt få ur sig ett "helg seger" sa allt. Hon erkände även för Expressen att hon sade som hon gjorde som ett skämt och att det så här i efterhand var "onödigt".
Citera
2022-09-13, 11:45
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Funderade på att rösta MED (men Bards vurm för sexarbetande minderåriga, och att Ilan inte fördömde detta utan slätade över med att åsikten var personlig) fick mig att avstå. Samma mekanismer som Fallenkvist. Olämpliga personer hålls under armarna.

Har pratat med Ilan om det men han menar att det är en medlem och inte en partiledare/kandidat som speglar partiet som han kan utesluta

Ilan är mer en sån som fokuserar på sina hjärtfrågor/sakfrågor. Han har inte tid med att diskutera människor vilket är anledningen till att han inte ens försvarar sig när många säger att partiet är emot homosexuella. Han har inte ens gått ut med att han själv är homosexuell.

Han gör allt för att vinna med sina sakfrågor/politik och fokuserar inte på individer
Citera
2022-09-13, 11:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Politik handlar om att du enbart fokuserar på sakfrågor som är viktiga för dig och inte vem som luktar illa/vems religion som är förfärlig. MED sitter inte och diskuterar muslimer/kristna eller judar utan på deras egna sakfrågor som hör hemma i deras politik

Om jag nu kommer säger att det är en person som luktar fisk på bussen? Är det ens politik? Tycker du att du framstår som en trovärdig politiker som folk ska se upp till medan du säger nej nej, jag älskar alla människor. Tro inget illa om mig

Nehe?

Sakfrågan att barnsexarbetare är ok, är minst lika hårresande som att folkgrupper luktar illa.

Citat:
Att barn skulle fara illa av att våldtas i utbyte mot pengar är inget som Alexander Bard vill kännas vid. Istället menar han att barnen kan må bra av det eftersom barnen säger sig ha fått uppmärksamhet och pengar.

– Jag känner killar som började sälja sex när dom var 11 och dom tycker att det är det bästa beslutat som dom någonsin fattat, säger Alexander Bard.
https://aktuelltfokus.se/har-forsvarar-alexander-bard-barnsexhandel/

Ilan Sade menade att Bard hade rätt att yttra sig, fine, men vill man ha sådana åsiktsföreträdare i sitt parti? Tydligen.
Citera
2022-09-13, 11:46
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Om man kallar utlänningar för babbar/apor på sin instagram så sjunker personen i värde

Håller med. Men kommer du någonsin visa att så faktiskt skett i fallet Rebecka Fallenkvist, eller kommer du bara fortsätta påstå det? Skärmdumpar or it didn't happen.

Citat:
och klassas ingenting annat som en nazist

Är man automatiskt nazist om säger "apa" eller "babbe"? Är det en del av din definition?

Citat:
så för oss som följt henne med hemliga konton är inte förvånade över hennes beteende.

Om du följt henne så noga så vore det väl enkelt att presentera bevis? Jag börjar misstänka att du ännu en gång far med osanning.
Citera
2022-09-13, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
2007 sa en högt uppsatt socialdemokrat att "Malmö är tredje rikets största stad". Mao så är alltså S nazister, alla som har samarbetat med S, dvs Mp och Vp, är nazister.
Om vi nu ska följa samma logik.

Snälla, Christine Axelsson hade en felsägning när hon diskuterade en nedstängd badplats i Malmö och att Malmö i egenskap av att vara den tredje största staden i landet bör ha en simanläggning.

Rebecka erkände redan för Expressen att hon sa som hon gjorde för att skämta, kul att dra nazistskämt.

Fatta idiotin hos dig när du jämför en felsägning när en politiker diskuterar nedläggningen av en simanläggningen kontra en politiker som medvetet på fyllan under en valvaka drar ett nazistskämt.
Citera
2022-09-13, 11:47
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Håller med. Men kommer du någonsin visa att så faktiskt skett i fallet Rebecka Fallenkvist, eller kommer du bara fortsätta påstå det? Skärmdumpar or it didn't happen.

Är man automatiskt nazist om säger "apa" eller "babbe"? Är det en del av din definition?

Om du följt henne så noga så vore det väl enkelt att presentera bevis? Jag börjar misstänka att du ännu en gång far med osanning.

Det är bara gå in på hennes instagram och följa henne med ett hemligt konto innan hon raderar inlägg så får du se.

Så ursäktar hon det med att hon var sarkastisk hela tiden.

Det är det bästa tipset du kan göra för att se vad en person utspelar sig för att vara.

Det gjorde att jag kunde göra min egna bedömning utan medias påhitt
Citera
2022-09-13, 11:48
Medlem
Citat:
Det är bara gå in på hennes instagram och följa henne med ett hemligt konto innan hon raderar inlägg så får du se.

Så ursäktar hon det med att hon var sarkastisk hela tiden.

Det är det bästa tipset du kan göra för att se vad en person utspelar sig för att vara.

Var kallar hon någon för babbe? Kan du länka?
Citera
2022-09-13, 11:51
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaaloAalto
Du menar att hon är så väck att hon inte vet vilken veckodag det är? Natt till måndag är inte helg.
Nej. Det är möjligt att hon faktiskt anspelade på "hell seger". Jag gick inte djupt in i detta från början, då det är trams. Oavsett om hon menade "helg seger" eller anspelade på "hell seger" som ett skämt på fyllan, OCH? Det är som med Janne Josefson (som jag faktiskt gillar, och anser vara den bästa svenska journalisten någonsin) och Lars Ohly. Janne håll på i över 20 år och jagade Ohly om att han hade sagt "jag blev ledsen när muren föll" (Berlinmuren 89). Att Ohly är en Kommunist vet alla, då han vid flera tillfällen har hyllat kommunistiska diktatorer. Men att hålla på och tjata om en mening han sa, kom igen.

Detta är tom värre, då hon var berusad, och att det troligtvis var menat som ett skämt. Jag tycker att det är väldigt märkligt att ord kan betyda mer än handlingar nu för tiden. Det faktum att det finns medlemmar i Centerpartiet som har förgripit sig på barn, eller varit i förhållande med män som har gjort det, reagerar få människor på. Men att en medlem i SD säger "helg seger" på fyllan, innebär alltså att hon och hela SD är nazister som vill utföra folkmord?
Citera
2022-09-13, 11:51
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:

Jag har inget behov att följa henne. Jag har behov av att folk som påstår saker faktiskt backar upp dem.

Hittills tyder tyvärr allting på att du faktiskt hittar på de här sakerna. Skamligt.
Citera
2022-09-13, 11:52
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Politik handlar om att du enbart fokuserar på sakfrågor som är viktiga för dig och inte vem som luktar illa/vems religion som är förfärlig. MED sitter inte och diskuterar muslimer/kristna eller judar utan på deras egna sakfrågor som hör hemma i deras politik

Om jag nu kommer säger att det är en person som luktar fisk på bussen? Är det ens politik? Tycker du att du framstår som en trovärdig politiker som folk ska se upp till medan du säger nej nej, jag älskar alla människor. Tro inget illa om mig

Nehe?
Ditt resonemang är inte särskilt sammanhängande. Naturligtvis kan religion spela en roll i verkligheten och därmed politiken. Att gå runt och föröka "älska alla" är inte särskilt konstruktivt. Sådana knäsvaga politiker vill jag inte ha. Politiker behöver kunna konfrontera problem och motståndare.
Citera
2022-09-13, 11:52
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Var kallar hon någon för babbe? Kan du länka?

Ja
Hon kallade individen för babbe/apa som SD ändå kommer skicka hem när tiden är inne. När en utländsk tjej frågade varför hon som är ifrån Rumänien skriver så men slicka min röv för ni ska veta att jag är sarkastisk

Eh?
Bad personen att ta en printscreen och dela den med media när SD får många röster för att påpeka vad folk röstat på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in