2022-09-13, 04:33
Medlem
DenOndaLedarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkylen
Är hon nasse på riktigt eller blev det fel?

Går inte att läsa folks tankar men finns inget som tyder på att hon är nazist så det är en extremt vidrig anklagelse.
Citera
2022-09-13, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetThorns
Seriöst, vem bryr sig? Detta är bara ännu en grej som media kommer haka upp sig på för att svartmåla SD. Damen var ju aspackad och skulle säga "segerhelg" men det blev ju bakvänt istället.

Riktigt pinsamt av medierna och alla som bryr sig om detta.

Det här är givetvis något de "skämtat" om innan detta. Hoppas hon försvinner. Pinsamt att ett ansikte utåt ska bete sig sådär. .
Citera
2022-09-13, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenOndaLedaren
Det var fake news. Du blev grundlurad av Aftonbladet.

Dags att börja tänka kritiskt när du läser dina nyheter i fortsättningen. Detta är varken första eller sista gången mainstreammedia häver ur sig felaktiga saker för att smutskasta deras politiska motståndare. Det händer hela tiden. Allt från fultolkningar till rena lögner och konspirationsteorier.

På vilket sätt var det fake news? Officiella företrädare för SD gick väl ut och bekräftade?
Citera
2022-09-13, 04:45
Medlem
Inget konstigt. Segerhelg är ett vanligt ord i Sverige, Använder det själv ofta.
Senast när vi vann en fotbollsmatch.
Vilken underbar segerhelg utropade vi allihopa.
Citera
2022-09-13, 04:48
Medlem
develis avatar
Ser inte riktigt ut som hon kan bestämma sig.

Ena stunden ville hon spela på medias övertolkningar - dvs säger det med flit - i nästa stund byter hon ordval för att inte misstolkas?

Expressen:
" Rebecka Fallenkvist skriver i en kommentar till Expressen att hon sa ”helg seger” i ett försök att spela på ”medias sedvanliga övertolkningar”.

SVT:
”Men sedan insåg jag att journalister som du kan övertolka det. Så jag korrigerade till segerhelg”.
Senast redigerad av develi 2022-09-13 kl. 04:52.
Citera
2022-09-13, 04:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mats41
Inget konstigt. Segerhelg är ett vanligt ord i Sverige, Använder det själv ofta.
Senast när vi vann en fotbollsmatch.
Vilken underbar segerhelg utropade vi allihopa.
Orden är inte sammansatta - hon betonar dem separat - och hon säger helg seger.
Senast redigerad av develi 2022-09-13 kl. 04:53.
Citera
2022-09-13, 05:00
Medlem
DenOndaLedarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
På vilket sätt var det fake news? Officiella företrädare för SD gick väl ut och bekräftade?

Aftonbladets rubrik: SD-tjänsteman uppmanar till firande av Nazitysklands anfall”

Åkesson förklarar i radio:

Den här medarbetaren har polskt påbrå och i Polen firas den 1 september som en veterandag. Man firar alltså inte att Tyskland anföll Polen utan man firar Polens försvar.

Många alternativmedier skrev om att Aftonbladet fejkade nazistskandal, t.ex:

https://www.friatider.se/aftonbladet-fejkade-naziskandal-i-sd
Citera
2022-09-13, 05:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenOndaLedaren
Aftonbladets rubrik: SD-tjänsteman uppmanar till firande av Nazitysklands anfall”

Åkesson förklarar i radio:

Den här medarbetaren har polskt påbrå och i Polen firas den 1 september som en veterandag. Man firar alltså inte att Tyskland anföll Polen utan man firar Polens försvar.

Många alternativmedier skrev om att Aftonbladet fejkade nazistskandal, t.ex:

https://www.friatider.se/aftonbladet-fejkade-naziskandal-i-sd
Han skrev så att det kunde tolkas som att fira Tysklands invasion. För han utelämnade helt det som sen kom som retroaktiv förklaring.

Därför fick han varning och kan inte klassas som fake news.

Sen lär nån SDare ha reagerat grovt och förmedlat till AB eftersom det enbart skickades internt till SDare.
Citera
2022-09-13, 05:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Orden är inte sammansatta - hon betonar dem separat - och hon säger helg seger.

För karkiainen gick det bra att heila och lyssna på vitmaktmusik
Citera
2022-09-13, 05:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif0
För karkiainen gick det bra att heila och lyssna på vitmaktmusik
Det ska inte heilas ett dugg av nån politiker men är det jämförbart med vad en 15-åring gjorde?

Speciellt när det kryllar av aktiva SD-politiker på valbar plats inför valet - som de facto sitter i nutid på ryska VK och hyllar Hitler sant sprider antisemitism, hyllar Putin och rör sig i högerextrema kretsar?

Vet du inte vad jag menar så återkom.
Citera
2022-09-13, 05:23
Medlem
Merwinnas avatar
Det är en bra regel att inte dricka alkohol när media är närvarande. Man kan dricka något alkoholfritt och låtsas att det är champagne inför fotograferna. Glad är man ju ändå en sådan natt, det behövs inget artificiellt i blodet för det!

Så hade jag gjort det, och det var också så vi gjorde i Sd på den tiden då jag var kommunpolitiker. Gick vi ut på restaurang efter ett sammanträde, så beställde ingen någon alkohol. Inte ens ett glas vin till maten. Likaså var vi uppmanade att aldrig visa att vi var Sd om vi gick ut och drack alkohol privat. Inga Sd-pins eller knappar, eller någon logga på väskan. Och vi fick inte berätta för någon ny bekantskap vilka vi var, eller börja diskutera politik. På fyllan, alltså. Och det verkar folk ha hållit på - till och med när de var fulla - för vi hade aldrig någon lokal skandal (på min tid som sagt).

En gång hade vi en ganska blöt valvaka, men då var vi ett gäng som var hemma hos en representant. D.v.s. den var helt privat, och alla som var medbjudna var gamla och betrodda. Så att det inte skulle vara någon infiltrerad vänstermurvel, som spelade in ljud eller filmade i smyg.

Nu har Sd vuxit mycket sedan dess, men de/vi har fortfarande inte råd att släppa ner garden.
Citera
2022-09-13, 05:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är en bra regel att inte dricka alkohol när media är närvarande. Man kan dricka något alkoholfritt och låtsas att det är champagne inför fotograferna. Glad är man ju ändå en sådan natt, det behövs inget artificiellt i blodet för det!

Så hade jag gjort det, och det var också så vi gjorde i Sd på den tiden då jag var kommunpolitiker. Gick vi ut på restaurang efter ett sammanträde, så beställde ingen någon alkohol. Inte ens ett glas vin till maten. Likaså var vi uppmanade att aldrig visa att vi var Sd om vi gick ut och drack alkohol privat. Inga Sd-pins eller knappar, eller någon logga på väskan. Och vi fick inte berätta för någon ny bekantskap vilka vi var, eller börja diskutera politik. På fyllan, alltså. Och det verkar folk ha hållit på - till och med när de var fulla - för vi hade aldrig någon lokal skandal (på min tid som sagt).

En gång hade vi en ganska blöt valvaka, men då var vi ett gäng som var hemma hos en representant. D.v.s. den var helt privat, och alla som var medbjudna var gamla och betrodda. Så att det inte skulle vara någon infiltrerad vänstermurvel, som spelade in ljud eller filmade i smyg.
För en gångs skull håller jag med dig helt.
In Vino Veritas...
Citat:
Nu har Sd vuxit mycket sedan dess, men de/vi har fortfarande inte råd att släppa ner garden.
... Men jag tycker de kan filma på sina möten och partyn och lägga upp på YT för det är en underlig församling med allt som dyker upp. 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in