2022-09-12, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myrra1988
Ja det vore bra om folk förstod vad de har röstat på

Vad har folk röstat på till riksdagen?
Full fjortis som säger hell seger?

Kommer detta tilltag nu genomsyra all politik i 4 år framöver?
Fan är det att böla om. Du tycker hela partiet är nazister med nazistisk politik, nu fick du tydligen facit.
Nöjd?
Citera
2022-09-12, 21:03
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Fast hon heilade ju seriöst.

Ja? Helt sjukt. Men det är ju roligare när en snorfull SD-politiker gör det framför kameran nu på SDs valvaka än en S-politiker som gör det på ett dassigt foto för typ 30 år sedan, tycker du inte?
Citera
Medlem
Citat:
Men snälla du. Hell seger, som syftar på sieg heil har länge använts av nmr för att utlysa en nazistisk seger. Och du tror att hon menade helgseger. Dags att vakna

Okej, vad ska vi vakna till?
Vad betyder detta oerhörda tilltag för SDs krav framöver?
Citera
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megatron
Japp precis som Ida Karkiainen, men på SDs valvaka.
Hände samma sak?

Det är ju oerhört! Media måste ha dokumenterat det som en födelse av treögd pungvarg.

Här anbefalles minst ett halv dussin källor av en politiker, som inte är minister som Ida Karkiainen, men är så oerhört att man nästan inte tror det.

Jag tror det nästan inte. Ge mig bild och källa på Rebecka Fallenkvists hailade så övertygar du mig.
Citera
2022-09-12, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Lever inte i förnekelse men du verkar göra, du kan omöjligt sett intervjun.

Det är ingen som kommer bränna judar på bål eller skicka dom till gaskammaren. Vi är extremt långt därifrån, att du ens tror något sådant om Sveriges enda judeparti, det är skrämmande.

Inte judar, men muslimer.
Problemet med att sådana "felsägningar" görs utan repressalier blir att man skjuter på gränsen. För ett parti som aspirerar på regeringsmakten så är det viktigt att alla rättar sig in i ledet. Ett rimligt "straff" är att hon petas från riks men får eventuellt behålla sitt mandat(om hon fått det).
Jag har väldigt många gemensamma beröringspunkter med SD vad gäller integration, men jag kommer aldrig att rösta på dem just på grund att det finns alltför riskfyllda element i partiet.
Citera
2022-09-12, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
På 5e plats till regionfullmäktige i Sthlm

Tror du Åkesson tycker det samma?
Kanske inte är så noga nu när de gick framåt.
Ska bli intressant att se om attityden blir mer nonchalant framöver.

Ang vice ordf Magnus Söderman i AFS.
Som medlem i NMR brukade avsluta sina tal med Hell seger och en armrörelse.

Det sket sig 2016 för ledaren Simon Lindberg som dömdes för sitt hell seger i ett tal. 2018 fick han nöja sig med att vara klämmugt dubbelbottnat likt Rebecka och avslutade med Hel.. skotta istället.

Busigt.

Tack för ditt stora engagemang på flashback för att göra SD så stora som möjligt.
Citera
2022-09-12, 21:05
Medlem
Cykelstalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellbilly23
Då blir det ju dagsböter. Jag betalar redan alldeles för mycket till staten som dom sedan ger bort till diverse inavlat skräpfolk.

Ja du får hålla dig till vardgasrasismen i fikarummet.
Citera
2022-09-12, 21:06
Medlem
Sam.Boyds avatar
Så fånen är den skräniga programledaren på Rixs.

Jojo…. Jobbar med media o inte begriper något om hur det fungerar.
Inget ämne för politiken.
Citera
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Men snälla du. Hell seger, som syftar på sieg heil har länge använts av nmr för att utlysa en nazistisk seger. Och du tror att hon menade helgseger. Dags att vakna
Hon sa ju inte hell seger oavsett vad du eller någon annan tolkar det som.

Men det jag menar är att folk säger sjuka grejer på fyllan hela tiden. Sett många svarta heila exempelvis och jag har som jag skrev tidigare sagt allt från sieg heil till Allah ahkbar och en jävla massa andra sjuka saker på fyllan. Det är skämtsamt menat. Nu var det ju dock korkat för hon blev filmad. Jag känner inte till henne så bra men hon är väl lite av ett troll? Jag vet SDare som absolut inte är nazister men som säger nazistiska saker när SD kommer på tal enbart som ett skämt. Typ pga. hur korkat det är att folk kallar SD för rasister. Brukar bli så.

Ett exempel: Fotbollssupportrar till Tottenham Hotspur kallar sig själva "yids" vilket betyder typ "jude" för folk hånat dem och kallat de för "jävla judar" för de har en del judiska supportrar men majoriteten är inte judisk men de kallar sig själv yids ändå även ifall de inte är judar. Tycker det är lite likt med SD, en icke Nazi kan säga en nazistisk sak på skämt för idioter på vänster sida kallar SD för nazister. Man anammar det fast på ett skämtsamt sätt. Det är vad jag tror Rebecka gjorde här.
Citera
Bannlyst
Märker ni att den hysteriska damage control man annars gjort helt och hållet uteblir? Inget uteslutningsärede. Inget mer än en patetisk bortförklaring ifrån Fallenkvist.

Man har nu fått vad man vill. Man har kammat in rösterna. Nu skiter man i hur man framstår

Man behöver inte längre spela teater. Hade ett sådant uttalande hänt innan rösträkningen hade man dock jobbat febrilt för att tvätta sig ren igen. Lite Patrick Bateman över detta.
Senast redigerad av BigMesquiteMurph 2022-09-12 kl. 21:09.
Citera
2022-09-12, 21:07
Medlem
develis avatar
Rebecka Fallenkvist: Jag är ett exempel på lyckad invandring"

Som dotter till rumänska flyktingar menar hon alltså.
Inte som aspackad på den mest uppmärksammade dagen 2022 med en smutsbrun vokabulär.

Beauty in the eye of the beholder'

https://www.dn.se/sverige/rebecka-fallenkvist-jag-ar-ett-exempel-pa-lyckad-invandring/
Citera
2022-09-12, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
Okej, vad ska vi vakna till?
Vad betyder detta oerhörda tilltag för SDs krav framöver?

Nej är ni nöjda med att rösta fram rasister och nasister så är väl allt bra. Det är under all kritik att säga sieg heil på en valvaka men ni som röstar på Sd verkar ursäkta exakt allt som ledarna säger och gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in