Citat:
Ursprungligen postat av
Kokadu
Hva skulle de sagt? Vi sitter på info som langt på vei taler for at dette kan være TH? Jeg tror ikke formålet var å formidle noe som helst til publikum i så måte. Men en fortsatt etterlysning etter noen du har en sterk mistanke om hvem er og kanskje har fått underbygget er vel strengt talt unødvendig å holde gående? Kanskje de tenkte det kunne skape litt røre i hue på noen som så et behov for å kontakte hverandre også om de satt der med viten om og disse opplysningene kom litt som en «hjelp fra oven». Men til samme tid, absolutt ikke.
Politiet kunne sagt at de har mistanker om hvem det kan være, men at de setter stor pris på flere tips om denne personen. Eller: "Vi har fått tips fra kollegaer, og familie til personen om hvem det er, og vurderer i den forbindelse å foreta en ny pågripelse i saken." Det kunne satt press på TH, hvis det faktisk var han.
Å fortelle at mannen er sjekket ut av saken, fører nok mest til at alle involverte i forbrytelsen puster lettet ut.
Citat:
Nå vet ikke jeg hvorfor du har et behov for å dele med deg at du kjenner deg mye igjen i TH. De fleste vet veldig lite om han og med det ville ha problemer med å kjenne seg igjen i, noe du da forteller at du gjør. Du kan selvsagt være av typen som kjenner deg igjen i andre med tanke på hva saldoen din på konto er, at kona di har vært utpå, at du har tre barn, at du driver et vellykket foretak og andre greier folk bruker uttrykket kjenne seg igjen i om. Og det kan være at du faktisk kjenner han. Samma det, du deler med deg av i hvertfall.
Du spurte om jeg ikke ville ha satt kronen på verket, om jeg i tiår hadde et ønske om å kvitte meg med min kone. Hvis TH er skyldig klarer jeg heldigvis ikke i min villeste fantasi å sette meg inn i hvordan han har tenkt. Hele ideen om å planlegge en fingert kidnapping i flere år, for å slippe unna et drap er både idiotisk og sinnsyk, og det høres helt usannsynlig ut i mitt hode. Den digitale inkompetansen, temperamentet, den nøkterne livsstilen, og deler av personligheten er derimot enkel å forstå.