• 2
  • 3
2022-08-18, 17:07
Medlem
fuzzpedals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dranghoff
Galoscher – även i glada färger – börjar bli populära igen. Är det ett skodon som bör ingå i den kosmopolitiske vuxne mannens garderob eller kan man lika gärna kränga på sig urbana gummistövlar de få dagar det är regn och slask? Någon som använder galoscher på regelbunden basis?
Köpte ett par orangea Swims för 10 år sedan som fick en del användning direkt efter inköpet men därefter försvann långt in i garderoben.

Jag bär hellre för ändamålet anpassade kängor istället och har ett par oxfords och/eller loafers väntande på kontoret om så behövs. Galoscher står sig därtill ganska slätt i svenskt vinterväglag så jag ser det potentiella användningsområdet som väldigt begränsat.
Senast redigerad av fuzzpedal 2022-08-18 kl. 17:16.
Citera
2022-08-18, 17:10
Medlem
Helt klart en sko som hette Playboy som fanns på 70-80 talet..vet inte om det finns längre...
Citera
2022-08-18, 17:21
Medlem
Köpte likadan fotbollskor som Mike Obiku i ungdomen ,vita, jag var först i föreningen att köpa skor i en annan färg än svart, älskade alla som sa ’fotbollskor ska vara svart, fan inget annat’
Citera
2022-08-18, 23:26
Medlem
Dranghoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuzzpedal
Köpte ett par orangea Swims för 10 år sedan som fick en del användning direkt efter inköpet men därefter försvann långt in i garderoben.

Jag bär hellre för ändamålet anpassade kängor istället och har ett par oxfords och/eller loafers väntande på kontoret om så behövs. Galoscher står sig därtill ganska slätt i svenskt vinterväglag så jag ser det potentiella användningsområdet som väldigt begränsat.

Tack, ungefär som jag trodde.
Citera
2022-09-04, 22:48
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Vad för skor är du mest nöjd med över att ha haft eller innehaft? Motivera varför du tyckte/ tycker om skorna så mycket om du vill.
En gång lät en vän mig testa ett par Church; doppade foten i skon och kände något jag aldrig känt förut. Foten omslöts, packades in i ett perfekt fodral, en skyddande hinna, ett hölje som
Köpte mig ett par omgående för flera tusen kronor. Har dem fortfarande efter tjugo år - men jag ångrar att jag inte köpte en lite extra deluxe variant hos Twins, hvilka just konkat.
Detta har hänt även när jag behövde dansskor: testade foten i ett par Werner Kern. Köpte dem utan att tveka. Det var samma underbara känsla när jag doppade foten i dem.
Har älskat skor hela mitt liv. Dem kan man inte kompromissa med.
För grovt vinterbruk hade jag ett par Altberg (SAS val per preference), även dem i tjugo år, sedan Hanwag som är Da-shit, och nu ett par Meindl.
Citera
2022-09-06, 23:53
Medlem
Lillarapunzels avatar
2005 fick jag ett par boots/stövletter i lite cowgirl-stil med nitar på, från Skopunkten. 3 omklackningar senare gick de definitivt i graven år 2017, 12 år senare. Fantastiskt bekväma, fantastiskt snygga och mina absoluta statement-skor under uppväxten.
Citera
2022-09-09, 01:21
Medlem
Ett par svarta lågskor i skinn med crepesula från Yohji Yamamoto. De enda skorna jag haft som är skönare barfota än med strumpor (givetvis går jag inte barfota i dem).
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback