Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-08, 17:59
  #94561
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
De gjør antageligvis som Kriminalbetjent Hermansen i Olsenbanden..."Det beste er å gjøre ingen værdens ting"

Da frafalles vel siktelsene snart i tilfelle.
__________________
Senast redigerad av Kokadu 2022-09-08 kl. 18:03. Anledning: Tillegg av i
Citera
2022-09-08, 18:20
  #94562
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Noen ble kanskje litt i overkant kreative i skaperprossen?

Det blir som med beskrivelsen av den røde stolen og brevet - "et stilleben fra kunstens verden"
Detaljene blir rett og slett for mange og overdrivelsene krasjer fullstendig med virkeligheten.
Citera
2022-09-08, 18:27
  #94563
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Ja, at det var så mange anrop den dagen er merkelig. Dette var neppe en normal rutine. (hvis ikke antall anrop hjem var kodespråk og hadde funksjonen å fortelle AEH hva TH ville ha til middag. 8 anrop = Pizza Grandiosa)

Det finnes ulike teorier om alle anrop slik jeg har forstått det. De var enten tilfeldige eller så var de del av et plott. Skal drøfte en "TH skyldig" teori først, siden mange her synes det er den beste teorien av dem alle!

Teori:
"TH utsatte hytteturen rett før han dro på jobb som førte til at AEH utsatte den i SMS kl 09.10. Han ringte deretter hjem inn i mellom møter og massasjestol før det ble bånn gass i kjerra hjem tidligere enn vanlig. Så ble det svært mistenkelig at han kontaktet politiet etter x antall minutter og at han snakket i halve setninger på shell var skuespill og hadde ikke noe med at han var sjokkert å gjøre".

Det kan hende politiet har trodd dette var TH's plan for å skaffe seg alibi. De syntes nok uansett det var mistenkelig at han etterhvert forklarte at hytteturen var grunnen til at han ringte hjem.

Men, sett at TH dro ut av døren i ni-tiden med denne planen - hadde han noe garanti for at AEH ville sende SMS / ringe rett etter at han dro?
Hvis baktanken med å ringe hjem var å late som om han var bekymret - ville ikke disse anropene virke mot sin hensikt - det vil si, ville han ikke sette seg selv i søkelyset med disse anropene? Han kunne vel bare latt være å ringe og kommet hjem til vanlig tid og ville neppe hatt noe å tape på det?

Synes det er store svakheter med denne teorien. Meget usikkert opplegg for å skaffe seg alibi, samt utført på en måte som satte TH i søkelyset - så spørs om dette hendte i virkeligheten🤔

Dem som er sikker på at TH er skyldig kan selvsagt forsøke å lage en bedre teori om hvordan alle anrop / hyttetur henger sammen👍
Du mener th enten er uskyldig, aeh ble kidnappet eller at en medhjelper engasjert av th drepte henne.
__________________
Senast redigerad av LH07 2022-09-08 kl. 18:42.
Citera
2022-09-08, 18:41
  #94564
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det blir som med beskrivelsen av den røde stolen og brevet - "et stilleben fra kunstens verden"
Detaljene blir rett og slett for mange og overdrivelsene krasjer fullstendig med virkeligheten.

Jeg betviler ikke at den røde stolen, brevet, konvolutten, ringer og klokke var kreert som noe TH vurderte som et stilleben fra kunstens verden når det ble forlatt den dagen. Og det med en klar hensikt.

«Moroa for noen/forvirringa for andre oppstår når stillebenet også «males om»/senere omtales som, av samme person, ett lett å overse brev på en stol i gangen man farer forbi i sin leting etter kona.


Politiet har vel skjønt «tegninga» får man håpe. Dette ser ut til å være en «gjenganger» hos den siktede og de har vel langt på vei påstått at de er forsøkt villedet og er servert spinnville greier fra TH i ulike settinger.
__________________
Senast redigerad av Kokadu 2022-09-08 kl. 18:45. Anledning: Tillegg
Citera
2022-09-08, 18:51
  #94565
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Takk for svar.

Spørsmål er spørsmål. Være seg om de skulle fremstå som dumme, uinteressante, krevende å besvare, tankevekkende, setter i gang kreative prosesser eller bare rett og slett er noens forsøk på å vite mer om hva man tenker.

Nå er de ikke fullt så interessante når de er ledende og med en klar agenda. Men la gå, jeg svarer på det som ikke av meg oppfattes som et spørsmål men mer er et mindre bra forsøk på latterliggjøring som en kontring på ett eller annet.

Så her har du svaret mitt om spørsmålet ditt hadde vært: hvor tror du hettemannen, sammen med en eller flere vattnisser, planla for å kvitte seg med en 68-årig hjelpesløs dame etter de av en eller flere grunnen så det nødvendig å rydde henne av veien. Som da i overfalt (en vattnisse), hettemannen (kvalte) og samme vattnisse (alternativ en tredje vattnisse) kvittet seg med.

Her setter jeg passerspissen i SV4 på kartet, trekker den ut til noe som utgjør ca 5 km i omkrets og tenker, av mine grunner, at hun befinner seg innenfor denne sirkelen jeg nettopp har «tegnet» opp for deg.

Mulig jeg misforstod hensikten med spørsmålene dine. Forsøkte å svare med samme mynt.

Jeg er enig med deg i at nærområdet er svært aktuelt, hvis AE ble fraktet bort av noen som hadde begrenset handlingsrom, slik som f.eks. TH.

Men jeg tror faktisk på politiet, når de sier at hettemannen er sjekket ut av saken. Jeg tror også det var svært lite han kunne bidratt med, hvis han var innblandet. Ja, han kunne kvalt AE, men hvorfor skulle en person måtte komme gående til og fra S4, kun for å gjøre dette? Den avgjørende delen av forbrytelsen er å frakte bort, og gjemme AE. Man trengte egentlig ikke ta livet av AE i det hele tatt.
Citera
2022-09-08, 19:17
  #94566
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg skulle gjerne vært en ørliten grad mer åpen for reell kidnapping hadde det ikke vært
for det usannsynlig tåpelige trusselbrevet og det nesten enda mer tåpelige kommuikasjonsoppsettet.

GM har nok tenkt at trusselbrevet og kommunikasjonsoppsettet var slik det skulle være. Det sier ingenting om GM er en ekte eller falsk kidnapper, men forteller at han muligens ikke har tenkt gjennom alle mulige scenarioer.
Citera
2022-09-08, 20:04
  #94567
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Tenker at du er fremsynt og at det påvirker skriveriene dine. Humrer.

Du har et poeng😎
Citera
2022-09-08, 20:05
  #94568
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen

Men jeg tror faktisk på politiet, når de sier at hettemannen er sjekket ut av saken. Jeg tror også det var svært lite han kunne bidratt med, hvis han var innblandet. Ja, han kunne kvalt AE, men hvorfor skulle en person måtte komme gående til og fra S4, kun for å gjøre dette?.

Jeg gjør ikke det. Det er altfor mye i opplysningene media kom med som tilsier at det ikke skjedde. Noe jeg har skrevet om før. Jeg tror, som Milli sier, at det var en pressebrief den uken. Og ja at noen ble briefet kjøper jeg. Alle ser ut til å ha vært tilstede på desken samtidig og fikk trykket en historie med samme ordlyd til samme tid kun timer etter at denne i og for seg ubetydelige personen for saken hadde meldt seg.

Du ville ikke ha vært tilstede og satt kronen på verket da om du i tiår har hatt et ønske om å kvitte deg med din kone? Folk er forskjellig.
Citera
2022-09-08, 20:44
  #94569
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Jeg gjør ikke det. Det er altfor mye i opplysningene media kom med som tilsier at det ikke skjedde. Noe jeg har skrevet om før. Jeg tror, som Milli sier, at det var en pressebrief den uken. Og ja at noen ble briefet kjøper jeg. Alle ser ut til å ha vært tilstede på desken samtidig og fikk trykket en historie med samme ordlyd til samme tid kun timer etter at denne i og for seg ubetydelige personen for saken hadde meldt seg.

Kanskje du har forklart det før, men hva skulle formålet være med å formidle til publikum at personen var sjekket ut av saken, hvis han faktisk var innblandet?

Citat:
Du ville ikke ha vært tilstede og satt kronen på verket da om du i tiår har hatt et ønske om å kvitte deg med din kone? Folk er forskjellig.

Ja, folk er heldigvis forskjellige. Jeg kjenner meg mye igjen i TH, men hvis han er innblandet i denne saken, skjønner jeg ikke i det hele tatt hvordan han har tenkt.
Citera
2022-09-08, 21:17
  #94570
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Kanskje du har forklart det før, men hva skulle formålet være med å formidle til publikum at personen var sjekket ut av saken, hvis han faktisk var innblandet?



Ja, folk er heldigvis forskjellige. Jeg kjenner meg mye igjen i TH, men hvis han er innblandet i denne saken, skjønner jeg ikke i det hele tatt hvordan han har tenkt.

Politiet bruker mange triks i Ludo. Men de bløffer ikke publikum med å si at hettemannen er sjekket ut dersom han ikke var det. De kan holde opplysninger tilbake, unngå å snakke om ting.. Men de kan ikke bløffe å si hettemannen er sjekket ut dersom han ikke var det. Det er usansynlig. Vi må forholde oss til att hettemannen er sjekket ut, sånn er det. Vi kan heller ha fokus på de to fotgjengerne som IKKE er sjekket ut av saken For der ligger løsningen, det vedder jeg på. Både der og i Ås.
Citera
2022-09-08, 21:53
  #94571
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Politiet bruker mange triks i Ludo. Men de bløffer ikke publikum med å si at hettemannen er sjekket ut dersom han ikke var det. De kan holde opplysninger tilbake, unngå å snakke om ting.. Men de kan ikke bløffe å si hettemannen er sjekket ut dersom han ikke var det. Det er usansynlig. Vi må forholde oss til att hettemannen er sjekket ut, sånn er det. Vi kan heller ha fokus på de to fotgjengerne som IKKE er sjekket ut av saken For der ligger løsningen, det vedder jeg på. Både der og i Ås.

Helt enig. Får håpe den nye etterforskningsledelsen setter i gang jakten igjen på både Futurum-menn, og BMWen.
Citera
2022-09-08, 21:56
  #94572
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Politiet bruker mange triks i Ludo. Men de bløffer ikke publikum med å si at hettemannen er sjekket ut dersom han ikke var det. De kan holde opplysninger tilbake, unngå å snakke om ting.. Men de kan ikke bløffe å si hettemannen er sjekket ut dersom han ikke var det. Det er usansynlig. Vi må forholde oss til att hettemannen er sjekket ut, sånn er det. Vi kan heller ha fokus på de to fotgjengerne som IKKE er sjekket ut av saken For der ligger løsningen, det vedder jeg på. Både der og i Ås.
hm har fremlagt elektroniske spor og er helt utenfor mistanke.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback