Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-08, 15:13
  #94549
Medlem
Hva holder etterforskerne på med om dagen mon tro?

Leser de løsepengekravbrev til øya blør for å komme nærmere «forfatteren» av?

Løper de rundt i butikker i sin søken etter kontantkort kjøper?

Sitter de og spoler frem og tilbake i alt videomaterialet de besitter?

Forsøker de å koble kjøp med andre mulige kjøp?

Bedriver de dypdykking på nettet i håp om at den «låste» kryptoverden plutselig «åpner» seg?

Venter de på resultatet av noe?

Er de ute og graver ett eller annet sted?
Citera
2022-09-08, 16:00
  #94550
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Du mener med dette at eventuelle kidnappere holdt henne fanget i dette næringsbygget i 8-9 måneder fordi de visste at stedet kom til å bli jevnet med jorden en eller gang i fremtiden? Og med det alle spor etter henne og dem slettet? Mener du hun også kan være gravd ned der? I så tilfelle dårlig planlegging med tanke på at sjansen ville være stor for at hun blir funnet når nye planer for området eventuelt iverksettes.

Nei, jeg mener ikke at hun ble holdt fanget i 8-9 måneder. Hvordan i alle dager tolket du det jeg skrev på denne måten? Men det vil utvilsomt være en fordel å få slettet alle spor der hun har blitt fraktet/oppholdt. Det gjelder også spor i kjøretøy, og spor knyttet til andre ting som er brukt til forbrytelsen.

Hvis AE er gravd ned et sted er det nok i skogen bak næringsbygget, eller et annet avsidesliggende sted. Ikke i selve bygget.

Det er fristende å spørre like dumme spørsmål tilbake til deg. Tror du hettemannen har gjemt AE under et teppe i S4? I tilfelle er det merkelig at hun ikke har blitt funnet.
Citera
2022-09-08, 16:42
  #94551
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Hva holder etterforskerne på med om dagen mon tro?

Leser de løsepengekravbrev til øya blør for å komme nærmere «forfatteren» av?

Løper de rundt i butikker i sin søken etter kontantkort kjøper?

Sitter de og spoler frem og tilbake i alt videomaterialet de besitter?

Forsøker de å koble kjøp med andre mulige kjøp?

Bedriver de dypdykking på nettet i håp om at den «låste» kryptoverden plutselig «åpner» seg?

Venter de på resultatet av noe?

Er de ute og graver ett eller annet sted?

De gjør antageligvis som Kriminalbetjent Hermansen i Olsenbanden..."Det beste er å gjøre ingen værdens ting"
Citera
2022-09-08, 17:00
  #94552
Medlem
https://www.nrk.no/ytring/vi-utalmodige-1.16094900

Denne tråden er omtalt her:

« På den nordiske krim-siten Flashback ligger det pt over 7000 sider med til dels ville spekulasjoner. Lørenskog-saken er blitt et kulturelt fenomen.»
Citera
2022-09-08, 17:01
  #94553
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Nei, jeg mener ikke at hun ble holdt fanget i 8-9 måneder. Hvordan i alle dager tolket du det jeg skrev på denne måten? Men det vil utvilsomt være en fordel å få slettet alle spor der hun har blitt fraktet/oppholdt. Det gjelder også spor i kjøretøy, og spor knyttet til andre ting som er brukt til forbrytelsen.

Hvis AE er gravd ned et sted er det nok i skogen bak næringsbygget, eller et annet avsidesliggende sted. Ikke i selve bygget.

Det er fristende å spørre like dumme spørsmål tilbake til deg. Tror du hettemannen har gjemt AE under et teppe i S4? I tilfelle er det merkelig at hun ikke har blitt funnet.


Takk for svar.

Spørsmål er spørsmål. Være seg om de skulle fremstå som dumme, uinteressante, krevende å besvare, tankevekkende, setter i gang kreative prosesser eller bare rett og slett er noens forsøk på å vite mer om hva man tenker.

Nå er de ikke fullt så interessante når de er ledende og med en klar agenda. Men la gå, jeg svarer på det som ikke av meg oppfattes som et spørsmål men mer er et mindre bra forsøk på latterliggjøring som en kontring på ett eller annet.

Så her har du svaret mitt om spørsmålet ditt hadde vært: hvor tror du hettemannen, sammen med en eller flere vattnisser, planla for å kvitte seg med en 68-årig hjelpesløs dame etter de av en eller flere grunnen så det nødvendig å rydde henne av veien. Som da i overfalt (en vattnisse), hettemannen (kvalte) og samme vattnisse (alternativ en tredje vattnisse) kvittet seg med.

Her setter jeg passerspissen i SV4 på kartet, trekker den ut til noe som utgjør ca 5 km i omkrets og tenker, av mine grunner, at hun befinner seg innenfor denne sirkelen jeg nettopp har «tegnet» opp for deg.
__________________
Senast redigerad av Kokadu 2022-09-08 kl. 17:18. Anledning: Redigert
Citera
2022-09-08, 17:03
  #94554
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Nei, jeg mener ikke at hun ble holdt fanget i 8-9 måneder. Hvordan i alle dager tolket du det jeg skrev på denne måten? Men det vil utvilsomt være en fordel å få slettet alle spor der hun har blitt fraktet/oppholdt. Det gjelder også spor i kjøretøy, og spor knyttet til andre ting som er brukt til forbrytelsen.

Hvis AE er gravd ned et sted er det nok i skogen bak næringsbygget, eller et annet avsidesliggende sted. Ikke i selve bygget.

Det er fristende å spørre like dumme spørsmål tilbake til deg. Tror du hettemannen har gjemt AE under et teppe i S4? I tilfelle er det merkelig at hun ikke har blitt funnet.

Jeg skulle gjerne vært en ørliten grad mer åpen for reell kidnapping hadde det ikke vært
for det usannsynlig tåpelige trusselbrevet og det nesten enda mer tåpelige kommuikasjonsoppsettet.
Citera
2022-09-08, 17:05
  #94555
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Hva holder etterforskerne på med om dagen mon tro?

Leser de løsepengekravbrev til øya blør for å komme nærmere «forfatteren» av?

Løper de rundt i butikker i sin søken etter kontantkort kjøper?

Sitter de og spoler frem og tilbake i alt videomaterialet de besitter?

Forsøker de å koble kjøp med andre mulige kjøp?

Bedriver de dypdykking på nettet i håp om at den «låste» kryptoverden plutselig «åpner» seg?

Venter de på resultatet av noe?

Er de ute og graver ett eller annet sted?
Den premature fengslingsbegjæringen var i beste fall naiv. De tenkte vel det kunne trigge en tilståelse eller noe. Likevel var det ikke en spesielt vellykket strategi.
Citera
2022-09-08, 17:12
  #94556
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Takk, det var ett fint sammendrag av katten Bare det at ei 70 år gammel hjemmeværende kvinne har 8 stk telefonbevegelser (sms, utg anrop, innkomne anrop) på en normal morgen, mellom kl 07 til 10 er jo hinnsides unormalt og påfallende. Jeg tenker da på tidsrommet mellom 07 - 10 hvor alt tilsynelatende skulle være "normalt". Etter kl 10 så "eksploderer" AEHs telefon av THs bekymringsannrop.. Selv det er spesielt, når han tilsynelatende brydde seg lite om kona, Hvorfor skulle han bry seg så inni helvette mye akkurat denne dagen.. Litt spessielt er også dette med elektrikkeren.. De fleste som har drevet med oppussing veit at det å få tak på en håndtverker ikke alltid er like lett.. Det er helt usansynlig at en elektrikker ringer for å høre om det passer at han kommer Håndtverkere har fulle ukeplaner og kommer når det passer dem selv, Nå var "tilfeldigvis" denne håndtverkeren nabo, og dersom dette dreide seg om noen lamper, så tenker jeg at dette var svartarbeid på kveldstid. Dere må mene hva dere vil, men jeg tenker at det er noe rart her. Nå er denne saken også full av andre rariteter, men dette med lampene er en av dem.
Ja, at det var så mange anrop den dagen er merkelig. Dette var neppe en normal rutine. (hvis ikke antall anrop hjem var kodespråk og hadde funksjonen å fortelle AEH hva TH ville ha til middag. 8 anrop = Pizza Grandiosa)

Det finnes ulike teorier om alle anrop slik jeg har forstått det. De var enten tilfeldige eller så var de del av et plott. Skal drøfte en "TH skyldig" teori først, siden mange her synes det er den beste teorien av dem alle!

Teori:
"TH utsatte hytteturen rett før han dro på jobb som førte til at AEH utsatte den i SMS kl 09.10. Han ringte deretter hjem inn i mellom møter og massasjestol før det ble bånn gass i kjerra hjem tidligere enn vanlig. Så ble det svært mistenkelig at han kontaktet politiet etter x antall minutter og at han snakket i halve setninger på shell var skuespill og hadde ikke noe med at han var sjokkert å gjøre".

Det kan hende politiet har trodd dette var TH's plan for å skaffe seg alibi. De syntes nok uansett det var mistenkelig at han etterhvert forklarte at hytteturen var grunnen til at han ringte hjem.

Men, sett at TH dro ut av døren i ni-tiden med denne planen - hadde han noe garanti for at AEH ville sende SMS / ringe rett etter at han dro?
Hvis baktanken med å ringe hjem var å late som om han var bekymret - ville ikke disse anropene virke mot sin hensikt - det vil si, ville han ikke sette seg selv i søkelyset med disse anropene? Han kunne vel bare latt være å ringe og kommet hjem til vanlig tid og ville neppe hatt noe å tape på det?

Synes det er store svakheter med denne teorien. Meget usikkert opplegg for å skaffe seg alibi, samt utført på en måte som satte TH i søkelyset - så spørs om dette hendte i virkeligheten🤔

Dem som er sikker på at TH er skyldig kan selvsagt forsøke å lage en bedre teori om hvordan alle anrop / hyttetur henger sammen👍
Citera
2022-09-08, 17:14
  #94557
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg skulle gjerne vært en ørliten grad mer åpen for reell kidnapping hadde det ikke vært
for det usannsynlig tåpelige trusselbrevet og det nesten enda mer tåpelige kommuikasjonsoppsettet.

Ingen som kjenner saken fra innsiden, slik som blant andre politiet, nær familie, naboer, kollegaer og venner, tror lenger på kidnapping. Dette er et drap, og blir kun etterforsket som sådan🧐
Citera
2022-09-08, 17:17
  #94558
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Den premature fengslingsbegjæringen var i beste fall naiv. De tenkte vel det kunne trigge en tilståelse eller noe. Likevel var det ikke en spesielt vellykket strategi.

Dårlig gjerningsmannsprofilering i tilfelle.
Citera
2022-09-08, 17:18
  #94559
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
https://www.nrk.no/ytring/vi-utalmodige-1.16094900

Denne tråden er omtalt her:

« På den nordiske krim-siten Flashback ligger det pt over 7000 sider med til dels ville spekulasjoner. Lørenskog-saken er blitt et kulturelt fenomen.»

Han bruker altså denne tråden som del av påskuddet til å lage serien. Jeg kjøper ikke argumentene.
Han kunne belyst temaet - sannhetssøken - ved å lage et 100% fiktivt plott. Det gadd han tydeligvis ikke.
Heller surfe på andres elendighet og tragedie, og samtidig vinne publikums gunst ved å "stjele" et
allerede eksisterende scenario.

Paradoksalt det der at en som skal belyse sannhetssøken som tema ikke gidder å gjøre skikkelig research.

"Krim-site".

Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Ingen som kjenner saken fra innsiden, slik som blant andre politiet, nær familie, naboer, kollegaer og venner, tror lenger på kidnapping. Dette er et drap, og blir kun etterforsket som sådan🧐

Jeg tror heller ikke på kidnapping. Jeg forsøkte å snu argumentet, uten at jeg tror det nytter.
__________________
Senast redigerad av Svartediket 2022-09-08 kl. 17:20.
Citera
2022-09-08, 17:57
  #94560
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg skulle gjerne vært en ørliten grad mer åpen for reell kidnapping hadde det ikke vært
for det usannsynlig tåpelige trusselbrevet og det nesten enda mer tåpelige kommuikasjonsoppsettet.

Noen ble kanskje litt i overkant kreative i skaperprossen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback