Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-09-08, 11:55
  #1
Medlem
Vildbloms avatar
Tjääna fleshbak!

Så nyligen fick jag besked om att jag kommer tilldelas en stor summa pengar, alltså S T O R summa och med den blir det en hel del livsförändringar så tänkte börja med körkort och därefter bil. Undrar nu hur stor summa man behöver lägga undan för detta? 30K? 50? What are we looking at here om man tänker all inclusive som halka och teori plus lektioner?


Kram!
Citera
2022-09-08, 12:06
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Tjääna fleshbak!

Så nyligen fick jag besked om att jag kommer tilldelas en stor summa pengar, alltså S T O R summa och med den blir det en hel del livsförändringar så tänkte börja med körkort och därefter bil. Undrar nu hur stor summa man behöver lägga undan för detta? 30K? 50? What are we looking at here om man tänker all inclusive som halka och teori plus lektioner?


Kram!
Räkna 30K, du måste ta höjd för att misslyckas samt extra lektioner. Vet inte om du kört tidigare heller.
Har du 0 kunskap idag räkna 30 samt ta inte automat körkort.
Citera
2022-09-08, 12:17
  #3
Medlem
Dimaks avatar
Jaag tog det i februari, fick lägga runt 20 lakan, tror det är närmare 22,23 , KOmmer du att övningsköra hemma så blir det detta priset annars mycket mer.
Citera
2022-09-08, 12:48
  #4
Medlem
WoodyLongschlongs avatar
Mitt körkort kostade 13,500:- så du kan komma undan billigt.
Citera
2022-09-08, 12:50
  #5
Medlem
Mitt förslag är att ta en lektion hos en körskola och se vart du ligger kunskapsmässigt
Citera
2022-09-08, 13:04
  #6
Medlem
dANiis avatar
Ta automat, det är framtiden. Smidigt och snabbt kommer det går för dig.
Citera
2022-09-08, 13:08
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Tjääna fleshbak!

Så nyligen fick jag besked om att jag kommer tilldelas en stor summa pengar, alltså S T O R summa och med den blir det en hel del livsförändringar så tänkte börja med körkort och därefter bil. Undrar nu hur stor summa man behöver lägga undan för detta? 30K? 50? What are we looking at here om man tänker all inclusive som halka och teori plus lektioner?


Kram!

Om summan är så S T O R behöver du väl inte bry dig? Fyll på kontot bara när det blir tomt så du har pengar på kortet/swish.
Citera
2022-09-08, 13:33
  #8
Medlem
beror på mycket. framförallt om du har någon i din närhet som har tid och kunskapen att lära dig köra privat. själv tog jag närmare 20körlektioner med lärare, medans någon kompis bara tog ca 5st.

kan kosta allt från 5000kr till 30000 som jag såg någon föregåe de skrev
Citera
2022-09-08, 13:35
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dANii
Ta automat, det är framtiden. Smidigt och snabbt kommer det går för dig.

klart automat går smidigt men alltid bra att ha valmöjligheten att köra båda
Citera
2022-09-08, 13:49
  #10
Medlem
Beror fullständigt på hur smart du är och vart du känner dig trygg med att köra upp. Det är en smaksak vissa känner sig trygga med att köra upp på hemmaplan oavsett, andra blir avskräckta från tex. storstäder och letar sig ut till mindre hålor som har en rondell och ett par enstaka trafikljus. Skulle själv rekommendera att du övningskör med en bekant och sedan nappar på ett sådant paket med intensivkurs på orten du tänkt köra upp. Det borde inte kosta mer än 20'000 totalt.
Citera
2022-09-08, 14:16
  #11
Medlem
Emellies avatar
Kostade mig lite över 17 000 när jag tog det för något år sedan. Det var en intensivkurs.
Citera
2022-09-08, 14:27
  #12
Medlem
Adrenaline976s avatar
Mitt körkort som jag tog 2017 kostade 4550kr. Tog en körlektion i samband med halkbana men det är allt. Klarade skrivning samt uppkörning på första försöket.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback