Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-31, 07:30
  #12193
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
69% av Teslorna sålda i USA behövde service inom 30 dagar. Förstår du hur sjukt det är?

Men har hört att du hatar statistik, att dra i ballen och kolla på Steven mark Ryan är nog bättre för att få sin tes confirmad

https://twitter.com/troyteslike/stat...ThqkuTeix_NydA

Jaha? Missa poängen med flit igen?
Ja det är ett mysterium hur Tesla har de nöjdaste kunderna med all skit man får stå ut med.

https://www.google.com/amp/s/electre...-industry/amp/
Citera
2022-08-31, 08:02
  #12194
Medlem
Hur många jag än frågar vill ingen köpa en Tesla längre... hur många vill köpa en bil för 500-1miljon för att den kan köra själv. Folk vill köra själva när jag frågar och köper hellre en sportbil för samma pengar än en ful Tesla!

Visst Tesla gör så mycket mer. Men vad egentligen? Volvo har redan självkörande lastbilar i trafik.... Så vad är Tesla så snabba på egentligen? Tesla floppar snart.....

Och när de klassar litium miljöfarligt blir det ännu dyrare...
Citera
2022-08-31, 08:03
  #12195
Medlem
Tesla folk har blivit ett eget folkslag... helt blinda
Citera
2022-08-31, 09:37
  #12196
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ooosooo
Tesla folk har blivit ett eget folkslag... helt blinda

Hur är det gubben? Gick inte Oncopeptides bra igår?
Citera
2022-08-31, 09:41
  #12197
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Jaha? Missa poängen med flit igen?
Ja det är ett mysterium hur Tesla har de nöjdaste kunderna med all skit man får stå ut med.

https://www.google.com/amp/s/electre...-industry/amp/

Är man ett hypeat bolag som än är en väldigt liten tillverkare så kommer man undan med att bete sig som svin för att höja marginalerna. Men det funkar inte när tesla börjar komma upp i riktiga volymer.

Börsvärdet på 900$B kan få en att tro att tesla tillverkar många bilar men vi snackar 2% av marknaden.
__________________
Senast redigerad av job230ge 2022-08-31 kl. 10:10.
Citera
2022-08-31, 09:50
  #12198
Medlem
Apprå på Teslas kvalitet

https://www.dagensps.se/motor/tesla-...-hungerstrejk/
Citera
2022-08-31, 10:06
  #12199
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Är man ett hypeat bolag som än är en väldigt liten tillverkare så kommer man undan med att bete sig som svin för att höja marginalerna. Men det funkar inte när tesla börjar komma upp i riktiga volymer.

Börsvärdet på 900$B kan få en att tro att tesla tillverkar många bilar men vi snackar 2% av marknaden

Ah, så vuxna människor som har råd att köpa en Tesla vet inte bättre helt enkelt? Du får försöka hitta ett sätt att kapitalisera på detta fenomen innan folk nyktrar till. Att vara expert på att inte investera i Tesla men inte heller våga korta aktien verkar inte så lönsammt.
Citera
2022-08-31, 10:08
  #12200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Är man ett hypeat bolag som än är en väldigt liten tillverkare så kommer man undan med att bete sig som svin för att höja marginalerna. Men det funkar inte när tesla börjar komma upp i riktiga volymer.

Börsvärdet på 900$B kan få en att tro att tesla tillverkar många bilar men vi snackar 2% av marknaden

Tack! Av 66miljoner sålda bilar var 900k Tesla.... Man kan inte värdera Tesla efter en galen mans drömmar helt enkelt.... Men har ju manipulerat sin "sekt" över youtu.be
Citera
2022-08-31, 10:13
  #12201
Medlem
Vi snackar om ett bolag som även bantar R&D budgeten något fruktansvärt för att maxa kortsiktiga marginaler. Långsiktig katastrof

Här är R&D spenderingar senaste 12 månaderna från riktiga tech bolag:
Citat:
Amazon: $62.6 billion

Google: $35.4 billion

Facebook: $29.8 billion

Apple: $25.3 billion

Microsoft: $24.5 billion

Samsung: $19.7 billion

Tesla investerade $2 billions. Ändå är det konsensus här inne att tesla kommer skapa en humanoid robot med TAM som världsekonomin, men det är nog jag som har dålig koll! Oddsen är nog på deras sida.

Hur kan det komma sig att Tesla år efter år senaste 7 åren lovat någonting som aldrig kommer närmare men slagorden är ändå ”don’t bet against elon” och ”det kommer säkert nästa år”
Citera
2022-08-31, 10:24
  #12202
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av job230ge
Vi snackar om ett bolag som även bantar R&D budgeten något fruktansvärt för att maxa kortsiktiga marginaler. Långsiktig katastrof

Här är R&D spenderingar senaste 12 månaderna från riktiga tech bolag:


Tesla investerade $2 billions. Ändå är det konsensus här inne att tesla kommer skapa en humanoid robot med TAM som världsekonomin, men det är nog jag som har dålig koll! Oddsen är nog på deras sida.

Hur kan det komma sig att Tesla år efter år senaste 7 åren lovat någonting som aldrig kommer närmare men slagorden är ändå ”don’t bet against elon” och ”det kommer säkert nästa år”

Så hur tänker du agera för att kapitalisera på denna stensäkra analys?

Nu har du fått en ny kompis iaf som verkar vara på din nivå. Påminner mig om när jag gick på lågstadiet och den där ungen som åt modellera och våta löv började följa efter mig.
Citera
2022-08-31, 10:35
  #12203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Så hur tänker du agera för att kapitalisera på denna stensäkra analys?

Nu har du fått en ny kompis iaf som verkar vara på din nivå. Påminner mig om när jag gick på lågstadiet och den där ungen som åt modellera och våta löv började följa efter mig.

Haha personangrepp! Älskar det! Kommer alltid när folk utan koll får lite mot argument
Citera
2022-08-31, 10:37
  #12204
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Så hur tänker du agera för att kapitalisera på denna stensäkra analys?

Nu har du fått en ny kompis iaf som verkar vara på din nivå. Påminner mig om när jag gick på lågstadiet och den där ungen som åt modellera och våta löv började följa efter mig.

Hedgea långa innehav med kort Tesla exempelvis. Men hur jag hanterar mina pengar är ingenting som du behöver veta.

Vad anser du om att Teslas R&D budget är helt sinnessjukt liten jämfört med andra tech bolag samtidigt som du tror att tesla kommer innovera mer än alla dessa? Kan det vara så att du inte har en susning? Eller har du någon annan teori
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback