2022-08-30, 09:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Det har inte slagit dig att du är lite fel informerad. Exempelvis, hon har inga barn på byn..
Och med vad ljuger hon enligt dig? Och som sagt, du har absolut fel på synen om du ser henne som lönnfet m.m. Eller du kanske föredrar anorektiker?
Vad menar du egentligen?
Lydia har väl inte ens koll på vem som är L's biologiska far då hon kom till under en semesterflirt när hon var gift med Fernando..
2022-08-30, 10:25
Medlem
Citat:
Nej så är det absolut inte. Om man kommer med anklagelser av olika sorter, så måste man också ta till sig anledningen till det. Inte vad man tror eller tycker för det kan man göra i kyrkan. Utan själva anledningen till det.
Det är inte bara Kimmo hon haft otaliga andra män med....Och Kimmo har ju haft full upp och dra in pengar och haft hand om alla Lydias barn när hon förlustats sig på hotell med andra män...
Hur var det med pappan till det andra barnet? Var hon trogen där?
Och var du med när hon träffade Alexander..Hur vet du om dom rumlade om i sänghalmen eller inte? . Nästan perverst ju...
2022-08-30, 12:35
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Som sagt, dina egna ord: Den konversationen finns även återgiven i fupen. Svårt att missförstå, kan jag tycka..
Men du hör också vad hon säger om vad Emil har sagt om Jossan va, det står i fupen. Så antingen stämmer det, eller också ljuger Emil väl.. Och vad har hon slagit på skämt enligt dina öron?

Du ljuger värre en en borstspindel, det ligger ingen skuld hos kronofogden som Lydia skulle ha haft till denna Ulf. Finns ej då lånet redan var betalt. Vad i det är det som du inte förstår?
Och väldigt många utan Lydias skulder är avskrivna om vi nu skall vara ärliga.
Du får läsa smsén igen, det står absolut INTE att Lydia hotat huresvärden angående hennes barn m.m. Däremot framgår det att en man har gjort detta! Och som sagt, vad jag vet så är Lydia en kvinna.

Citat:
Nej det gör det inte. Det står inte att det var Lydia som hotade henne och hennes barn. Det står att det var en man som ringde, en man som hotade också, en man som ringde på fyllan.
Ser du inte att hon skrivit det, ja då får du ha gläsögon. Och det finns fler sms som hon även har skickat till andra där hon skriver att det är en man som hotar henne m.m.
Klart jag bestämmer vem som skall få se de bevis jag har, utan tvekan. Om det nu inte skulle vara frågan om en domstol, då hamnar vi i ett annat läge.

Citat:
Ja jag skriver att det varit en man som hotat hyresvärden, en man...inte en kvinna.
Att hon har sagt att det varit en man som har hotat henne, hon har sagt det via sms också vilket syns.

Att sen folk (visst folk) tolkar en man till en kvinna, ja det är deras problem inte mitt.

Och varför hittar du på en massa skit och att jag skulle ha sagt saker jag ej har sagt? Kan du för en gångs skull svara på varför du gör det?

Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
ja, tror absolut en man har ring OCKSÅ (sen behöver ju inte "en man" betyda just Emil)

men hur förklarar ni detta?
"hon börjar hota, vem är denna kvinna igentligen är?"

varav Ulf frågar:
"va? Hotar hon?"

15 min senare svarar hon Ja, "det är någon man som ringer och skriker att vi inte kommer in i lägenheten"

varav det tolkas som svaret var Ja, men under denna tid kan även denna "man" ringt o skriker att de ej kommer in i lägenheten
(Lydia säger i fup att hon tog med sig låssmed samt flyttfirma)
Så den som HOTAR ÄR KVINNAN.
Ok, detta är vad man kan se utifrån DE SMS VI HAR FÅTT SE (alla andra SMS lämnas utanför då de inger 0 % sanning mer än era "ord")

många timmar senare (vet ej om samma dag då det bara stod datum på första sms linken

"Hotat att mina barn försvinner från dagis och att HON har en vapenlicens..(ok men det har ju Emil med,så långt är vi överens) HON går på PSYKISK UTREDNING och vi blev riktigt rädda"
(Där är det helt uppenbart att det är Lydia som hotat, eller vad finns det för bevis att Emil gick på psykutredning OCH VARFÖR skulle isåfall kvinnan veta det?)

Sen skriver hon
"han ringde oss berusad i lördags"
(ja här är det mycket möjligt hon pratar om "en man" igen, troligen samma som hon pratade om tidigare på morgonen.)

och detta:
"ja har gjort en anmälla, men tyvärr lagen är så korkad, hon får faktiskt göra det för hon är inskriven här"
(Kan ju inte vara någon annan än Lydia som blivit anmäld eller? Var väl knappast Emil som bodde på den adressen?)

Vet inte riktigt vad ni håller på med men hur ni kan få detta till att det är EN MAN som hotat kidnappa barnen och då förvärrat hotet med att påtala att hon minsann har vapenlicens.

Varsågoda nu och anmäl mig för trolleri och gud vet vad, men detta är vad som går att utläsa ur SMSen VI I TRÅDEN HAR FÅTT SE.

OM det nu (trots det uppenbara att det ÄR LYDIA SOM HOTAT) så får ni allt komma med lite bevis på att det absolut inte var Lydia som kvinnan menade i sina SMS, allt annat är bara en lamt försök för att släta över "misstaget" Lasse gjorde när han la upp dessa SMS (återigen, tack Lasse för att du hjälpte oss förstå hur illa det verkligen var)
ok eftersom du valde att ignorera mig förra ggn och ändå fortsätter påpeka att det VAR EN MAN SOM HOTADE..

vad som framgår i de 2 SMSen : En man ringer och skriker att de inte kommer in. Alltså, en full man som är arg för att de bytt lås i dörren och ringer henne om att de ej kommer in.

Jelena skriver alltså : HON börjar HOTA, vem är denna KVINNA egentligen

alltså är det LYDIA SOM HOTAR, eller menar du att Jelena tror att "kvinna" betyder "en man"?

Du är så totalt blåst som tror vi går på dina lögner när du gav oss sanningen genom SMSen..
2022-08-30, 12:49
Avslutad
Citat:
ok eftersom du valde att ignorera mig förra ggn och ändå fortsätter påpeka att det VAR EN MAN SOM HOTADE..

vad som framgår i de 2 SMSen : En man ringer och skriker att de inte kommer in. Alltså, en full man som är arg för att de bytt lås i dörren och ringer henne om att de ej kommer in.

alltså är det LYDIA SOM HOTAR, eller menar du att Jelena tror att "kvinna" betyder "en man"?

Du är så totalt blåst som tror vi går på dina lögner när du gav oss sanningen genom SMSen..
Jag undrar över helheten av sms:en, om det skulle gå att få en klarare bild av innebörden som vi "utan behörighet" inte fått ta del av.
Det blir ju lite dumt att slänga upp ett "bevis" där själva kontexten är klippt och klistrad i.
Resultatet blir uppenbart väldigt missvisande.
Det skulle inte direkt styrka Lydias oskuldsfullhet, eller vad som är själva tanken med sms:en
2022-08-30, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Det är inte bara Kimmo hon haft otaliga andra män med....Och Kimmo har ju haft full upp och dra in pengar och haft hand om alla Lydias barn när hon förlustats sig på hotell med andra män...
Hur var det med pappan till det andra barnet? Var hon trogen där?
Och var du med när hon träffade Alexander..Hur vet du om dom rumlade om i sänghalmen eller inte? . Nästan perverst ju...

Tänka sig, jag vet detta. Jag vet också mer än så. Och eftersom du absolut inte har all info och ej känner dom, kanske du inte borde yttra dig så skarpt då det kan slå tillbaka på dig. Inte så kul att stå där med skägget i brevlådan kanske.
2022-08-30, 13:03
Medlem
Citat:

Jag har inte ignorerat någon, men det blir ju lite trist att man hela tiden ska upprepa sig eftersom en person inte kan begripa det man sagt.
Som sagt, Ja hon hotade med att stanna kvar hela hyrestiden ut.
Det står att en Man ringde och skrek, en Man som ringde full. Och Jelena har skrivit till andra att det varit en Man som hotat henne.
Det finns inte någonstans där det står att Lydia ringt och skrikit, inte någonstans där det skulle varit Lydia som ringt på fyllan, inte någonstans att det skulle vara Lydia som hotat något med barnen.
Du är snarare du som är blåst när du anklagar folk helt utan bevis. Men, inget som förvånar en ju.
2022-08-30, 13:04
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag undrar över helheten av sms:en, om det skulle gå att få en klarare bild av innebörden som vi "utan behörighet" inte fått ta del av.
Det blir ju lite dumt att slänga upp ett "bevis" där själva kontexten är klippt och klistrad i.
Resultatet blir uppenbart väldigt missvisande.
Det skulle inte direkt styrka Lydias oskuldsfullhet, eller vad som är själva tanken med sms:en
hade det funnits sms där det klart och tydligt framgick att det var en man som hotat med att kidnappa barnen o vapenlicens hade han garanterat lagt upp dom.

Är detta klippt och klistrat så gjorde han en rejäl blunder med att låta "hon börjar hota, vem är denna kvinna egentligen" vara kvar hehe..troligen skulle just den meningen klippts bort heh.
svart på vitt bevis på att det var Lydia hon menade.

Han gjorde helt enkelt bort sig själv, och istället för att inse det fortsätter han att ljuga om att det var "en man" som hotade och absolut ingen kvinna..
2022-08-30, 13:05
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Jag har inte ignorerat någon, men det blir ju lite trist att man hela tiden ska upprepa sig eftersom en person inte kan begripa det man sagt.
Som sagt, Ja hon hotade med att stanna kvar hela hyrestiden ut.
Det står att en Man ringde och skrek, en Man som ringde full. Och Jelena har skrivit till andra att det varit en Man som hotat henne.
Det finns inte någonstans där det står att Lydia ringt och skrikit, inte någonstans där det skulle varit Lydia som ringt på fyllan, inte någonstans att det skulle vara Lydia som hotat något med barnen.
Du är snarare du som är blåst när du anklagar folk helt utan bevis. Men, inget som förvånar en ju.
ok men vad är din förklaring på detta då?

varav Ulf frågar:
"va? Hotar hon?"
2022-08-30, 13:15
Medlem
Citat:
ok men vad är din förklaring på detta då?

varav Ulf frågar:
"va? Hotar hon?"

Som jag sa, och Jelena ville att hon skulle flytta innan de 30 dagarna hade gått. Det ville inte Lydia, vilket var hennes fulla rätt.
2022-08-30, 13:19
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Som jag sa, och Jelena ville att hon skulle flytta innan de 30 dagarna hade gått. Det ville inte Lydia, vilket var hennes fulla rätt.
ok då började LYDIA HOTA

"Jelena: hon börjar hota, vem är denna kvinna egentligen"

Du har i alla tidigare inlägg påstått att LYDIA INTE HOTADE.
2022-08-30, 13:27
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Och innan du svarar att det inte var Lydia som hotade om barnen så står det så här:

Hotat att mina barn försvinner från dagis och att hon har en vapelinicens...M.M
Hon går ju på psykiskt utredning och vi blev riktigt rädda"

(jag capsade hennes M.M, vågar inte tänka på vad mer HON hotade om..)

Här i samma sms som hotet om barnen ser man klart och tydligt att det ÄR LYDIA hon pratar om.

Anmälan(polis, antar jag?) var även den på LYDIA.
2022-08-30, 13:36
Medlem
Citat:
ok då började LYDIA HOTA

"Jelena: hon börjar hota, vem är denna kvinna egentligen"

Du har i alla tidigare inlägg påstått att LYDIA INTE HOTADE.

Ja hon hotade med at stanna kvar hela hyrestiden ut. INGENTING annat.
Ja jag kan ju inte kalla det för att man hotat någon om man säger till en annan part att "Nej, jag tänker stannar hyrestiden ut som jag har rätt till. Du får faktiskt vänta med dina nya hyresgäster till efter jag flyttat ut".
Men, du kanske kallar det för hot, så ja, i så fall hotade Lydia.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in