2022-08-28, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Lasse, du har inte förstått innebörden av domarna.
All din fakta kommer från mördaren och hennes "familj"
Tror du inte att en förälder försöker försvara sitt barn? Försöker hitta förmildrande omständigheter så långt som möjligt?
När det inte går att blunda för att ens avkomma är full av skit, dricker man någonting stärkande och lugnande under tiden som mardrömmen genomlevs.
Jag frågar dig igen Lasse, var du där under rättegångarna?
Jag var där och jag har beskrivit vad jag upplevde och såg med egna ögon. Jag är ett ögonvittne.

Nu får du läsa det jag skrev igen och inte hitta på. Var skrev jag att all min fakta kom från Lydia och hennes familj? Var? Läste du det jag också skrev? "Jag går på den kännedom jag har i form av bildbevis, telefonsamtal (inspelade)".
Som jag påtalat vid flertalet gånger, så har jag pratat med folk även utanför familjen m.m.
Ja och som ögonvitte är du icke trovärdig eftersom det redan har bevisats att föräldrarnas "te drickande" ej varit så stort som du försökt få det till.
2022-08-28, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Nej , nej och åter nej, SMS:en visar det motsatta, Lydia hotar Jelena och hennes barn, det är ganska uppenbart, vad menar du med behörighet ? är du nån sorts domare som bestämmer vad folk ska få se

Nej det gör det inte. Det står inte att det var Lydia som hotade henne och hennes barn. Det står att det var en man som ringde, en man som hotade också, en man som ringde på fyllan.
Ser du inte att hon skrivit det, ja då får du ha gläsögon. Och det finns fler sms som hon även har skickat till andra där hon skriver att det är en man som hotar henne m.m.
Klart jag bestämmer vem som skall få se de bevis jag har, utan tvekan. Om det nu inte skulle vara frågan om en domstol, då hamnar vi i ett annat läge.
2022-08-28, 18:14
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Nu får du läsa det jag skrev igen och inte hitta på. Var skrev jag att all min fakta kom från Lydia och hennes familj? Var? Läste du det jag också skrev? "Jag går på den kännedom jag har i form av bildbevis, telefonsamtal (inspelade)".
Som jag påtalat vid flertalet gånger, så har jag pratat med folk även utanför familjen m.m.
Ja och som ögonvitte är du icke trovärdig eftersom det redan har bevisats att föräldrarnas
"te drickande" ej varit så stort som du försökt få det till.

Drack dom bara en halv liter te istället för en liter ?, faktumet att dom fikade på en mordrättegång är ju
minst sagt,,,,,märkligt
2022-08-28, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Drack dom bara en halv liter te istället för en liter ?, faktumet att dom fikade på en mordrättegång är ju
minst sagt,,,,,märkligt

Men det gjorde dom ju inte.
Vi har haft detta snack tidigare. Och reglerna är sådana att man inte får förtära något inne i en rättssal. Vakten hade sagt till dem, vilket inte var gjort. Och om det sen mot alla odds skulle ha hänt och det skulle vara en sån big deal, och man inte påtalar det för vakten eller rätten, ja då ska man inte gnälla över det på ett forum sen. För det har med all sanolikhet aldrig inträffat.
2022-08-28, 18:22
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Men det gjorde dom ju inte.
Vi har haft detta snack tidigare. Och reglerna är sådana att man inte får förtära något inne i en rättssal. Vakten hade sagt till dem, vilket inte var gjort. Och om det sen mot alla odds skulle ha hänt och det skulle vara en sån big deal, och man inte påtalar det för vakten eller rätten, ja då ska man inte gnälla över det på ett forum sen. För det har med all sanolikhet aldrig inträffat.

Som sagt jag tror inte på en borstbindare, jag tror mumsbulle talar sanning här
2022-08-28, 18:30
Avslutad
Citat:
Nej det gör det inte. Det står inte att det var Lydia som hotade henne och hennes barn. Det står att det var en man som ringde, en man som hotade också, en man som ringde på fyllan.
Ser du inte att hon skrivit det, ja då får du ha gläsögon. Och det finns fler sms som hon även har skickat till andra där hon skriver att det är en man som hotar henne m.m.
Klart jag bestämmer vem som skall få se de bevis jag har, utan tvekan. Om det nu inte skulle vara frågan om en domstol, då hamnar vi i ett annat läge.
Menar du att utifrån de två printsen, går att utläsa att tre olika män som hotat Jelena?

Du skrev att ögonvittnet sett Lydia och en man vid macken. Hur vet du att den mannen är en av "alla män" som hotat Jelena?
Lydia själv har beskrivit en flyttfirma och att hon blivit hotad av Jelenas pojkvän, (som sedan flyttade in i Farstalägenheten.)

Dina sk. Bevis är väldigt hemliga, så hemliga att endast "behöriga" får ta del av dem. Ligger högkvarteret på en pub i Strängnös?

Hur kommer det sig att du är spindeln i nätet? Du har all denna insamling av bevis? Sms, telefoninspelningar?, bildbevis mm som inte kommit till polisens kännedom om dem nu är graverande?

Du och captainspiced säger emot varandra på några punkter, vem av er två ska man lita på?
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-08-28 kl. 18:34.
2022-08-28, 18:38
Medlem
Citat:
Menar du att utifrån de två printsen, går att utläsa att tre olika män som hotat Jelena?

Du skrev att ögonvittnet sett Lydia och en man vid macken. Hur vet du att den mannen är en av "alla män" som hotat Jelena?
Lydia själv har beskrivit en flyttfirma och att hon blivit hotad av Jelenas pojkvän, (som sedan flyttade in i Farstalägenheten.)

Dina sk. Bevis är väldigt hemliga, så hemliga att endast "behöriga" får ta del av dem. Ligger högkvarteret på en pub i Strängnös?

Hur kommer det sig att du är spindeln i nätet? Du har all denna insamling av bevis? Sms, telefoninspelningar?, bildbevis mm som inte kommit till polisens kännedom om dem nu är graverande?

Du och captainspiced säger emot varandra på några punkter, vem av er två ska man lita på?

Se nu hittar du på en massa skit igen!
Jag har inte sagt att det var 3 olika män som hotat Jelena.
Jag har heller aldrig skrivit att ögonvittne sett Lydia och en man vid någon mack.
Ja, alla de olika bevis är inget som du kommer att se.
Och ja, man har hela tiden sagt att utredningen varit dålig.
2022-08-28, 19:30
Avslutad
Citat:
Ja det är enbart rörigt eftersom du ej håller dig till sanningen. Det är väl ofta så dessvärre.
Det är mycket lättare att hålla en röd tråd när man håller sig till sanningen, vilket man gör. Så själv har jag inga problem alls.
Hur jag kan veta, ja jag har ju sagt till dig åtskilliga gånger att jag känner Lydia, och känner en del av hennes vänner.
Det är du som hela tiden tjatar om flera ulfisar...
Jag har sagt att Ulf hade inget skuldkrav mot Lydia via kronofogden, alltså det har fortfarande ej registrerats någon skuld hos kronofogden.

Citat:
Men han skrev ju inte, han ringde henne och hotade, samt var full. Allt finns på sms då hon berättat allt, så det är lugnt.

Citat:
Ja du kan fortfarande inte läsa märker vi alla.
Det med att Emil var känd av polisen eftersom han var missbrukare, och att det varit en patrull på gatan strax innan, det står i Fupen. Men din vana trogen så tror du man har fått den infon av Lydia. Det är lugnt, tro du det och känn dig blåst.
Vem har sagt att ett telefonsamtal finns på sms. Jag sa att vad Emil gjort finns på sms eftersom Jelena skrivit det på sms, till olika personer. Ej till Lydia bör ju nämnas då du envisas att tro allt kommer från henne.

Citat:
Ja och problemet med den idiotiska tanken är ju den att Lydia inte blir avundsjuk. Och det var mopedkvinnan som satt utanför huset och grät enligt grannarna.
Och som sagt, bostadsproblemet för Lydia var löst. Och bilen var ett gemensamt köp enligt tidigare skrivet inlägg.
Så kanske du inte borde ljuga så mycket om en person du aldrig känt.

Citat:
Så må vara att hon var under utredning och hade vapenlicens. Men det är likväl en MAN som har hotat, som har ringt m.m, ej en kvinna.
Undrar vem det är som är snurrig.
Jag redigerar inga misstag, jag kompletterar ibland.
Men som sagt, du kanske borde ta en kurs i läsning, bara ett vänligt förslag.

Citat:
Jag har heller aldrig skrivit att ögonvittne sett Lydia och en man vid någon mack.
Läs igenom dina egna svar och fundera över hur det kan komma sig att så pass många skribenter kan missförstå "dina sms-prints" och förklaringar.
2022-08-28, 19:37
Medlem
Citat:
Läs igenom dina egna svar och fundera över hur det kan komma sig att så pass många skribenter kan missförstå "dina sms-prints" och förklaringar.

Ja jag skriver att det varit en man som hotat hyresvärden, en man...inte en kvinna.
Att hon har sagt att det varit en man som har hotat henne, hon har sagt det via sms också vilket syns.

Att sen folk (visst folk) tolkar en man till en kvinna, ja det är deras problem inte mitt.

Och varför hittar du på en massa skit och att jag skulle ha sagt saker jag ej har sagt? Kan du för en gångs skull svara på varför du gör det?
2022-08-28, 19:47
Avslutad
Citat:
Jepp, att ett ögonvittne berättat vad hon har sett. Vad är skillnaden där och på exempelvis Emils grannar berättar vad de sett?

Citat:
Ja det spelar verkligen ingen roll att man berättar att man ej fått info från Lydia utan att det kommer från helt andra personer. Vissa läser som krattor och är extremt korkade.

Men här har du skärmdumparna jag fått länkar på nu.
Första länken är ju på när hon som hyrde ut lägenheten meddelar att hon har blivit hotad.

https://imgur.com/hYNIlsd

Här i den andra skärmdumpen så är det när hon meddelar att dörrens lås är uppborrat (genom en låssmed på polisens inrådan).

https://imgur.com/MARglmh

Men, som vanligt så blir man säkert beskyld för att allt är fejk m.m. Och att det inte skulle handla om Emil..

Citat:
Precis vad man trodde
Detta var alltså bara en bråkdel av vad som finns sparat. I andra sms och samtal framgår det att det är inte Lydia som hotar, det är den berusade mannen som gör detta.

Alltså, Emil och Lydia hyrde en bil på cirkel K, när de flyttade. Ni vet väl att man kan hyra bilar där

Det finns mycket mer. Men som sagt, vad tjänar det till när idioter ändå försöker få det till något som det ej är.

Jelena måste ha menat hon när hon skrev han exempelvis.
Ni förstår varför folk inte vill skriva här i tråden när ni håller på som ni gör va. Det är sista gången jag länkar in något bevis här varje fall.

Citat:
Du skriver ju själv om ögonvittnet, jag orkar inte gå igenom din posthistorik när du inte kan stå för dina egna ord, utan vränger och vrider på det till en massa mumbo jumbo.
2022-08-28, 20:01
Avslutad
Citat:
Precis vad man trodde
Detta var alltså bara en bråkdel av vad som finns sparat. I andra sms och samtal framgår det att det är inte Lydia som hotar, det är den berusade mannen som gör detta.

Alltså, Emil och Lydia hyrde en bil på cirkel K, när de flyttade. Ni vet väl att man kan hyra bilar där
Det finns mycket mer. Men som sagt, vad tjänar det till när idioter ändå försöker få det till något som det ej är.

Jelena måste ha menat hon när hon skrev han exempelvis.

Ni förstår varför folk inte vill skriva här i tråden när ni håller på som ni gör va. Det är sista gången jag länkar in något bevis här varje fall.

Citat:
Ja jag skriver att det varit en man som hotat hyresvärden, en man...inte en kvinna.
Att hon har sagt att det varit en man som har hotat henne, hon har sagt det via sms också vilket syns.

Att sen folk (visst folk) tolkar en man till en kvinna, ja det är deras problem inte mitt.

Och varför hittar du på en massa skit och att jag skulle ha sagt saker jag ej har sagt? Kan du för en gångs skull svara på varför du gör det?
Jelena måste ha skrivit fel?
Liksom domstolar, socialtjänst, kronofogden och skatteverket, även kriminalvården måste ha skrivit fel, enligt dig...
Är det inte möjligt att den/dom som matar dig med "bevis" i själva verket ljuger för dig?
Att det skulle ljugas och begås misstag från alla håll känns inte trovärdigt
2022-08-28, 20:13
Medlem
Citat:
Du skriver ju själv om ögonvittnet, jag orkar inte gå igenom din posthistorik när du inte kan stå för dina egna ord, utan vränger och vrider på det till en massa mumbo jumbo.

Ja att ett ögonvittne (granne) har sett Emil och Lydia vid lägenheten med en flyttbil. Inte vid någon mack eller annat skit du hittar på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in