2021-01-25, 18:46
Bannlyst
Varför är det omöjligt att skapa fejkkonton? Efter ett tag så inaktiverar de kontot och kräver att man lägger upp en bild på sitt körkort eller annan id-handling. Hur fan kommer man runt skiten?
Citera
2021-05-19, 22:55
Medlem
jag har en kontakt på fb som jag egentligen inte tycker om. En parasitisk person som inte är trevlig på något sätt. Jag pallar inte unfrienda för då blir denna säkert ledsen, men jag vill inte heller att den ser min aktivitet. Inte alls. Personen är störig och nyttjar att den ser mitt flöde och knycker olika möjligheter. Mest arbetsrelaterat.
Har lite historia med personen och har mest fått vara förlåtande för att orka ha med henne att göra.
kan man blocka all som hon ser från mig utan att ta bort henne som vän?
Citera
2022-04-03, 11:09
Medlem
oresundsbroens avatar
Är det inte så att facebook dejting kommit igång?
Citera
2022-08-28, 16:32
Medlem
wwrs avatar
Ren bluffannons som utnyttjar Musk och Tesla. Tidigare såg jag en liknande som vände sig till barnfamiljer. Otroligt dåligt att Facebook inte tar bort dessa

https://snipboard.io/t1xoSj.jpg
Citera
2023-07-25, 05:25
Medlem
McCarthy01s avatar
Dessa visdomsord som masskopieras på Facebook och får en massa gillningar, när de som postar dem inte själva verkar förstå innebörden av dem eller inte ens lever efter dessa ord.

Lämnar man en kommentar om egna erfarenheter kring människor eller företeelser som visdomsorden berör, så verkar de inte fatta vad man menar.

Det enda folk förstår sig på idag är mat och ytlighet.
Citera
2023-07-25, 06:05
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ren bluffannons som utnyttjar Musk och Tesla. Tidigare såg jag en liknande som vände sig till barnfamiljer. Otroligt dåligt att Facebook inte tar bort dessa

https://snipboard.io/t1xoSj.jpg

Ja, men DET skriver inte PK-media om. När det var Samnytt som tog in sådana annonser, så var det fruktansvärt omoraliskt.

Här ska även nämnas alla dessa fuskprofiler med "amerikanska generaler" och "brittiska ingenjörer på oljeplattform" som försöker scamma vita kvinnor. Det är negrer i Ghana och Nigeria som ligger bakom profilerna, och fotona på attraktiva vita män är stulna. Jag anmäler och anmäler, men jag får bara det där AI-genererade meddelandet tillbaka, att "vi har inte tagit ner innehållet då det inte är offensive". Och det finns ingen ruta där man skulle kunna skriva med egna ord, och förklara vad som är fel och vad man vet. Bara de där kryssrutorna.

...och dom som arbetar med Facebook MÅSTE ju förstå vad det rör sig om, när det är så omfattande och har pågått i så många år. De bryr sig bara inte.
Citera
2023-07-25, 06:10
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.FergemneE150D
jag har en kontakt på fb som jag egentligen inte tycker om. En parasitisk person som inte är trevlig på något sätt. Jag pallar inte unfrienda för då blir denna säkert ledsen, men jag vill inte heller att den ser min aktivitet. Inte alls. Personen är störig och nyttjar att den ser mitt flöde och knycker olika möjligheter. Mest arbetsrelaterat.
Har lite historia med personen och har mest fått vara förlåtande för att orka ha med henne att göra.
kan man blocka all som hon ser från mig utan att ta bort henne som vän?

Ja, sätt henne på begränsadlistan. Då ser hon bara dina offentliga poster, och det som du inte vill att hon ska se delar du bara med vänner. Hon förblir alltså din vän officiellt, men hon ser inte det som dina övriga vänner ser.

Fast hon kommer nog att undra, när hon plötsligt får så många färre inlägg från dig i sitt flöde, jämfört med tidigare... Om ni har gemensamma vänner, kan det hända att hon tar upp det med någon av dem, och denne svarar att "det var konstigt, jag får minst fem inlägg varje dag ifrån Mrs F."
Citera
2023-07-25, 06:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tunnelgatan
Varför är det omöjligt att skapa fejkkonton? Efter ett tag så inaktiverar de kontot och kräver att man lägger upp en bild på sitt körkort eller annan id-handling. Hur fan kommer man runt skiten?

Mitt fejk-konto lever kvar sedan flera år. En gubbe skickade en ilsken fråga och undrade vem jag var (min fejk-profil hade tydligen samma efternamn som gubben bar). Jag missade det där meddelandet så det kom ett till som var ännu mer ilsket. Jag missade det också och gubben gav upp och försvann. Allt det där tyckte jag var lite roligt.

Jag måste vara en av få som tog bort datumet när jag fyller år, på min huvudsakliga sida. Förmodligen vet folk inte hur man gör och ids inte ta reda på det heller.
Senast redigerad av Tymmiedickzon 2023-07-25 kl. 07:04.
Citera
2023-11-05, 18:36
Medlem
Kan detta vara på riktigt?
Jag gick med en grupp på Facebook (We Against Cyberbullies) där följande lista publicerades.
Meta skulle kört en AI bot som räknar och listar trakasserier över Facebook genom att även testa språköversättningen.
Topp 10 under föregående vecka.
Har ni hört om något liknande eller sett denna eller annan lista?
Gaetano Di Lieto
Allan Klasson - Ausnamench
Ingrid Isis - IngridEaton
Jacquelyn Orias Eliseo - Jhack August
Sven Svantesson - Sven Sven
Mohammed Ahmed - Md dj ninja
Jens Hultgren
Nadia Adamsson - Nada Bfr
Wong Jong Jie
Oguz Zhamzat - Oguz Cleveland
Citera
2023-12-26, 06:00
Medlem
McCarthy01s avatar
Blir ens fb-vänner "kränkta" om man inte gillat eller kommenterat deras inlägg på länge? Ofta så är det ju bara vissas inlägg som dyker upp mest frekvent i flödet och då blir det att man missar mångas inlägg. Har märkt en viss tjurighet hos folk vars inlägg man inte reagerat på på länge, vissa tar bort en endast pga det. Att vuxna människor kan vara så känsliga.
Citera
2023-12-26, 07:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Blir ens fb-vänner "kränkta" om man inte gillat eller kommenterat deras inlägg på länge? Ofta så är det ju bara vissas inlägg som dyker upp mest frekvent i flödet och då blir det att man missar mångas inlägg. Har märkt en viss tjurighet hos folk vars inlägg man inte reagerat på på länge, vissa tar bort en endast pga det. Att vuxna människor kan vara så känsliga.

Blir reaktionen på det man lägger upp ljum får man inte den psykologiska belöning man är ute efter och så slutar man därför lägga upp. Nu duger inte "like" längre. Andra symboler som "Wow!" eller ett asgarv måste till. Ett "like" tolkas som något högst pliktskyldigt. Så resonerar jag och jag är en vuxen karl. Vi vuxna karlar är ju där. Ungdomen har ju börjat att betacka sig.

Ju fler inlägg, desto mer lågstatus skulle jag även få intrycket att människan är. FB borde egentligen passa efterblivna handikappade, tyvärr. Inget ont om dem. Vad jag menar är att de bättre torde uppskatta FB och ha det skoj där.
Senast redigerad av Tjoenlai 2023-12-26 kl. 07:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in