Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-25, 19:17
  #10489
Medlem
Varför måste man släpa med sig ungarna överallt nuförtiden? Att åka och handla med ungar är ju fan en mardröm!
Citera
2022-08-25, 19:19
  #10490
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Jennie borde tänka på o gå av sig sina xtra kilon istället för o störa sig på upptagna parkeringar..omg


https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...eparkeringarna

alla familjeparkeringar stjäls av medelålders män i sportbilar..ojoj..

Ställer mig ofta där med min ”superbil” men skulle Jennie titta in i den så skulle hon se en barnstol.
Men antagligen gör hon ej det.
Citera
2022-08-25, 19:19
  #10491
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Varför måste man släpa med sig ungarna överallt nuförtiden? Att åka och handla med ungar är ju fan en mardröm!

Ja det är det, men vad fan ska man göra säger du?
Ska jag låsa in grabben i bastun medans jag åker och handlar?
Citera
2022-08-25, 19:21
  #10492
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Om hon behöver gå mer och ned i vikt (enligt dig), är det nog inte till och från bilen som är problemet.
Den parkeringen är bland annat till för säkerheten till de små.
Då kan man välja en parkering långt bort, inga bilar vid urlast. o Gå FET JENNIE; GÅ!!!!!!!!!!!!!!!
Citera
2022-08-25, 20:32
  #10493
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Ja det är det, men vad fan ska man göra säger du?
Ska jag låsa in grabben i bastun medans jag åker och handlar?

Är alla småbarnsföräldrar ensamstående nuförtiden? Handla innan du hämtar på dagis? Är ungen liten lär det väl finnas en förälder till?Sen är väl inte familjeparkeringen till för de som har större ungar, typ såna som går själva och inte behöver bilbarnstol?

Har full förståelse att alla inte har svängrum att handla ensam.

Jennies pojkvän kanske kan handla?
Citera
2022-08-25, 22:21
  #10494
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Är alla småbarnsföräldrar ensamstående nuförtiden? Handla innan du hämtar på dagis? Är ungen liten lär det väl finnas en förälder till?Sen är väl inte familjeparkeringen till för de som har större ungar, typ såna som går själva och inte behöver bilbarnstol?

Har full förståelse att alla inte har svängrum att handla ensam.

Jennies pojkvän kanske kan handla?

Den föräldern kanske också vill göra något?
Du måste ha ordentliga problem i livet som stör sig på att folk tar med sina kids till mataffären.
Helt störd är vad du verkar vara.
Vad fan gör det att man tar med sin unge på en helt vardaglig sak som att handla? Det är något ALLA gör, inklusive barn.
Citera
2022-08-26, 00:31
  #10495
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Den föräldern kanske också vill göra något?
Du måste ha ordentliga problem i livet som stör sig på att folk tar med sina kids till mataffären.
Helt störd är vad du verkar vara.
Vad fan gör det att man tar med sin unge på en helt vardaglig sak som att handla? Det är något ALLA gör, inklusive barn.

"Den föräldern kanske...." Då skall man kanske inte gråta i Aftonhoran om man inte fixar att handla utan ungar!

Stör mig inte alls! Stör mig ibland, eller snarare småler, åt folk som gråter ut i kvällspressen för skitsaker bara för att få sina 15 min av fame.

Du verkar hyfsat störd om du går igång på provokativa inlägg på FB!
__________________
Senast redigerad av Palkranen 2022-08-26 kl. 00:34.
Citera
2022-08-26, 00:39
  #10496
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroko
I kölvattnet av den feta kriminella ungen och hans patrask till morsa som snyftat en skvätt kommer nästa.

Hundar saboterar en mobiltelefon totalt och den fattar eld.
Och allt är sony ericssons fel, t.om. att puckot har det ostädat hemma med massa utspridda tidningar som kan fatta eld.

För övrigt vad är det för idiot till granne som inte larmar då han hört brandlarmet tjuta i en timme?

Här finns artikeln:
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...087912,00.html


Vad är det som driver alla idioter att gå till tidningen?
Hade jag haft så korkade jyckar skulle jag avliva dem och hålla käften om incidenten.

Pengar. Kvällspressen har alltid utnyttjat det som tilltalar människans sämsta sidor. Vilket är tragiskt, då det leder till moraliskt förfall och en kollektiv fördumning.

Således hittar du alltid löpsedlar som sägs innehålla :

1. Enkla åtgärder mot vanliga sjukdomar.
2. Kändisskandaler.
3. Bantningstips.
4. Bättre sexliv.
5. Hur du förvaltar pengar bäst.

osv.

Sorgligt men sant.
Citera
2022-08-26, 08:42
  #10497
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ETA2824-2
Så man kan inte ha familj om man kör en sportbil? Vilken idiot, ser dagligen föräldrar åka runt i sportbilar.

Familjeparkeringar är inte till för personer som har familj. Familjeparkeringar är till för de som har sina småbarn med sig i bilen.
Citera
2022-08-26, 11:26
  #10498
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
För att den som äger parkeringen har bestämt att det ska vara så, vilket jag med äganderätten i minnet, tycker man ska respektera.

En butiksparkering är allmän plats och de med sportbil är lika mycket kunder som barnfamiljer är. Barnfamiljer är otroligt bortskämda och anser att de alltid ska komma i första rummet. Dessutom är det ju konstigt att det inte går att bötfälla om det nu är så att ICA äger parkeringen. Det borde ju vara likställt med att ställa sig på handikappplats om man inte är handikappad och det kan man ju bli bötfälld för.
__________________
Senast redigerad av Ganonito 2022-08-26 kl. 11:30.
Citera
2022-08-26, 13:55
  #10499
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Hon bör gå ner o således gå mer, skylla på nyfödda..jo tjena. Behöver inte se ut som barbapappa för det

Inte alls ny trend: Idioter tar sig utrymme på Flashback
Citera
2022-08-26, 20:15
  #10500
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
En butiksparkering är allmän plats och de med sportbil är lika mycket kunder som barnfamiljer är. Barnfamiljer är otroligt bortskämda och anser att de alltid ska komma i första rummet. Dessutom är det ju konstigt att det inte går att bötfälla om det nu är så att ICA äger parkeringen. Det borde ju vara likställt med att ställa sig på handikappplats om man inte är handikappad och det kan man ju bli bötfälld för.
En butiksparkering ägs normalt inte av kommunen utan av en fastighetsägare. Det här är mer en fråga om moral och respekt inför andras äganderätt och bestämmande över dennes egendom, snarare än en juridisk fråga.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback