Citat:
Ursprungligen postat av
Bobbyboi
Jaha, det blir "enkelt och billigt" för ryssland att besätta HELA Ukraina militärt och underkuva den del av befolkningen som inte har mördats...
Då du (i likhet med din herre och härskare, den psykotiske dvärgen i kreml) verkar fixerad vid "nazister" så kvarstår frågan VARFÖR den psykotiske dvärgen i kreml INTE har "avnazifierat" wagner gruppen? wagner gruppens führer, dmitry utkin, tillika bästa kompis med den psykotiske dvärgen i kreml, synes ju vara "nazist", eller hur?
https://www.nationalworld.com/news/world/wagner-group-russian-mercenaries-ukraine-3589837
Är nazisterna i wagner gruppen "bra" nazister då de understödjer den psykotiske dvärgen i kreml?
"
It is variously described as a private military company, a network of mercenaries, or a de facto private army of Russian President Vladimir Putin."
https://en.wikipedia.org/wiki/Wagner_Group
Hur många nazister finns då i Wagnergruppen? En av grundarna har en tatuering vet jag men resten? Sitter dom i den politiska toppen och styr någonstans? Är dom en risk för andra i ett fredligt samhälle? Alla länder i Europa har nazister och för mig är det väl ok om dom sitter och drömmer i pojkkammaren precis som transvistiter får klä sig som dom vill där hemma.
Säg till då Wagnergruppen tar av sig maskerna och går i nazistiska fackeltåg i Moskva, då har vi ett problem.
Nu är det inte bara neonazister som är ett problem i Ukraina utan många andra grupper som rena facister, ultranationalister och fan vet vad och dom har fått makt, vapen i hand och frikort från de flesta åtal sedan 2014. Dom har en sak gemensamt och det är drömmen om det storslagna Ukraina och för att bli riktigs storslagen måste man kriga och skriva ny historia för enbart Banderas och gänget från andra världskriget duger inte längre.
Det jag ofta kallar råskinn i Ukraina är mitt samlingsnamn på nazister, ultranationalister och andra märkliga grupper. Det är likt tysklands naziströrelse och lika brutala men något annat idag. Metoderna att skrämma och styra samhället är mycket lika och historiker får i framtiden hitta på namn på dess "gemenskap".