Citat:
Ursprungligen postat av
BehindRayban
1. Sluta svamla nu va, det är inte WW1 längre utan alla har airburst ammunition. Det är trivialt att konstruera ammunition som totalt dräper allt som gömmer sig i en skyttegrav eller befästning. Ryssarna har massvis med sådana vapen precis som Sverige. De använder dem också kopiöst i Ukraina, se här för måndagens fotoskörd från en enda journalistdrönare:
https://southfront.org/ukrainian-forces-suffered-heavy-losses-in-southern-front-lines-photos-18/ (PG-18, propaganda).
Nej, Ryssland har inte proximity fuses på majoriteten av sin ammunition. Den stora delen är vanlig konventionell.
Noterar du att gräset inte är helt grönt på alla ställen. Vi ser en massa torrt gräs på bilderna. Reflekterar du då inte över att bilderna kan vara äldre än den 24:e Augusti och högsommargrönska?
Detta är inte Augusti i Ukraina för mig.
https://s2.cdnstatic.space/wp-content/uploads/2022/08/N-7.jpg
Du visar lite bilder på 9st Ukrainska soldater. Vilka uppenbarligen inte har varit skyddade tillräckligt vid artillerielden. Man ser inga skyttevärn eller något sådant och sedan hävdar du att artilleri är jättefarligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
BehindRayban
1.1. Som synes av drönarreportage från frontlinjen är fronten fylld med Ukrainska lik.
9st. Tidpunkt okänd.
Citat:
Ursprungligen postat av
BehindRayban
2. Du kan använda de där reportagen som toapapper. Personligen har jag inte bemödat mig med att titta på Dakota filmen, men Yildiz filmen innehåller informationen om att "allt i filmen är humbug" i det finstilta. Du har med andra ord blivit bedragen av simpel propaganda.
Jaha, det har jag. Vad är det i deras intervjuer som är humbug menar du?
Citat:
Ursprungligen postat av
BehindRayban
3. Ryssarna kan köra över Ukraina precis när de vill på precis samma sätt som Svenska militären gör i Sverige. Pratet om befästningar är mest Rysk Maskirovka för att få Ukraina att fortsätta pumpa in manskap och resurser i ett skyttegravskrig där Ryssland har precis alla fördelar.
Det är många pro-ryssar som hävdat det i 6 månaders tid men lik förbannat så händer ingenting. Det är inga enorma ukrainska förluster. Förlusterna på båda sidor kan anses som likvärdiga på sin höjd. Du sitter inte på en riktiga informationen om du tror det.
Du är en av dessa som kommer att bli ihågkommen efter kriget som en av de mest hjärntvättade användarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
BehindRayban
4. Bye-bye