Citat:
Ursprungligen postat av
asdfghjklzxcvbnm
Det är det som är det sjuka. Med deras pengar kan dom fan välja och vraka hur man vill. Finns ingen anledning att ta till hot och våld som metoder. Dom har ett stort jävla smörgåsbord att njuta av framför sig. Men man kan ju kanske inte använda normal jävla logik när det gäller såna som Giggs eller Mendy heller.
Det där är ett feltänk. "De kan få vilken kvinna de vill, varför beter de sig så här, de "behöver" inte våldta och misshandla".
Nej, men de vill det. Mendy vill våldföra sig på kvinnor, även om han inte behöver. Giggs vill knulla allt han går igång på och ändå ha en kvinna därhemma han kan vara otrogen mot, trakassera och misshandla.
Citat:
Ursprungligen postat av
TilhelmWell
En förstärkning är en förstärkning oavsett andra faktorer.
Han har garanterat ett par säsonger kvar på toppen av sin förmåga.
Real Madrid kanske klarar sig utan honom och joggar hem La Liga ändå. United klarar inte nytt kontrakt med dagens trupp. En enorm skillnad.
Casemiro är knappast en "hail mary". Rabiot och andra rykten hade varit en "hail mary".
Det är en förstärkning, ja. Men kommer det bli bra till sist? Det ställer jag mig tveksam till, och spontant vill jag inte se den här sortens desperation och överpriser löna sig.
Rabiot hade inte kostat skjortan på det sätt Casemiro gör. Undra om Real hade släppt Casemiro till säg PSG, City, Liverpool? För låt säga, 40 miljoner euro och knappt mer betalt än vad han har idag? Eller om detta handlar ur Reals perspektiv om en enorm payday för en spelare man klarar sig utan, från ett lag man inte ser som ett hot under de år Casemiro har kvar på toppen.
Citat:
Ursprungligen postat av
ingetbranick
Lysande inlägg rakt igenom, men jag nöjer mig med att citera ovanstående för det blir så långt annars. Att vara fotbollsdomare måste vara det mest otacksamma yrke (eller oftare extraknäck) man kan tänka sig. Hur de än gör kommer nån att kräva deras huvud på fat. Måste vara en alldeles speciell sorts självplågare som utsätter sig för detta. För fotbollssupportrar (och inte så få spelare) ÄR ju faktiskt dumma i huvudet, och ytterst få är medvetna om det. En olycklig kombination
(och jag tror inte heller att Casemiro kommer att vara en lyckad värvning, inte på sikt och med alla parametrar inräknade - som lönen. Apropå huvudlöst...)
Tack så mycket, snällt sagt. Ja som sagt, väldigt många fotbollssupportrar hade inte släppt att en domare medger fel, de hade ältat det i syfte att få domaren att lägga av/sparkas. Så bättre att hålla käft, även om man gjort ett horribelt felbeslut.
Citat:
Ursprungligen postat av
Aron
kommer att tänka på den defensive mittfältaren claude mekele som real gjorde sig av med 2003 till chelsea och han var ochså i samma ålder som cassemiro, 30 år och oj vad real fick ångra sig i efterhand
Det blir spännande att se om Casemiro är pusselbiten man saknar.