2022-08-21, 09:23
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Du får gärna starta en egen tråd som handlar om Kubakrisen och Irakkriget😉

Bra försök kamrat!

Kubakrisen är ytterst relevant när vi talar om att alla länder inte kan agera hur som helst.
Inte Kuba och inte Ukraina. t.ex.
Citera
2022-08-21, 09:24
Medlem
Reimers avatar
Stalins doktriner angående hur man för krig gäller fortfarande, massanfall utan tanke på egna förluster, c:a 300 orcher fick pröva på den igår vilket ger oss en total på c:a 45200 eliminerade orcher

Materielförlusterna sjunker något men det kan bero på att orcherna helt enkelt inte hinner föra fram tillräckligt med materiel till fronten, men trots det så förstördes i alla fall 5 stridsvagnar och tio artillerisystem.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=384373213875137&set=a.234922835486843
Citera
2022-08-21, 09:25
Medlem
Morgon cigaretten gick åt helvete för pissryssen

Russian ammunition dump burning this morning in occupied Horlivka, Donetsk Oblast.

https://twitter.com/MarkRid89403375/status/1561252249489252353
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1561250443648503811
Citera
2022-08-21, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Intressant video från 2016. Lovade McCain och Lindsey Graham ukrainarna USA:s stöd redan då? Kom Trump in och förstörde allt? 2017 var tydligen när allt skulle ske (video):

https://twitter.com/JerseyJoe1234/status/1560671026295734272?s=20&t=PHPhzX_9IfhEK-n5p61lXw

Även om man ska vara försiktig att övertolka sådant här så är det min uppfattning att Ukrainakrisen varit planerad och utarbetad av USA sedan länge. Jag har också sagt att det dock har varit försent att dra igång något nu då världen ser annorlunda ut och bara de sista åren har förutsättningarna förändrats geopolitiskt. Så helt klart kan det ha funnits planer på ett liknande scenario tidigare som inte genomfördes av någon anledning om det var Trump eller något annat. Helt klart är också det totalt katastrofala av Biden-administrationen att sjösätta detta idag. Jag tror inte att Biden ens i klara stunder är kapabel att leda en sådan operation och definitivt inte med de stolpskott han har omkring sig.

Här talar Kissinger om vad han tycker om den nuvarande administrationen i lite förtäckta ordalag:

/.../There is a hint, in “Leadership,” of Mr. Kissinger’s hope that contemporary American statesmen might absorb the lessons of their predecessors. “I think that the current period has a great trouble defining a direction,” Mr. Kissinger says. “It’s very responsive to the emotion of the moment.” Americans resist separating the idea of diplomacy from that of “personal relationships with the adversary.They tend to view negotiations, he tells me, in missionary rather than psychological terms, seeking to convert or condemn their interlocutors rather than to penetrate their thinking.

https://www.wsj.com/articles/henry-kissinger-is-worried-about-disequilibrium-11660325251
https://archive.ph/l9m9O

Kissinger som förlängde det misslyckade Vietnamkriget och bombade Kambodja och Laos. Det är honom ni krigshetsande ryska imperialister vill att vi ska lyssna på? Ukrainakrisen är inte utarbetat av USA. Hade USAs propaganda varit så effektiv hade det varit Prideparader i varenda Afghans by. Propaganda fungerar inte så. Det finns helt enkelt en stark inhemsk tro att inte vilja vara en del av Ryssland. Samma övertygelser finns i alla tidigare ockuperade stater i forna Sovjet. Vi vet hur ni är.

Haha gråter du nu är Dugins fascistiska imperialist dotter är död? Det finns inget vackrare för er imperialister än när en fertil rysk kvinna uppmanar till folkmord på ukrainare. Den ideologi hon propagerar för har miljontals liv på sitt samvete. Hon var ett legitimt mål.

https://twitter.com/WarAgainstPutin/status/1561131023168987136
Citera
2022-08-21, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polagom
Om inte Ryssland går som segrare från det här kriget så har jag svårt att se hur mycket de kan bygga upp för ett nytt anfall om 10-15 år? EU kommer långt innan dess slutat köpt Rysk olja. Om Ryssland går segrande ut så kommer EU att fortsätta med sina sanktioner.

Förlorar Ryssland och det är även så till synes för alla så behöver de att behöva bygga upp sin ekonomi, sin militär, etc igen. Allt även de utan EUs köp av gas och olja.

Sure Kina, Iran, NK kan köpa från de. Men kommer de göra en stor skillnad? Finns dessa infrastrukturer på plats för att stötta en expansion eller finns det pengar i dessa länder för att ersätta EU?

Ryssland vinner enbart om de tar över delar av Ukraina och sen fortsätter sin krigsresa mot Litauen etc. Vilket inte är troligt.

Ja så blir det väl som jag tror.

Västeuropa och USA kommer inte vilja/kunna upprusta ukrainas arme tillräckligt när Ryssland har erövrat hela Donetsk och gör ett eldupphör.

Sanktioner kommer kvarstå och just detta att skära av Ryssland från EU ekonomiskt har väl varit USA´s viktigaste ekonomiska mål förutom att sälja vapen.

Det är i grunden ett världskrig Putin startat men jag tror han vill föra det vidare på ett ekonomiskt och politiskt plan, inte militärt där han är totalt underlägsen. Globalisterna i USA EU mot stora delar av övriga världen.

Om inte annat så kan man läsa inläggen här på flashback av Zelenski och Nato-beundrare att kriget gäller de västuropeiska och vitas i USA rasmässiga överlägsenhet mot diverse genetiskt underlägsna folk. Ett slags raskrig och det ser man här tydligt på flashback.
Citera
2022-08-21, 09:36
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Aleksandr Dugin Putins fascistiske chefsideolog och som uttalat att målet är att få till ett folkmord i Ukraina fick nu betala ett högt pris för sin närhet till Putin. Hans dotter sprängdes i bitar i bilen hon satt i medan pappa Dugin hade tur och klarade sig oskadd.
Men tydligen var även dottern för det brutala kriget i Ukraina och hade även sanktioner på sig så hon var ju också ett legitimt mål för Ukraina. Ändamålet helgar ju medlen i detta fall.
Undra hur lille Putin tänker svara då Ukraina nu verkar börjar använda den skarpeggade lien allt närmare den lille patetiske och troligen skräckslagne Putin och hans krets av förbrytare.
Stärker det eller försvagar det dem gamla kommunistmannens fascistiska folkmords-styre är väl frågan.

Avnazifieringen av Moskva har börjat . Tanken var att han skulle åka i hennes bil men det blev ändrat tyvärr.

https://www.reddit.com/r/RussiaUkraineWar2022/comments/wtmtle/daughter_of_the_prominent_russian_nazi_ideologist/
https://www.reddit.com/r/RussiaUkraineWar2022/comments/wtpya6/looking_for_something_need_a_smoke/
https://www.reddit.com/r/RussiaUkraineWar2022/comments/wtjza7/alexander_dugins_daughter_was_assassinated/
Citera
2022-08-21, 09:39
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Haha varför vågar ni aldrig stå för att ni är Pro-Duginamördaren Putin?
Du har varit ProRySS sen start, faktum är att allt dravel mot Sverige du spytt ut dig genom åren visar snarare på RySStroll än pedofildyrkarnolla som alla trodde.

Nej, jag är emot den amerikanska politiken som förs idag. Så är det.
Så du behöver inte klistra på mig något jag inte står för. Men jag jag förstår att det blir lättast för dig.
Så fortsätt du. Jag tar inte åt mig.
Citera
2022-08-21, 09:47
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Nej, jag är emot den amerikanska politiken som förs idag. Så är det.
Så du behöver inte klistra på mig något jag inte står för. Men jag jag förstår att det blir lättast för dig.
Så fortsätt du. Jag tar inte åt mig.

Nej, du är ett simpelt Rysstroll, däremot trodde många du bara var vänsterbliven eller pedofildyrkare.

Båda dom gör det till sin grej att bara hata USA, dom flesta från den fria världen förstår att skilja på Putin, Larvröv, Kadyröv och vanliga friska Ryssar, ni klarar inte av den nyansbedömningen.

Alla ser igenom Rysstrolls vederstyggliga whataboutism, vad ska ni säga om alla utslagna ammunitionsdepåer, att alla RySSnaZister börjat kasta glödande fimpar på sina krutpallar?

EDIT: Vet någon hur många andra barn Dugin har?
Citera
2022-08-21, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Kubakrisen är ytterst relevant när vi talar om att alla länder inte kan agera hur som helst.
Inte Kuba och inte Ukraina. t.ex.

Nej den är inte relevant.
Ditt älskade pisslands agerande blir inte mindre klandervärt för att du byter till andra ämnen.
Citera
2022-08-21, 09:51
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Ohh. Dugin är verkligen en centralfugur inom den ryska fascismen tvättäkta fascist och odjur. MYCKET inflytelserik hos Putin. Synd det inte var han som satt i bilen.

https://www.svd.se/a/L57jex/magnus-ljunggren-putin-foljer-den-fascistoides-foreskrifter
Ändå ganska fint att han fått se sin dotter dö.
-Var är min dotter?
-Öh hon är lite här och där.
Citera
2022-08-21, 09:51
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Aleksandr Dugin Putins fascistiske chefsideolog och som uttalat att målet är att få till ett folkmord i Ukraina fick nu betala ett högt pris för sin närhet till Putin. Hans dotter sprängdes i bitar i bilen hon satt i medan pappa Dugin hade tur och klarade sig oskadd.
Men tydligen var även dottern för det brutala kriget i Ukraina och hade även sanktioner på sig så hon var ju också ett legitimt mål för Ukraina. Ändamålet helgar ju medlen i detta fall.
Undra hur lille Putin tänker svara då Ukraina nu verkar börjar använda den skarpeggade lien allt närmare den lille patetiske och troligen skräckslagne Putin och hans krets av förbrytare.
Stärker det eller försvagar det dem gamla kommunistmannens fascistiska folkmords-styre är väl frågan.

Svårt att se att det är Ukraina står bakom detta! Mer troligt nån intern uppgötelse! Purin är sur eller nått!
Citera
2022-08-21, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Ja så blir det väl som jag tror.

Västeuropa och USA kommer inte vilja/kunna upprusta ukrainas arme tillräckligt när Ryssland har erövrat hela Donetsk och gör ett eldupphör.

Sanktioner kommer kvarstå och just detta att skära av Ryssland från EU ekonomiskt har väl varit USA´s viktigaste ekonomiska mål förutom att sälja vapen.

Det är i grunden ett världskrig Putin startat men jag tror han vill föra det vidare på ett ekonomiskt och politiskt plan, inte militärt där han är totalt underlägsen. Globalisterna i USA EU mot stora delar av övriga världen.

Om inte annat så kan man läsa inläggen här på flashback av Zelenski och Nato-beundrare att kriget gäller de västuropeiska och vitas i USA rasmässiga överlägsenhet mot diverse genetiskt underlägsna folk. Ett slags raskrig och det ser man här tydligt på flashback.

Ett raskrig där slaver slåss mot slaver. Är det den nya ryska propagandan? Har ni inget bättre? Slaver är vita.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in