Citat:
Ursprungligen postat av
Lasseliten2
Det är just det man vill ha svar på. För hur det än är:
Vi som känner Lydia kan med gott samvete säga att hon aldrig någonsin varit i närheten av något sådant här tidigare. Hon skulle aldrig normalt sätt gjort något sånt här.
Hon hade brutit med Emil, men hade en del saker hos honom.
Det är därför man vill/önskar få svar på vad som hänt typ 3 månader bakåt. Varken polis eller åklagare har undersökt något sådant ju.
Man har hört saker, saker jag inte vill skriva här inne förens man få höra det från fler, för då kanske det ligger något i det man har hört.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mercede
varför säger hon inte det i förhören då? eller under rättegången när de pratar om att hon var bostadslös etc? Har jag missat något i fup får du gärna länka till vilken sida det står för hade det funnits ett uns sanning i det du sa så skulle hon nämnt det någonstans
s21 "Vid flera tillfällen säger Lydia att hon
"älskade honom så jävla mycket"
s49: "berättar att hon
mördat sin pojkvän"
s54 "gråter och säger att hon inte fattar att hon har gjort detta då hon
älskar honom och han är det finaste som finns"
s55 "uppger under samtalet att hon
älskar och saknar sin kille"
"vill vara med honom"
"fick veta att hennes kille är död för 2 dagar sen"
s210 "Emil och Lydia har haft en relation sedan två dagar före nyårsafton 2020 och
Lydia bor
tillsammans med Emil även om hon inte är skriven på adressen." (hennes ord under förhöret)
s225 "jag kommer
inte ens ihåg om jag ringde min, alltså 112 först eller om jag ringde min ex-man först och typ
skriker att
jag har skjutit min kille. Alltså det var inte meningen, jag skulle aldrig göra honom
illa"
ska jag fortsätta?