2022-08-16, 10:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Ja jag har inga barn så jag är inte hundra på hur sånt går till. Det jag däremot vet är att hon har haft barnen hos sig och fått betalt för det. :-)
Det märks att du inte har några barn, i ditt sätt att argumentera.
Hur kommer det sig att du ringer runt och orosanmäler människor runt om i landet?
Är du säker på att du är objektiv och vet vad som ligger bakom händelser i en familj?
Allt är inte vad det ser ut att vara eller vad någon vill få dig att tro.
Lydia har aldrig ljugit för dig, säger du...

Du har fått bevis framlagda och förklarade så att en treåring skulle kunna förstå resonemanget, men du ser inte och hör inte att Lydia förlett dig.

Lydia mår bra i fängelset, hur kommer det sig att hon får permis en gång per månad för att besöka lasarettet, då hon inte kan tillgodoses vården i fängelset?
Krav för dessa permisar är handfängsel, plit och krav om att inte nyttja alkohol eller berusningsmedel....
Det senaste kravet, fanns inte vid den första permisen till sjukan....varför lades den till? Vad tror du, du som sladdrar med tackan så gott som dagligen?

Obs, Offentliga uppgifter för den som undrar.
Den som söker, han finner 😇
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-08-16 kl. 10:34.
2022-08-16, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Men då köper man väl lägenhet istället?

Hmm. Du tänker att inkomsten är för låg för att hyra och att man då ska köpa en lägenhet. För lån som är inkomstbaserade. Det blev lite fel nu, va?
Förutom handpenningen då. En motsvarande lya hon hyrde kostar ca 3,5 miljoner. Så en dryg halvmille på bordet. Och sedan månadsinkomst på ungefär 60K för att låna resterande tre millar.
Som du sedan ska amortera och betala ränta på. Med bostadsrättsavgiften och detta är du redan förbi hyresbeloppet hon pröjsade.

Jag förstår inte varför man lägger krut på detta. Så är dagens bostadsmarknad. Hundratusentals människor som hamnat i glappet. Det blir inte enklare med flera barn, såklart.
Det är inget konstigt att Lydia blir besviken när soc "tak över huvud-garanti" innebär några nätter på vandrarhem. Det behöver man inte ha EIPS för att bli. Och det har givetvis inget med mordet att göra.
2022-08-16, 12:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Hmm. Du tänker att inkomsten är för låg för att hyra och att man då ska köpa en lägenhet. För lån som är inkomstbaserade. Det blev lite fel nu, va?
Förutom handpenningen då. En motsvarande lya hon hyrde kostar ca 3,5 miljoner. Så en dryg halvmille på bordet. Och sedan månadsinkomst på ungefär 60K för att låna resterande tre millar.
Som du sedan ska amortera och betala ränta på. Med bostadsrättsavgiften och detta är du redan förbi hyresbeloppet hon pröjsade.

Jag förstår inte varför man lägger krut på detta. Så är dagens bostadsmarknad. Hundratusentals människor som hamnat i glappet. Det blir inte enklare med flera barn, såklart.
Det är inget konstigt att Lydia blir besviken när soc "tak över huvud-garanti" innebär några nätter på vandrarhem. Det behöver man inte ha EIPS för att bli. Och det har givetvis inget med mordet att göra.
Det är en nog den största orsaken till mordet, om du inte förstått det.
2022-08-16, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle

Ok. Förklara för mig hur du kommer till den slutsatsen.
Det är alltså socialtjänstens tillkortakommanden som är utlösande faktorn? Och de hundratusentals som hamnat i kläm här är då laddade mördare? För att inte tala om de papperslösa.
2022-08-16, 12:26
Avslutad
Citat:
Det är alltså socialtjänstens tillkortakommanden som är utlösande faktorn? Och de hundratusentals som hamnat i kläm här är då laddade mördare? För att inte tala om de papperslösa.
Lägg inte ord i min mun.
Lydia tänkte inte bo på något härbärge eller vandrarhem.
Hon vände sig till olika instanser, sjukvård, socialkontor mm, för att "någon" skulle fixa ett boende.
Att det inte dög för lilla isprinsessan är väl inte socialtjänstens fel?

Det var Lydia Barth som alldeles själv bränt sina broar.

Faktum är att de flesta kaosbrott, knivskärningar och mord, begås av nya Sveriges invånare, som likt Lydia tar för givet att få bidrag, bostad och sjukvård utan motprestation 🤷‍♂️
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-08-16 kl. 13:07.
2022-08-16, 12:34
Medlem
Citat:
Lägg inte ord i min mun.
Hon vände sig till olika instanser, sjukvård, socialkontor mm, för att "någon" skulle fixa ett boende.

Socialtjänsten är de som har det ansvaret. För mindre än tio år sedan hade en ensamstående flerbarnsmamma fått en lägenhet, men nu har de inte alltid möjligheten att erbjuda det. Men det är vad som utlovas. Samtliga kommuner har garantier, program och utfästelser. Få kan leva upp till dom.

Men förklara nu hur det här hade direkt inverkan på mordet?
2022-08-16, 12:41
Avslutad
Citat:
Socialtjänsten är de som har det ansvaret. För mindre än tio år sedan hade en ensamstående flerbarnsmamma fått en lägenhet, men nu har de inte alltid möjligheten att erbjuda det. Men det är vad som utlovas. Samtliga kommuner har garantier, program och utfästelser. Få kan leva upp till dom.

Men förklara nu hur det här hade direkt inverkan på mordet?
Har det inte framgått?
Emil ville att hon lämnade hans hus, han var less på hennes ständiga tjafs och gräl.
Det var slut.
Lydia själv säger i ljudfilen att hon inte tänker lämna, samtidigt som hon hånar och beter sig som sig själv, sitt rätta jag.
Han säger att det är sista natten hon sover där, varpå hon kontrar med "hota inte mig. Jag ska förstöra allt för dig osv" glåpord, psykisk misshandel. Emil säger även att det var innan hon slog och hade sönder dörrar, vilket tyder på att han stått ut ett tag med primalbrölhäxan...
Flera i tråden som känner Lydia säger samma sak, sådär ÄR Lydia, det är normalt🤷‍♂️
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-08-16 kl. 13:06.
2022-08-16, 12:50
Medlem
Citat:
Har det inte framgått?
Emil ville att hon lämnade hans hus, han var less på hennes ständiga tjafs och gräl.
Det var slut.
Lydia själv säger i ljudfilen att hon inte tänker lämna, samtidigt som hon hånar och beter sig som sig själv, sitt rätta jag.
Han säger att det är sista natten hon sover där, varpå hon kontrar med "hota inte mig. Jag ska förstöra allt för dig osv" glåpors, psykisk misshandel. Emil säger även att det var innan hon slog och hade sönder dörrar, vilket tyder på att han stått ut ett tag med primalbrölhäxan...
Flera i tråden som känner Lydia säger samma sak, sådär ÄR Lydia, det är normalt🤷‍♂️

"Det är inget konstigt att Lydia blir besviken när soc "tak över huvud-garanti" innebär några nätter på vandrarhem. Det behöver man inte ha EIPS för att bli. Och det har givetvis inget med mordet att göra."

- "Det är en nog den största orsaken till mordet, om du inte förstått det."

Hur frågar jag igen. Inget av ditt svammel ovan hör samman med det.
2022-08-16, 13:15
Avslutad
Citat:

Citat:

Citat:

Citat:
Lägg inte ord i min mun.

Faktum är att de flesta kaosbrott, knivskärningar och mord, begås av nya Sveriges invånare, som likt Lydia tar för givet att få bidrag, bostad och sjukvård utan motprestation 🤷‍♂️

Citat:
"Det är inget konstigt att Lydia blir besviken när soc "tak över huvud-garanti" innebär några nätter på vandrarhem. Det behöver man inte ha EIPS för att bli. Och det har givetvis inget med mordet att göra."

"Det är en nog den största orsaken till mordet, om du inte förstått det."

Hur frågar jag igen. Inget av ditt svammel ovan hör samman med det.
Det verkar svårt att förstå.
Jag kan inte förklara på annat sätt, du rör ihop det, kanske någon annan kan förklara?
Du blandar ihop dina påståenden med mitt svar.

Det understrukna kursiva, är mitt svar på din fetade fråga i samma ruta.
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-08-16 kl. 13:17.
2022-08-16, 13:36
Medlem
Citat:
Det verkar svårt att förstå.
Jag kan inte förklara på annat sätt, du rör ihop det, kanske någon annan kan förklara?
Du blandar ihop dina påståenden med mitt svar.

Det understrukna kursiva, är mitt svar på din fetade fråga i samma ruta.

Jag rör ihop det? Du påstod något och kan inte förklara det. Du skriver om hundra andra saker istället för att förklara ditt eget påstående. Och det är jag som rör ihop det?

Du har byggt upp någon slags skruvad indiciekedja. Som inte håller någonstans. Hur många gånger du än upprepar det.
2022-08-16, 13:41
Medlem
Docklands avatar
Citat:

Ja okej, då var det en billig baggis med lägenhetspriset då. Tänkte bara det lät korkat.
Annars finns det billiga hyresrätter i Åmål, Sveg, Tomelilla, Åstorp m.fl.
2022-08-16, 13:47
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Har det inte framgått?
Det var slut.
Han säger att det är sista natten hon sover där, varpå hon kontrar med "hota inte mig. Jag ska förstöra allt för dig osv" glåpord, psykisk misshandel. Emil säger även att det var innan hon slog och hade sönder dörrar, vilket tyder på att han stått ut ett tag med primalbrölhäxan...

Så tolkar jag det också, hon verkar parasitera (av självbevarelsedrift såklart) på andra istället för i sin ålder ha ordnat reko förhållanden åt sig och sina barn. Som sagt, sinnessjuk. Inte tillräckligt för att slippa fängelse såklart, tack och lov.
Gött hon sitter där hon skall

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in